Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

En kortis...

Av ♥Jennie♥ - 16 maj 2008 23:55

Det är ju som synes inte så mycket tid kvar av denna dagen men jag känner för att plita ner några bokstäver iallafall. Jobbade till 21 ikväll och fick ett nytt schema utskrivet som gäller för semestervikariatet veckorna 25-31. Sista veckan med Fidde blev det helt fritt och jag tänker INTE ta några dagar om de skulle fråga mig. En hel vecka ska jag bara njuta av att umgås med "La Familia". Efter jobbet blev det en påse snask från Videomix, eller Hemmakväll som det heter nu. Fidde ville tugga lite till hockeyn. Jag låg i soffan och läste mina två tidningar Allers o Hemmets Journal med goda recept. Men tillslut kunde jag inte se vad det stod på raderna för jag var sååå fruktansvärt trött. La tidningen på bordet och sa till Fidde:

"- Shit vad trött jag blev nu på en gång!"

Antagligen somnade jag till för sen vaknade jag av att jag snarkade lite tyst.

Plötsligt blev jag pigg igen. Lustigt. Kan säkert inte somna sen när jag väl ska gå in o lägga mig. Som tur är börjar jag jobba kl 14 i morgon och kan förhoppningsvis sova till 7 om inte dottern tassar in efter ett antal rop om att hon VILL sova i sin egen säng - men jag orkar bara inte gå upp så tidigt...

   

Syrran ska hämta resterna av spjälsängen i morgon och förbereda liggplatsen till framtida dottern eller sonen. Häftigare säng får man leta efter. Oval form - precis som ett mega-ägg. 


Nu är klockan 00.20 och nu pallar jag inte sitta här o skriva mer. Ser att ibland har jag tryckt på tangenterna för snabbt så det blir felstavat och då är det bäst att avsluta innan ögonen ramlar ner på tangentbordet.



¤¤¤ Morgonstund Har Guld I Mun ¤¤¤


  

slaaplekkereen.gif









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards