Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Nytt power i luckan!!!

Av ♥Jennie♥ - 21 april 2009 08:24

När vi köpte vårt kära lilla Lingon, eftersom den andra fina vi hade kördes tyvärr i diket, så visste vi att:

  • Den var gammal som gatan
  • Växlarna hängde sig ibland
  • Det kunde finnas rost

Men vad fasen gjorde det när:

  • Den var billig i bensin
  • Vi kunde iallafall ta oss dit vi vill

Bilen var dammig och såg ut som fan samtidigt som det osade rök och jag sa direkt att jag kommer städa och göra den nåt så när fin igen, så fort vi får möjlighet så den luktar lite fräsch.

Så efter dammsugning, polering, tvättning, putsning och en hel del skrubbande hängde jag även in en doftgran som hette "NEW CAR". 37.gif                


Det doftade riktigt gott när jag tillslut var nöjd och klar.

Igår fick Lingonet till och med ett nytt energipaket.

Jag fick skjuts av en snäll granne som skjutsade

mig o dottern så vi kunde köpa ett nytt BATTERI!!!!!

Haha...det var ganska kul när grannen satte det gamla batteriet

på disken o ägaren till affären kom fram till oss o sa skrattande:

"- Ha ha, det där batteriet är inte ens värt att testa styrkan på!"

Jag fattade noll vad han menade och stod som ett frågetecken.

Ägaren förklarade så gott han kunde på ett skämtsamt sätt:

"- Det ser ut som att det har varit nån varit framme o lekt " Bosse Bildoktor " med batteriet!"

Jag fattade fortfarande noll och stod säkert som ett ännu

större frågetecken och undrade vad fasen han menade.

Sen förklarade han vad han menade och hjälpte mig med att få ett nytt.

Snälla grannen fixade så bilen startade igen, så nu behöver vi inte oroa oss för om den ska starta på morgonen, middagen eller på kvällen när vi nu behöver köra iväg!!!!!!! 

GlitterThankyou.gif

 
 
Josefine

Josefine

21 april 2009 13:03

Hahahaha....hur långa sträckor vågar ni köra nu då....nåja, den håller säkert ett tag till, er lilla skruttibangbang!!!!
Kram

http://ericeliasemma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards