Alla inlägg den 1 juli 2008

Av ♥Jennie♥ - 1 juli 2008 18:33

Jaha... det blev visst bara jag och Fidde som åt middag ihop ikväll... 

Couples

Det var längesen det hände...


När jag skulle upp o hämta Hanna hos Edvin så blev hon ledsen

och sa att hon ville minsann inte ha nån pyttipanna

utan hon ville ju ha pannkakor precis som Edvin!!!

Hungry 

Jag frågade om pannkakorna räckte till Hanna med och det gjorde dom.

Jag sa att jag kommer upp o hämtar henne när vi ätit klart, för då skulle jag cykla tilll jobbet och Fidde o Hanna skulle köra till vårdcentralen.

Hon måste kolla sina öron, för när Edvins farmor frågade Hanna nåt

så hade hon visst sagt att hon inte hörde vad hon sa...

Hon trodde det kunde vara en vaxpropp och måste den ut... Häromkvällen när jag rensade Hannas ena öra så tyckte jag mig

se början till en vaxpropp, så är det en sån så blir jag inte förvånad!  

Waxy





Av ♥Jennie♥ - 1 juli 2008 15:24

Igårkväll sa Hanna till oss en sak som vi alltid tar på allvar:

"- Jag mår inte så bra i mitt öra!"

Varje gång hon sagt så och doktrn har kollat upp det, har hon haft öroninflammation. Så i morse cyklade vi till Östermalms vårdcentral för att få det bekräftat. Men när vi kom fram var det stängt mellan 23/6-20/7...

Det var bara till o cykla till sjukhuset istället. Vi anmälde oss i kassan o tjejen sa att vi skulle upp till öron-näsa-hals och sätta oss i väntrummet tills det kom en doktor. Vi sa till i receptionen som det var och vi fick sätta oss i väntrummet. Efter 5 minuter kom det en tjej som sa att vi skulle sätta oss i ett annat väntrum för att vänta på en doktor som skulle se om han hade en tid till oss. Sagt o gjort. Sen kom samma tjej ut igen o sa att tyvärr kunde inte doktorn ta emot Hanna utan remiss!!!

Hur irriterad blev inte jag då???

Så vi hänvisades till Näsby vårdcentral. Cyklade hem och kollade upp öppettiderna på Näsby vc och då står det fanimej att de också hade tillfälligt stängt!!! För helvete....

  

Jag ringde CSK o hörde vad vi skulle göra. Hon sa att hon hade ingen aning, men att jourcentralen hade väl öppet på kvällen och då vi fick ta oss dit istället. Mmm, visst hur länge får man sitta där innan man kommer in???

  

Vi får vänta tills Fidde kommer hem och höra hur det känns i hennes öra.

Har hon mer ont så kör vi väl in. De får kolla hennes hals på samma gång.

Lika bra att hon blir sjuk nu och inte när Fidde har semester...!


Under hela eftermiddagen har Hanna lekt med hennes dagiskompis Edvin som var hos hans farmor. Hon bor i samma hus som oss, fast på 4:e våningen. Jag följde med och såg hur det såg ut i hennes 4:a. Hanna o Edvin busade med vatten inne i tvrummet fast de inte fick. Hanna vet att hon inte får göra det hos oss heller och då är det extra spännande att busa hos nån annan. De hoppade i sängen, kollade på "Hitta Nemo", åt glass, åt yoggi, åt banan, lyssnade på Emil och kollade ut på balkongen hur det såg ut från fjärde våningen...

Jag skulle ner och laga middag, men Hanna fick stanna kvar och leka till jag var färdig och Fidde kommit hem. Ska höra om Edvin ska vara hos hans farmor i morgon igen för då behöver inte Hanna vara på dagis utan då kan de leka istället. Hoppas det är lika soligt som idag så de kan vara ute...!!!


Dags att göra lite "Pyddipanna med stegd ägg, röbedor "


diddlelinje1.gif







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards