Alla inlägg under maj 2008

Av ♥Jennie♥ - 31 maj 2008 22:12

Vaknade i morse av ett strålande solsken och matsäcken

som Fidde förberett igår vi skulle ha med oss till stranden var nästan färdig.

Det var pastasallad med kyckling, kaffe, bullar och kex. 15.gif

Oj vad jag längtade...

REWatBeach02.gif


Åt frukost och jag frågade Fidde hur länge vi skulle stanna på stranden.

Till 15 sa han och då sa jag att det blir kanske till 16 om det är skönt.

Vi körde vid 10.30 men när vi kom fram var det kalla vindar.

Det är säkert skönare på stranden tänkte vi, gick och intog en plats.

Hmmm, visst blåste det där med.

Så mycket att vi frös och tillslut satt vi med badlakanen om oss.

Hanna frågade om hon fick bada.

Nej det är alldeles för kallt!!!


Sen kom syrran o c/o och de fick känna på den här underbart härliga "MEDELHAVSVÄRMEN" som alla snackat om skulle komma i helgen.

HA - what a joke!!!

Fy fasen vad det blåste kallt.

Vi pallade inte stanna kvar mer än 30 minuter,

så vi körde till mamma o pappa istället.330.gif

Det var MYCKET skönare hos dom även fall det bara var några

enstaka graders skillnad, men det märktes eftersom de hade mer lä.

Vi solade, åt, lekte, jag visade hur man stod på händer och hjulade.

Eric, Elias o Hanna ville prova och dom var såå duktiga.

Stefan visade också sina "dolda" talanger

på sin utomordentliga hjulning!!!

WE1sunglasses2HL.gif


Vi stannade en liten stund längre än syrran.

De hade ju deras lilla voffsevoffsing där hemma som väntade...AF2Doglabrador.gif


Hanna kunde som vanligt inte sitta stilla och var både trött och rastlös.

Så jag skojade lite med henne och lekte flygplan

där jag hade mina fötter på hennes mage.

Vi gjorde några riktiga cirkuskonster.

Efter ett tag åkte vi hem för att duscha av oss all sand från stranden335.gif

och dessutom solkräm eller sololja som så väl användes i trädgården.


Nu sitter jag här vid tidsfördrivaren och ska avsluta för dagen...

Fiddes bror Pa har varit här och nu ska han hem...

I morgon väntar 10-årskalas kl 16...

Men innan det blir det säkert en liten sväng till Balsbybadet på dagen...

MÅSTE SOLA O BADA!!!


                         NJUT AV SOLEN SÅ LÄNGE DEN VARAR


3.gif








Av ♥Jennie♥ - 30 maj 2008 14:27

Har kommit hem efter en tids jobbande idag från 7.30- 13.30

men snart är det dags igen 17-21... Kädder baj liiite täppt i däsad.

Inget skojsigt faktiskt nu när man vet att det

 ska bli MEDELHAVSVÄRME i helgen!!!WE1SweatingHL3.gif

Shit, är det så här hela sommaren så behöver man inte åka utomlands förrän i höst... Guuud vad härligt. Ska åka ner till stranden i morgon med syrran o c/o. Tror att vi ska ha pasta o kycklingsallad denna gången om Fidde tar sig tid att göra det ikväll när jag jobbar???!!! Är sugen på lite bra mat på stranden. Till fika köpte jag kanelbullar men det blir säkert andra godsaker också i kylväskan, om jag känner min man rätt!WE1summer008.gif

Hanna tycker det är så gott med pannkakor men det kan man inte ha varje gång. Skulle kanske tagit engångsgrill med sig o grillat korv!!!


Nej nu får det vara slutskrivet för idag.


 Simma lugnt i morgon i vattnet a845.gif


a1459.gif

Av ♥Jennie♥ - 29 maj 2008 11:13

252521111211.gif


Nu sitter jag en stund på jobbet och skriver lite grann på min rast.

Han jag jobbat hos idag ska ju åka på semester i morgon och jag har hjälpt till att packa ner det sista viktiga sakerna. Jag vill med resa!!!!!!

 12.gif

Ikväll ska jag, Hanna o Fidde ner till Ekenabben för vi ska ha grillfest med alla barn och föräldrar från dagiset. Hanna vaknade i morse och blev ledsen när inte jag låg intill henne. Men jag kallade på henne och sen gick vi upp. Det var jag som lämnade henne för Fidde cyklade till jobbet. Hon var jätteledsen när jag väl skulle gå. Fattar inte varför, hon brukar aldrig vara ledsen på det sättet. Kanske var det för att hon vaknade utan mig och var ledsen redan då? Hon frågade efter en kompis när han skulle komma, men fröken sa att han sitter redan där inne. Men det var precis som att Hanna inte fattade vad hon sa för hon frågade igen och igen... Hon höll om min hals så hårt att jag fick ont. Nåt fel måste det absolut ha varit i morse!

När hon frågade efter kompisen igen gick fröken in och hämtade ut honom så Hanna fick se att han verkligen var där. Vi sa hejdå till varandra, sen tog dom varandra i handen och gick in - Hanna var glad igen...

Tjoohoo!!!  

100.gif
Av ♥Jennie♥ - 28 maj 2008 20:11

Egentligen vet jag inte vad jag ska börja att skriva ner för det känns som att huvudet ska sprängas av alla tankar och idéer som lever loppan just nu.

Men det är väl bäst att börja med det jag tänker på först?


En på jobbet ska åka utomlands på fredag och jag är såååå avis...

Vi måste bara se till att åka snart.a982.gif

Hanna traggar om att hon vill åka flygplan och att mormor o morfar ska följa med, så om vi hittar nån restresa så får vi väl fråga om de vill hänga på!


Fidde spelar fotboll och kommer snart hem. Hoppas det gått bra!!!

i113364314_17559_2_www-animaatjes-nl.gif

Hanna har somnat medan hon lyssnade på Pippi. Det är så skönt att bara kunna säga godnatt till henne utan att behöva ligga där. Trodde inte att det skulle gå så fort att vänja henne vid detta men det gjorde det.

i110754317_7361_2_www-animaatjes-nl.gif


Av ♥Jennie♥ - 26 maj 2008 21:46

WOOHOO257E14_20316_www-animaatjes-nl.gif


Gissa om jag blev glad ikväll när jag läste i tidningen att nu kan man gå och laga sina tänder utan att höra och känna den otäcka tandläkarborren!!

Den nya metoden heter DENTAL LASER och görs med hjälp av just precis - laser. Det skulle bara höras ett svagt ljud som när man poppar popcorn. Borren rör inte ens tänderna...

Superduper-perfekt!!!

Äntligen kan jag gå till tandläkaren utan att behöva vara rädd för att ha ett hål och fasa inför dagen då det ska lagas. För jag tror, nej jag VET att jag har minst ett hål för det ser mörkt ut mellan två gaddar. Tyvärr...

Hoppas och undrar bara om och när (min) tandläkare köper hem den nya  "borren"??? Då ska jag vara en av de första som bankar på hans dörr.

i106758431_83746_2_www-animaatjes-nl.gif


Har 6 dagars jobb framför mig som jag ser fram mot...

Har redan avverkat en av dom nu ikväll...

Kom hem och käkade två rostade mackor...

Läste tidningen om de som skakat sina bebisar...

Sjuka i huvudet är dom eftersom de vet vad som händer...

Gick in o pussade Hanna som sov så gott med Pippi intill...

Ska själv in och lägga mig på min nytvättade kudde...

Aaaaa.....

Luktar hallon....

Pusselipuss...330.gif



i119930762_77398_www-animaatjes-nl.gif

Av ♥Jennie♥ - 26 maj 2008 14:29

I morse när Hanna somnat om igen (som tur är för min del)

vänder hon sig mot mig i sömnen och säger:

"- Jag ska bara röka färdigt sen vänder jag mig om igen!"

Man kan ju bara inte skratta rakt ut i det läget...

Undrar om hon varit för mycket i farmor

eller Pa:s närhet på Mors Dag i söndags??!!


1.gif

Av ♥Jennie♥ - 26 maj 2008 13:42

Jag är en ombytlig person som gillar

variation i livet för att kunna trivas.

Vare sig det gäller valet av 10 olika färger på toamattor,

minst lika många handdukar och badlakan som då

helst ska matcha, även duschdraperiet kan också

ibland vara kul att få in i färgerna så det blir en helhet.

9.gif

Handfatet sköljer jag av från hårstrån och

annan synlig smuts varje gång jag tvättar mig.

Det är en grej jag tycker ska vara fräsch inne på en toalett.

Rent och snyggt ska det vara.

En annan sak som jag gillar är att byta sängkläder

varannan vecka och oftast byts lakan, påslakan och örngott.

Men hur ofta tvättar man kudden???

  

 

Jag medger väldigt pinsamt att jag inte kan

komma ihåg att jag har tvättat min nångång.

Man tänker att det räcker ju att tvätta det som är utanpå.

Eller??? Men det gör det inte. Hörde någonstans att

bara på 3 månader är en nyinköpt kudde full av 

biljontals kvalster som lever på att äta upp kuddens innehåll. 

När jag hörde det och insåg att jag nog

aaaldrig tvättat min älskade och goa snuffekudde

- var den plötsligt inte min älskade och goa snuffekudde längre,

utan en äcklig kräkframkallande och motbjudande sak

som jag är tvungen att ha mitt huvud på varje natt.

I flera timmar dessutom!!!

Fy fan vad snuskigt. Fy fasen...

 

Så jag slängde in både min och Fiddes (örk) äckliga

gulnade kudde i maskinen och körde dom på 60 grader

med mer tvätt och sköljmedel än vad jag skulle tagit i normala fall.

Nu skulle de minsann vara fräscha och lukta gott igen.

afwasmachine203.gif

Hängde ut dom på tork på balkongen i solskenet

och det tog nog 4 timmar innan de var helt torra.

Men GUUUUUD så gott de luktade!!!!!16.gif

Helt ofattbart att man inte tvättar dom oftare???

Men det ska jag göra.

Definitivt. 

75.gif




Av ♥Jennie♥ - 26 maj 2008 10:42

...med den här Eurovisionschlagerfestivalen egentligen. Hur många länder är det inte som slår sig samman och ger varandra höga poäng. Kroatien ger Serbien, Slovenien och Ukraina bra poäng och tvärtom. Synd att det gick så pass dåligt för Perrelli för SÅÅ dålig var inte låten. Norge, Danmark, Finland, Lettland och Polen kunde väl varit schyssta och gett Sverige nån 10 eller 12 poängare? Det var nästan pinsamt innan hon fick sina första 3 poäng från vilket land det nu var...

Jag tror faktiskt innerst inne att om Andreas och Carola varit med istället, hade de säkert fått högre poäng än Challans. På ett sätt levererar Carola och bjuder mer på sig själv på scenen än Charlotte. Hon lever sig in i det hon sjunger om även om det blir lite FÖR mycket och för OFTA om Gud eller Jesus.

 Men hon hade varit bättre!!!73.gif

I övrigt fattar jag inte hur de låtar som blir etta, tvåa, trea osv kan ligga till så bra som de gör. Ibland har det enligt min åsikt varit rena rama barnprogramsmelodier som inte alls passar i ESC.

197.gif

Tänk på den gamla goda tiden då det var riktigt härliga låtar med Lotta Engberg, Abba, Ted Gärdestad, Kikki, Herreys och många många fler.

DET var schlager det!!!


 


Synd att den slags musikstil tyvärr tagit slut.

Jag tror inte att Sverige kommer ta hem segern fler år men man kan ju alltid hoppas på tur. Eller otur beroende på hur man ser det. Vissa tycker kanske att det bara är onödigt jippo att Sverige ska ödsla massa pengar på att ordna nåt så stort som ESC. Andra kanske älskar det och tycker det hade varit bra. Men smaken är ju som baken - delad!!!




glitter_lijnen/Glittermeisjes20120(5).gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards