Alla inlägg den 19 maj 2008

Av ♥Jennie♥ - 19 maj 2008 20:08

Idag var det dagen D då Hanna skulle lägga sig själv utan att jag eller Fidde skulle ligga intill tills hon somnat. Fidde sa det till henne när vi käkade middag. Det var ingen knall att hon då sa:

"-Jag vill inte ligga där själv!" 352.gif

Men vi förklarade som det var att nu är hon en stor flicka som kan lägga sig själv, Pippi och alla andra dockor ska också ligga i sängen hos henne.

Jag frågade samma frågor säkert 5-6 gånger ikväll innan hon skulle in:

"-Vad ska du göra i kväll?"

"-Sova själv i min säng!"

"-Vem ska ligga intill dig?"

"-Pippi, Skrållan och Ida!"

"-Var sitter mamma o pappa?"

"-I soffan!"


Jag gick in och borstade tänderna på Hanna och frågade samma frågor igen och hon svarade likadant men nu med en gladare och spännande röst.

Båda jag o Fidde gick in med henne, la henne i sängen, pussade godnatt554630f8fb55d66fe668271b716d95c4.gif satte igång Lotta på Bråkmakargatan och sa att nu sitter jag o pappa här ute i soffan och du hör oss hela tiden. Vi hörde hur det blev tyst, sen sa Hanna:

"-Mamma? Är ni i soffan?

Jag sa:

"-Vi är här ute och läser tidningen. Du är så duktig som kan lägga dig alldeles själv!"

Hon frågade nog två gånger var vi var.

Efter 20 minuter var det tyst och jag kollade in i Hannas rum.

TJOOHOOO!!!!

Hon hade somnat alldeles själv!!!jumping0026.gif


Av ♥Jennie♥ - 19 maj 2008 13:03

1. Vilken svordom använder du mest?
Fan, helvete, fasen
2. Äger du en iPod?
Vad är det???
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

05.50
4. Hur många resväskor äger du?
En och det räcker gott och väl
5. Använder du flip-flops?
Ja på sommaren
6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Maxi, Kvantum, Willys, Konsum
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ta bilden - för att för det mesta ser jag inte ut som jag vill på korten

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Untraceable - en film om vad man kan göra med internet
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?
Självklart en väninna
10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det har stor betydelse på hur mycket man vann. Men låt oss säga att det var 3 mille!!! Då skulle jag, Fidde o Hanna rest till Thailand tre veckor och bjudit med med syrrans familj och mamma o pappa. Sen köpt en lägenhet i Thailand och bott där under november-april varje år

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Självklart - varför är jag annars utan körkort???
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Har faktiskt testat Stilnoct några gånger, men tycker jag har lika lätt att somna utan

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Lotta på Bråkmakargatan
14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Ingen aning, det finns så många med olika musikstilar
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Ja en på jobbet men VAD säger jag inte...

16. När var senast någon stötte på dig?
När jag träffade Fidde på pizzerian

17. Vad åt du till middag senast?
Pasta med bacon och paprika
18. Använder du huvtröjor?
Oh ja helst så ofta som möjligt vid varje ostadigt väder

19. Kan du vissla?
Ja både vanligt, tungan skruvad och med fingrarna

20. Vem var den senaste som ringde dig?
En på jobbet
21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Berg och dalbana 
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Alltid

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
044
24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja så ofta jag kunde när det var Tom och Jerry, Kalle Anka och han den där kaninen som jag glömt namnet på

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Det närmaste är Konsum och det är INTE stort

26. Hur många syskon har du?
1


hangmat16.gif
Av ♥Jennie♥ - 19 maj 2008 12:56

I morse åt jag en god frukost som bestod av:

Fullkornsbulle med skinka, kycklingröra, tomat och krydda.

Fläderyoghurt med jordgubbar, banan och blandade nötter.

Juice med äpple, apelsin och morot!!!



Av ♥Jennie♥ - 19 maj 2008 12:42


Sen till lunch åt Hanna biff och potatis från resterna sen igår, och jag åt champinjoner, pasta och grön sparris!!!




Av ♥Jennie♥ - 19 maj 2008 12:41

Idag cyklade jag o Hanna in till HM och då valde hon dessa skorna själv!!!



Av ♥Jennie♥ - 19 maj 2008 07:44

Lilla Elias gick i skolan och en dag frågade fröken vad deras pappor jobbade med. De vanliga svaren dök upp: polis, advokat, brandman, revisor, läkare osv. Men Elias som vanligtvis var den mest aktiva och brukade hålla låda jämt, satt tyst. Detta tyckte fröken var konstigt och frågade därför Elias om inte han också skulle berätta för klassen vad hans pappa jobbar med.

"- Min farsa är erotisk dansare på en bögbar. Där tar han av sig alla kläderna, och dansar näck framför en massa män som betalar honom för det. Och de som betalar riktigt bra följer han med hem och så får de sätta på honom!"


Fröken blev mycket förskräckt över detta och tog med Elias ut i korridoren medan de andra barnen fick sitta för sig själva och rita.

"- Är detta verkligen sanning, Elias?"

"- Nee, svarade Elias skamset, men farsan spelar hockey i Färjestad å det e så jävla pinsamt..."


ijshockey2.gif


Av ♥Jennie♥ - 19 maj 2008 07:38

Piloten tar mikrofonen och berättar för sina passagerare att flygningen mot Paris är påbörjad, vilken väg dom skall ta och beräknad ankomst.
När detta är gjort önskar han passagerarna en trevlig flygresa men glömmer stänga av mikrofonen.

"- Sten, har du ställt in autopiloten på Paris?"

"- Ja, det är klart. Nu skall jag gå och skita, sedan skall jag sätta på Cissi! Hon är alltid pilsk och beredd på en snabbis i pentryt!"

Alla passagerare hör detta och även övrig personal i kabinen.
En flygvärdinna kommer springande i gången för att informera piloterna om den penibla situation som uppstått men snubblar raklång och blir liggande på golvet.
En passagerare klappar henne på axeln och säger:

- Du behöver inte ha så bråttom, han skulle skita först!!!"


 







Av ♥Jennie♥ - 19 maj 2008 07:33

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Porsche.
Han fällde ned taket och tryckte på gasen.

När han körde över 120 såg han blåljus bakom sig.

4.gif
Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan aldrig köra ikapp honom. Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 170 började han att tänka, "Vad i helvete håller jag på med?" och då stannade han vid vägrenen.

Polisen kom fram till bilen med bötesmappen i handen.

"Det har varit en låååång dag, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde. Jag har ingen lust att börja trassla med papper. Jag släpper dig om du kan lämna en förklaring för fortkörningen, som jag inte har hört tidigare".

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade,

"Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis. Jag trodde att han ville lämna tillbaka henne".

Polisen önskade mannen trevlig helg.

25.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards