Alla inlägg den 22 maj 2008

Av ♥Jennie♥ - 22 maj 2008 19:07

så nu har jag sagt godnatt och precis gått ut från Hannas rum.

Första frågan:

"- Mamma får jag ta av mig tröjan?"

Hanna är en person som aaaldrig vill ha kläder eller täcke på sig på natten.

Hade varit skönt om hon slutat med nattblöjan med nu till sommaren.

Hörs ingenting från henne än... AF1FishPearl05.gif


Idag slutade både jag o Fidde kl 16 och när jag stod på gården ringde jag och hörde var Fidde var. Nästan hemma sa han, så då cyklade vi bort

tillsammans och hämtade Hanna. Gissa om hon blev glad när BÅDE mamma o pappa kom!!!

Hon var märkbart trött när vi klev in genom dörren.

Det första hon ville göra var att glo på film.

Jag tycker inte att man behöver göra det

precis när man kommit hem och sa det till henne.

Då blev hon självklart ledsen och gnällde sitt tröttgnäll.

Jag frågade henne var hon ville hänga sin medalj

som hon fick på dagis idag efter de sprungit dagisruset i Björket.

Hon ryckte medaljen från mig och började "slå" på mig med den.

Inte för att det gjorde ont precis - men hon ska inte slåss.

"- Gör du så en gång till så tar jag medaljen och lägger undan

den tills du är snäll igen!"

Då skrek hon ännu mer och fortsatte att "slå"

med medaljen och sen tog hon till näven.

I köket fortsatte hon och då sa jag till henne

att snart åker hon ut i hallen.

Fidde sa till henne men hon brydde inte sig.

Strax därpå hade jag ställt henne ute hallen

där hon brukar stå och "skämmas" för sina dumheter.

Hon ska inte tro att hon får göra som hon vill.

Så länge hon bor hemma är det jag och Fidde som bestämmer.

Är man en trotsig flicka så är man...

222.gif


Jisses vad jag är sugen på att köpa ett hus.

Men problemet är att jag är kräsen i själva valet.

Jag vill att det ska vara:

* 1 1/2 plans

* Tegel eller trähus

* Plats till att göra en grill, likt mamma o pappas med cementrör

* Ett stort och rymligt kök, träpanel.

* Inglasad stor altan

* Stor och fin gräsmatta med bra yta

* Badkar/jaccuzzi och duschkabin

* Kaklat ljust badrum

* Synliga bjälkar och spotlights i taket


Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst till

men det orkar jag inte just nu...

Tror inte att vi kommer hitta ett sånt hus ändå

så jag får väl sänka mina önskningar några steg.

Här är några bilder på önskehus.











Av ♥Jennie♥ - 22 maj 2008 08:33

och väntar in tiden då vi ska till dagis med Hanna.

Idag skulle de ha gympakläder med sig

för de ska springa en sträcka runt dagiset och ängen.

Jag sa till Hanna i morse att idag måste hon

äta riktigt bra med frukost så hon orkar springa.

Gissa vad hon åt?

En halv fralla, en skål keso, kräm med mjölk

och ett stort glas med MIN juice!!!

Jag höll på att tappa hakan när hon sa att hon ville ha krämen...

hon som ALDRIG äter mer än max en halv fralla + lite mjölk annars...

Får kanske lura i henne att hon ska springa VARJE dag???!!!


7.gif





Av ♥Jennie♥ - 22 maj 2008 08:27

Jag stod i köket och diskade,

då kommer Hanna in på sin scooter i full fart.

Hon kör rakt på min häl och det är ju inte skönt precis.

"- Aj som fasen Hanna!" sa jag.

"- Jag ska inte säga förlåt till dig!"

 

"- Men då blir ju jag ledsen!"

"- Då får du bli det då!" 

Sen pinnade hon iväg - stolt över vad hon sagt....







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards