Alla inlägg den 25 maj 2008

Av ♥Jennie♥ - 25 maj 2008 22:09



mothers1.gif


Ja idag har det varit Mors Dag och jag fick en skön

 sovmorgon när Fidde var uppe med Hanna tidigt i morse.

Jag hörde hur de öppnade ytterdörren och gick iväg.

De hade varit nere i affären och köpt goda frukostbullar

som vi skulle ha när jag väl vaknade ur min Törnrosasömn.

Jag blev väckt av Hanna som kom in och gav

mig en härlig puss och kram samtidigt som hon sa:

"- Grattis på Mors Dag!"

 

Jag fick två paket och ett kort där hon själv skrivit sitt namn.

I det ena paketet var det ett mörkrosa nattlinne med texten

 "Världens Bästa Mamma"

och i det andra paketet var det en chokladask.

Mmm vad mumsigt...

Jag gick upp och då var bordet dukat med ägg, bullar,

pålägg, yoghurt, kaffe och det var sååå gott.

 19.gif

Igår hade jag förberett en marängtårta

som jag skulle bjuda på hos mamma o pappa.

Jag tänkte att det är lika bra att göra den dagen innan

för det blir så gott när marängen är lite seg.

Först la jag en maräng botten, ovanpå där smetades grädde,

skivad banan, lite mer grädde så att nästa maränglock fastnade.

Mer grädde och sen in i kylen över natten.

När jag tog ut tårtan idag såg jag att hela tårtan hade sjunkit ner.

Grädden hade smälts ihop med marängen...

Skitsamma, jag skivade en massa jordgubbar

och la ovanpå grädden sen och den såg väldigt smaskig ut!!!

15.gif     15.gif


 När vi var klara med allt körde vi o köpte två amplar på växthuset.

En till min mamma o en till Fiddes mamma.

Där fanns ju en liten damm med både fiskar och sköldpaddor

och Hanna var inte sen med att springa dit.


 AF1TturtleB005.gifAF1Fish005a.gif  AF1Fish010.gifAF1FishSealife011.gif  AF1TturtleB005.gif


Sen handlade vi på Willys och det blev ganska mycket,

för både kylskåpet och skafferiet gapade tomma

så det behövdes verkligen fyllas på.

Snabbt hem och in med varorna på sin plats

och sen var det bara till att köra till mamma o pappa.

Fint väder hela dagen så vi satt ute och fikade.

Tårtan VAR supergod!!! 



Tiden rann iväg och vi körde o hämtade Pa o Sofie

för dom ville också hänga med till Anitha o Rune.

Det blev fikastund där med såklart med kakor

o den vanliga traditionella tårtan bestående av:

Sockerkaka, jättesockrad-inte-alls-i-min-smak-grädde, 

banan, hallonduttar, apelsinchokladplattor och punschpraliner.

Tror att hon har bjudit på den alla gånger vi

varit där och det har varit tårta.

Lite långtråkigt eftersom man vet i förväg

vad det kommer bjudas på.

Men gillar man inte att baka så blir det väl så.

Vill man inte ha så låter man bli!!!

Hanna var som vanligt full av härlig, sprudlande -

men dock så jobbig energi, och ville hålla igång hela tiden.

Det var antingen fotboll, jaga, plocka blommor,

eller det fick hon inte göra men gjorde det ändå.


Hon knipsade av deras enda Pion...


Jag ropade på Hanna och första frågan var:

"- Hanna, har du brutit av denna blomman?"

Erkände hon tro???


IDidThat-LMG1.gif


"- Neeej, det var Pa!!!"

Mmm - eller hur...


Sen ångrade hon sig och sa att det var hon.

Jag sa till henne att man får inte lov att bryta av blommor

i någons trädgård om man inte har frågat om det är okej först.

Nu blev både farmor och Rune ledsna

för det var den enda Pionen de hade.

 

Då såg man på Hanna att hon skämdes och förstod att hon gjort fel.

"- Nu får du säga förlåt till farmor och Rune och ge dom en kram!"

Då sa hon att det hade hon redan gjort.

Men det hade hon inte alls.

"- Men lyssna nu då!" och så sa hon förlåt

och kramade dom. EMOPObravoHL.gif



0-glitter71.gif


Ju mer jag kollar på det där programmet

"Miami Inc" och "LA Inc"

så blir jag mer och mer sugen på att tatuera mig.

Jag vill ha Hannas namn på ena höften

men jag vet inte med vilken textstil det ska vara.

Min ena svägerska har sina barns namn

och det är en snygg stil hon valt.

Undrar vilken det är???

Hade gärna velat ha med glitter i namnet som syrran kom på...

men det finns väl inte?

Helt otroligt att Fidde vågade tatuera sig!!!

x7.gif

Och en sån big-bauta bild med.

Han som är så rädd för sprutor...

Men nu har han en och då ska jag med ha en. 332.gif

Nångång.


Ja ja, tids nog tills dess!!!



* Godnatt och dröm sött *



120.gif






















Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards