Alla inlägg den 16 maj 2008

Av ♥Jennie♥ - 16 maj 2008 23:55

Det är ju som synes inte så mycket tid kvar av denna dagen men jag känner för att plita ner några bokstäver iallafall. Jobbade till 21 ikväll och fick ett nytt schema utskrivet som gäller för semestervikariatet veckorna 25-31. Sista veckan med Fidde blev det helt fritt och jag tänker INTE ta några dagar om de skulle fråga mig. En hel vecka ska jag bara njuta av att umgås med "La Familia". Efter jobbet blev det en påse snask från Videomix, eller Hemmakväll som det heter nu. Fidde ville tugga lite till hockeyn. Jag låg i soffan och läste mina två tidningar Allers o Hemmets Journal med goda recept. Men tillslut kunde jag inte se vad det stod på raderna för jag var sååå fruktansvärt trött. La tidningen på bordet och sa till Fidde:

"- Shit vad trött jag blev nu på en gång!"

Antagligen somnade jag till för sen vaknade jag av att jag snarkade lite tyst.

Plötsligt blev jag pigg igen. Lustigt. Kan säkert inte somna sen när jag väl ska gå in o lägga mig. Som tur är börjar jag jobba kl 14 i morgon och kan förhoppningsvis sova till 7 om inte dottern tassar in efter ett antal rop om att hon VILL sova i sin egen säng - men jag orkar bara inte gå upp så tidigt...

   

Syrran ska hämta resterna av spjälsängen i morgon och förbereda liggplatsen till framtida dottern eller sonen. Häftigare säng får man leta efter. Oval form - precis som ett mega-ägg. 


Nu är klockan 00.20 och nu pallar jag inte sitta här o skriva mer. Ser att ibland har jag tryckt på tangenterna för snabbt så det blir felstavat och då är det bäst att avsluta innan ögonen ramlar ner på tangentbordet.



¤¤¤ Morgonstund Har Guld I Mun ¤¤¤


  

slaaplekkereen.gif









Av ♥Jennie♥ - 16 maj 2008 15:08

Flickorna i 8:e klass skulle förberada sig inför konfirmationen inne i kyrkan. Prästen frågar den första:

"- Har Du haft fysisk kontakt med en snopp?"

Hon hade tagit på en med fingertoppen och måste därför tvättaden i heligt vatten. Nästa hade tagit på en med hela handen och måste därför doppa handen i vattnet. Då börjar en tjej trängas i kön och prästen frågar varför hon hade så bråttom.

"- Jag måste bara hinna gurgla innan Eva tvättar arslet!!!"


Av ♥Jennie♥ - 16 maj 2008 15:02

An arab at the airport:

"- Name?"

Abdul al-Rhazib!

"- Sex?"

Three to five times a week.

"- No no I mean male or female?"

Male, female, sometimes camel!

"- Holy cow!"

- Yes cow, sheep animals in general.

"- But is´nt that hostile?"

- Horsestyle, doggystyle, any style!

"- Oh dear!"

- No no, dear run to fast!


Av ♥Jennie♥ - 16 maj 2008 14:30

Dagen har i kortfattad version varit en härlig stund ute på balkongen, duschat, ätit en god lunch bestående av korvaslantar, sallad, ostkuber, gurka, paprika, tomat, gurka och lite vitlöksdressing.

Fidde o Hanna ska äta middag kväll när jag jobbar.

Jag ska äta på jobbet idag.

Skönt att slippa laga mat en dag.

Ska nog beställa pizza som jag o en till ska dela på.

Hoppas vi kommer överens vad det ska vara på pizzan!!!

18.gif


Suttit en stund o chattat med syrran,

men som vanligt inte gav nånting.

(Ha ha skoja bara sys...)

Har fått reda på att jag ska sommarjobba hela midsommarhelgen -

men natt, så det är luuugnt.

Tur att jag inte ska vara på andra ställen...

Ska ha en vecka ledigt ihop med Fidde.

Skulle vilja åka på semester sen men såg på Ving

att det inte finns resor i augusti-september...

Bläää.

  

Får väl se om vi hittar nåt nästa vår istället.

Nu ska jag snart hämta dottern på dagis och sen

kommer mannen hem lite efter 16.

Då blir det bara "Hej-puss och hejdå-puss" för oss.  

 






Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards