Alla inlägg den 11 maj 2008

Av ♥Jennie♥ - 11 maj 2008 22:10

Åkte till stranden i middags med Pa och Sofie.

Tog frallebullar, saft och banan med oss idag.

Det var faktiskt liiite varmare i vattnet idag än igår tyckte jag.

När jag doppade fossingarna vid vattenbrynet frös jag inte som igår.

Visst var det kallt men inte kallt.

Hanna blev glad över att ha nån kompis med sig.

Vi träffade även syrran och hennes familj.

6.gif

Ännu roligare för Hanna med två kompisar till.

Hanna försvann ner mot vattnet med sina strandleksaker.

Tjoohoooo - både jag och Fidde kunde sola samtidigt.

  

Men ändå hålla koll på dom ibland.

Ooooo sau gött de va.

Längtade faktiskt utomlands...

Ska nog ta en liten semestertripp i höst.

Till Bulgarien eller nåt.

 13.gif13.gif13.gif



Vid 15.30 stod vi och väntade på att bli insläppta till CIRKUS RHODIN.

En elefant som stod utanför och åt mat fick stor uppmärksamhet.

Väl inne i tältet satte vi oss på rad tre och vi såg bra därifrån.

Zirkus207.gif

Allting började bra med minihästar som sprang rundor.

Men sen tyckte vi att det började urarta.

Djuren lydde inte.

Jonglörerna tappade käglorna.

Clownerna var tråkiga och musiken var alldeles för hög.

Tydligen var inte cirkusen kul för Hanna tittade inte länge.

Hon kollade mest på de andra barnen runt om oss.

Med ryggen mot cirkusen och ett stadigt tag

i påsen åt hon sina popcorn.

Fy vad besvikna vi var på den showen.

Visst fanns det några duktiga jonglörer med eld.

Som tur var tappade han inte dom.

Höjdpunkten blev tillslut när ELEFANTEN kom in.

4.gif

Men summan av kardemumman blev ändå tummen ner.

Jag tycker att ska man uppträda på cirkus, ska man vara så pass

 duktig och säker på det man håller på med och inte tappa nåt.

Sen ska djuren lyda lilla minsta kommando.

Visst djur är djur - men ändå?

Är dom tränade för cirkus så är dom.

Annars får de träna mer eller vi betala mindre.


Körde ett 47 minuters pass ikväll när Hanna sov.

Tog någon ny övning på yoga och nåt på muskelträning för mavven.

Jobbigt satan och jag skakade som ett asplöv överallt.

Man skulle stå på brädan med armbågarna,

benen utsträckta och sen balansera på "tåtrampdynan"

(nedanför tårna på den översta dynan

eller hur man nu ska försöka förklara) i 30 sekunder.

DET var jobbigt vill jag lova!!!

  

Sen kunde man öppna två svårighetsgrader till

där det istället var 60 eller 90 sekunder,

men bara om man kan få ihop till rätt poäng.

Jag tror jag håller mig till mina 30 sek...


Nu är jag trött och känner att det är dags

att lägga sig och sussa så sött...


034.gif












 

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards