Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

I segaste laget...

Av ♥Jennie♥ - 20 mars 2009 20:15

Ja nu har vi ätit en supergod fredagsstek som var smaksatt med timjan o dill. 

Det var meningen att den där ploppen som man tryckte in i köttet, skulle ploppa upp när köttet var klart, men det gjorde den aldrig så jag tog ut steken och satte i kött-termometern och den visade klar... 80 grader!!!

La upp steken på skärbrädan för att skära den i fina skivor men tyckte det gick lite väl segt med kniven, så jag vässade den och försökte igen.

Lika segt igen.

Vad faan???

  

Rätt som det var kom jag genom köttet och såg en seg sena.

Uuäää... ska det vara senor i en stek???????

Jag drog lite i senan och då blev den längre o längre och förvandlades till...... ett nät.....???

Men för fasen - jag hade inte sett att det satt ett köttband runt steken!!!!

Shit vad pinsamt om nån hade stått intill mig, hahahahahaaaa!!!!!!

  

H berömde mig för min matlagning och sa att hon tyckte jag var duktig som lagat så god mat o så sa hon att hon skulle äta upp all mat på tallriken.

Lite fjäsk var det allt i den meningen eftersom jag visste att hon längtade efter att få mumsa chips senare och det skulle hon inte få om hon inte åt upp först, så hon hade nog allt en liten genomtänkt baktanke i det hon sa!


Nu har jag rengjort ugnen - miljövänligt!!!!!!

  

Mmm, istället för att spraya ugnsrengöring köpte jag såpa som blandades med lite vatten och sen sprayade jag in i ugnen, satte den på 100 grader och lät den vara så i ca 30 minuter.

Sen var det inga problem med att få den fin o glänsande igen!!!


Nu ska jag gå in o göra mina två älsklingar sällskap medan dottern knaprar chips, salta pinnar o popcorn...

När minsta älsklingen somnat blir det säkert film för mig o mannen i biosalongen med glass o nötsås... eller också chokladpudding med grädde.

Om jag nu får tummarna loss o sätter igång o svänger ihop till en sån.

Ja, det ska jag göra.

NU!!!!!


*** Tjingelingen ***







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards