Alla inlägg under juli 2008

Av ♥Jennie♥ - 24 juli 2008 10:07

Tidigt i morse körde vi till Ölands Djurpark.

Hanna frågade 1000000 gånger när vi var

framme och om det är det långt kvar.

Efter ett tag somnade hon som tur var.

Jag med för den delen...

Vi hade tagit med oss frukost som vi åt

på ett ställe bara 7 mil från Öland. 

Det var fullt av blomflugor som surrade omkring oss.

Undrar vad de drogs åt???

Vi hade ägg, mackor, yoghurt, keso, mjölk och kaffe.


Väl framme var det 30 min kvar tills de öppnade.

Ställde oss i kön och då öppnade dom...

Vi betalade 240 kr /person och sa att om vi hann så

kunde vi betala 300 kr till senare och gå in på Pirate Island.

Det började med DJURPARKEN.

Vi såg apor, flamingos, zebror, lejon, jakar, tigrar, ormar,

krokodiler, strutsar, sköldpaddor, gnuer, dingos, kameler,

varaner, getter som man fick mata, grisar och en massa djur till...


Efter det kom vi till NÖJESFÄLTET.

Vi åkte spöktåget, sagoslottet, masken, slänggungan, pariserhjulet,

bilar, hästkarusell, safaritåget, andungen m.m MÅNGA gånger...


Mat skulle man också ha.

Vi åt pannkakor som vi hade med oss.

Egentligen skulle vi äta nån middag där med,

men det var svindyrt så det blev bara Hanna som åt.

En vanlig liten Päronmer kostade 20 kronor!!!!!! 

Otroligt.


Sen kom vi till det Hanna tjatat om mest ända sen vi gick in.

ÄVENTYRSBADET!!!!!

1000 m2 vattenyta som var fördelad på 6 olika pooler.

Sex vattenrutschkanor, barnpool och en motionspool.


Klockan var inte mer än lite över 15 när vi var klara så

vi bestämde att vi skulle betala till Pirate Island med.

Det var ett Sjörövarland.

Vi åkte rakt ner från en rutschkana på 15 meters höjd.

Det sprutade kallt vatten från golv, väggar och tak.

Rätt som det var tömdes en 500 liters tunna fylld

med vatten rätt ut över alla badande i en riktig kaskad.

Hanna skulle precis åka en kana men blev jätterädd när

hon fick så mycket vatten över sig på en gång...


Avslutningsvis hade vi tur med vädret där solen sken

hela tiden och himlen var fri från moln.

Hanna sov gott hela den natten.

Vi med.

Av ♥Jennie♥ - 21 juli 2008 18:47

Idag blev en dag på badhuset.

Vi åkte den nya rutchkanan och den var

jättemysig med alla lampor som blinkade.

Först vågade inte Hanna åka den när hon

och Fidde gick upp så de gick ner igen.

Sen frågade hon mig om hon o jag kunde åka den.

Vi gick upp och sen åkte vi ner.

Hanna tyckte den var superrolig och sen ville

hon åka den flera gånger på rad...

Tur att hon vågade åka!!!


Vi var i den stora barnbassängen och Hanna

testade att simma och titta under vattnet.

Hon hade sina simkuddar på sig och hoppade

från kanten, både magplask och sen rakt ner.


Nu hoppas vi bara att vi inte blir förkylda -

för det brukar vi alltid bli efter en dag på badhuset!!!


  










Av ♥Jennie♥ - 20 juli 2008 18:58

Idag har jag och Hanna cyklat tillsammans för första gången

och hon tyckte det var kul eftersom hon kunde cykla lite

snabbare än när jag eller Fidde går bakom.


Senare körde vi till Åhus och spelade minigolf.

Hanna försökte träffa bollen många gånger och

tyckte det var kul när bollen väl hamnade i hålet.

Efter ett antal försök struntade hon i att använda klubban

och tog bollen i handen o la den direkt i hålet istället.

När vi hade tre banor kvar tröttnade hon och ville ha glass.

Tillslut var vi klara och Fidde vann med 59 slag.

Resterande poäng struntar jag i att skriva...! 

  


Sen blev det glassdags.

Hanna valde en sandwich...

Fidde tog två kulor (Mjölkchoklad + ?) med chokladdopp...

Jag tog två kulor (Punchchoklad + Citronlakrits) men utan dopp...


Körde inom mamma o pappa och fick lite för mig nya gardiner

men som var gamla för henne, som hon ändå skulle slänga.

Jag tröttnar så fort på mina gardiner och skulle vilja byta

en gång i månaden men den energin saknar jag tyvärr...

Likadant med sängkläder.

Av med de gamla o på med nya varannan vecka.

Jag försöker hålla det till varannan eller var tredje...


Nu närmar sig klockan 19.30 och jag är fortfarande

mätt efter glassen och vet inte om vi bara ska äta nåt

lätt senare när Hanna somnat, eller om vi delar en pizza...

Känner inte riktigt för en fettig pizza efter en stor glass...

Men jag pallar fan inte göra når avancerat så här dags...

En Söndagsstek skulle vi haft idag men det är liiiite sent nu...

Söndagssteken får kanske bli en Måndagsstek istället!!!



1kissie.gif





 
Av ♥Jennie♥ - 19 juli 2008 23:39

Idag skulle det enligt Aftonbladet bli regn och åska men ändå lite varmt.

Egentligen planerade vi att åka till Tosselilla men man är så väderberoende.

Hur kul är det att vara på ett äventyrsställe i regn???

Not fun at all enligt mig...

På onsdag eller torsdag skulle det bli bättre så då åker vi nog dit istället.

I förmiddags körde vi till Ekohallen ( ja, jag fortsätter att lägga till "hallen") och köpte nytt pussel med Pippi på till Hanna.

Hon fick ju ett pussel i julas med Barbapappa där det

var 9 ganska så stora bitar och det lägger hon fort nu.

Det blev ett dockbadkar med tillbehör också.

En runda till Rinkaby gjorde vi med.

Vi hade köpt med oss lite fika som vi bjöd på.

Mazariner (som jag hatar) med choklad på och muffins.

Mamma bjöd på en köpt kaka som såg ut och smakade

som en torr - med ändå jättegod kransbit.

Precis som en skorpa...

Sen körde jag o mamma ner till Kvantum (fd Hanöhallen).

Hon ville ha chokladbröd som de bara säljer på lördagar.

De har verkligen fått det fint och väldigt inbjudande där.

30 olika sorters oljor, kryddor i fina påsar, salt i alla dess smaker,

dressingar i roliga glasflaskor, torkade blomsterkryddor

till bröd/kak o tårtdekorationer, annorlunda bröd/baguetter,

nötter, utländska saker som inte finns i vanliga affärer m.m.m.m

Ja det var riktigt roligt att gå och titta på alla nya saker.

Mamma gillar sånt småplock och sa att sånt är så

himla kul att få i present eller när som helst.

Vi kom till ostdelikatessen och jag blev så sugen på ost/kex/fruktbricka som vi hade när jag var liten och det var myskväll.

Mamma sa att vi kunde köpt lite sånt idag och skita i grillat.

Det är så långtråkigt om man har det ofta.

Vi plockade i brieost med vitlök, get/fårost, tacoost,

en creme bonjour med soltorkade tomater, baguetter med

olika frön, chokladbröd, brödskorpor, annorlunda knäckebröd

med rosmarin på som var platta, långa och 2 cm breda.

Bornholmskexen var supergoda.

Ett måste nästa gång!!!

  

En bricka med marinerade vitlökar, ostfyllda chilifrukter,

inlagda bönor och små ölkorvar eller vad det nu var...

Gröna och röda vindruvor med.

Det var så fantastiskt gott och dessutom satt vi på deras terass

som var nystädad ren och fin från all skit som legat där innan.

Undrar vad getingarna gillade mest??? 

De flög som besatta vid bordet.


Mamma o pappa är så glada över att toaletten äntligen är färdig.

Skönt att inte ha fler projekt på G.

Fast jag o Fidde kom på nåt vi saknar som hade varit skoj.

De har ju visserligen en pool på äng... förlåt jag menar gräsmattan,

men barnen hade säkert blivit mycket gladare om de hade haft ett

ställe där de kunde åkt ner för en rutschkana direkt i poolen!!!

Så vi sa att de kunde "bygga till en sån lång och snirklig rutschkana

utanför deras fd sovrumsfönster....!"

Mer hann vi inte säga förrän vi hörde:

"- STOOOOPPP, inga fler projekt nu tack!!!"

Fast jag tror inte det dröjer länge till innan nästa grej är på gång!!!

Efter de orden mulnade det till och sen kom det

faktiskt det som stod i tidningen:

REGN och ÅSKA...

Men vi hade det så mysigt där ute under plasttaket...

Vi satt o mös under fleecefiltarna...

Det enda som fattades var kortlek, korsordstidningar

och ARRAKSBOLLAR och ett öppet fönster!!!

Sen hade det liknat vårt gamla husvagnsliv förr i tiden!!!

Ha ha ha...

  

Fy fan vad kul vi hade...

Jag o syrran lekte att vi var komikerparet " Ortrud och Alfhild"

Det enda som var pinsamt var när vi hade käkat

för många arraksbollar o syrran blev lite bubblig i magen...

Behöver jag säga mer Jossa eller du kommer ihu???

HA HA HA...

Iallafall hade hon för mycket gaser och fick INTE släppa

sig inne i husvagnen...

Hur löste hon det problemet???

  

Hon öppnade det stora fönstret längst bak, satte sig med

rumpan i fönstret, hoppades att det inte gick nån utanför,

och ja... sen... behöver jag säga mer???

Ja din swidde jävel vad det hördes... 

   

Sen dess har vi hört om vårt älskade husvagnsliv både här o där...





   










Av ♥Jennie♥ - 18 juli 2008 19:50

Jag har läst i tidningar många gånger att folk retar sig

på andra som tex tittar på tv och ska byta kanal.

Fjärrkontrollen funkar inte när de trycker på

knappen, och vad händer då???

De trycker flera gånger och hårdare!!!

Likadant om de ska in i en port och dörröppnaren

funkar inte så står de likadant och trycker som

värsta galning eller så smäller de hårt med handen.

Dessa folk som retar sig på att de beter sig så och

ställer frågan; Varför trycker de hårdare???


Så till alla Er som inte fattar det:


VI GÖR SÅ FÖR ATT DET HJÄLPER, PUCKO!!!!!


   










Av ♥Jennie♥ - 17 juli 2008 22:22

"- Doktorn, patienten i rum nr 58 vill ha en sömntablett!"

"-Jasså, men varför vill han sova nu kl 15?"

"- Hans fru ska komma!"

  










Av ♥Jennie♥ - 17 juli 2008 16:52

Precis innan jag skulle sluta jobba för dagen så hände

det en ganska rolig sak hos den kvinnan jag jobbade hos.

Vi satt o kollade i tidningar efter några mönster

som hon kunde sy efter, men jag hittade inga...

Rätt som det är tänker hon på en släkting som

kommit ner o hälsat på då det var Kristianstadsdagarna

och det var hennes son hon hade i tankarna.


"- Jisses vad (namnet) hade blivit lång!" säger hon.

Jag som inte visste vem det var frågade:

"- Jasså? Hur lång var han då?"

Då svarar hon:

"- Ja.... han var längre än Kungen!!!!"

  







Av ♥Jennie♥ - 16 juli 2008 18:52

Jag kom hem från jobbet kl 9 efter jag

varit o köpt lite goda frullebullar på Willys.

Fidde var uppe och fixade till kaffet.

Hanna satt i tvrummet o kollade på nån film.

Jag hade köpt ett bröd för 5 kronor som vi kunde mata

ankorna med och frågade om vi skulle gå ut en runda.

Då sa Hanna att hon ville ha sin cykel med sig

och då kunde hon lägga brödet i sin cykelkorg.

Vi matade ankorna och sen blev det några

turer på alla lekplatser runt om på  området.

Ringde syrran o frågade vad de skulle göra

men hon visste inte vad de heller skulle hitta på.

Jag sa att hon kunde höra med Stefan och ringa 20 min senare.

Klockan närmade sig 12 och då blev det

dags att gå hem o fixa ihop lite lunch.

Det blev rester från gårdagen när mannen gjort

skinka och potatisgratäng med sallad. Mumsigt...

                       

Som vanligt tramsade Hanna sig med

maten och ville bara äta tre tuggor.

Jag o Fidde åt upp våra och sen gick

vi in i tvrummet och slappade lite.

Hanna bölade i köket om att det var mycket mat,

hon ville inte sitta själv, maten var kall m.m

Vi sa till henne innan att om hon inte passar på

att äta när vi äter - får hon sitta där själv.

Det tog henne 2 timmar att äta 91.gif 91.gif 91.gif

Nästa gång när vi ätit upp och inte hon är klar,

så dukar vi av ALLA tallrikar inklusive hennes.

Har hon inte ätit upp får hon vara hungrig.

Vi ska ju inte behöva lida timmar för att inte Hanna är färdig.

Fidde frågade vad vi skulle göra men jag visste inget.

Ringde Jossa som ännu inte hört av sig - 

men då skämdes hon väl för ingen av La Familia ville svara.

Eller så hörde de inte...


Vi bestämde att vi skulle åka ner till Åhus o köpa glass.

Jag valde smakerna LION och HIMMELSK DRÖM...

Hanna ville ha en BÅTRÅTTA med mjukglass (och godisråttor

som hon inte gillade) och med chokladdopp...

Fidde valde några jag inte kommer ihåg...

Körde hemåt men jag hade hört att det fanns nån

chokladaffär eller nåt i Rinkaby och ville se vad det var.

Vi hade lika gärna kunnat köra förbi...

Ett litet gammmalt fd stall där de hade en

minidisk med chokladpåsar till hutlösa priser.

Det var tex "chokladchips" som såg ut som att man bara

smält mörk choklad i långa rader och sen brutit av dom...

Lite tjockare remsor med mandel eller vad det nu var i...

En sån liten påse kostade hela 50 kronor!!!


Nej då köper jag nog hellre ett smaskigt 55 grams kexchoklad

för 6 kronor... eller till och med två för tio på Domus!!!

 













Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards