Alla inlägg den 10 maj 2008

Av ♥Jennie♥ - 10 maj 2008 23:12

Idag började dagen med att jag slängde in en maskin tvätt

som sen hängdes ut på balkongen för att torka i friska luften.

Finns inget godare än soltorkad tvätt.

Synd bara att balkongen är så liten...  

Hade varit allra bäst med en trädgård!!!!

   

Jag o Hanna gick till Konsum och köpte tidningen,

frullebullar, kakao, margarin för jag ville baka en rulltårta

som vi skulle bjuda på mamma o pappa på i eftermiddag.

Men först var vi några timmar på stranden och solade,

doppade fötterna, åt pannkakor med jordgubbssylt,

lekte i sanden och fångade en liten spigg.

Hanna gick runt på stenarna och jag höll henne i händerna

för på vissa stenar var det fullt med halt sjögräs och tång.

Det var inte så mycket folk där vi var så man

kunde bre ut sig så mycket vi ville och inte behöva 

oroa sig över att nån skulle få sand på sig av misstag.

En massa äckliga sandflugor gjorde oss tyvärr sällskap.

Riktigt envisa var dom och ville smaka 

på våra solkräms-insmorda kroppar. 

Ska till THE


1.gif


i morgon med och åka dit med Pa och Sofie

så har Hanna nån att leka med...

Undrar vad vi ska ta med och äta då???

Saftflaskan är redan färdig. 

Tror det får bli bullar och några goda kex eller nåt i morgon.


10.gif


Slank in till mamma o pappa efter stranden

och vi grillade korv, lamm, flintastek,

fick potatis och en god sås till middag.

Senare tog vi varsin pinne och trädde på marschmallows

som vi värmde över resten av glöden.

Det är såååå mumsigt med en sån sliskig läckerhet!!!


128.gif

Var så sugen på att träna idag och var helt inställd

på det under dagen men när vi väl var hemma,

hade duschat av sand och kräm, plockat upp

från väskan och lagt Hanna, så var klockan för

mycket och vi ville bara kolla på en film.

Så det har vi gjort och nu orkar inte jag sitta här mer,

utan nu ska jag lägga mig för snart sover

de hjärnceller som ännu är uppe

- och det är inte många vill jag lova!!!





slaaplekkereen.gif










Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards