Alla inlägg under maj 2008

Av ♥Jennie♥ - 8 maj 2008 07:11

 44.gif

Ja då sitter man här vid tidsfördrivningen igen ja...

Skulle börjat jobba kl 7 men det blev ändrat till 9.15 tyvärr.

Vaknade av att Hanna kallade på mig kl 5 och jag gick in till henne.

Somnade och blev väckt av Fidde som kallade på mig.

Tänkte att nu saknar han mig...

Men då sa han:

"- Väcker du Hanna nu?"

Åh tusan det var dags att gå upp nu.

Jag som drömde så gott om fåren på ängen...

6.gif6.gif

Undrar om det ska bli lika göttit väder idag med?

Tänk vad skönt:

Jag kommer till jobbet, fixar lite käk, vi går ut

o sätter oss och solar i 2 timmar...

Jag tycker det är lyxigt att kunna sola när man jobbar.

Vi gör ju vad brukarna vill ju.

 


Idag ska jag "bara" jobba till 17 sen ska Fidde

och hans kompisar till Malmö och kolla på fotboll.


128.gif


Tränade på Wii Fit igår när jag kom hem efter jobbet.

Hade längtat efter det hela dagen så det var bara att sätta igång.

Det blev inte så länge som innan men det räckte med 50 minuter.

Hade fått tillräckligt mycket poäng för att kunna "låsa upp"

två nya övningar på yoga och det är det som sporrar mig!


Nu ska jag njuta en stund i solen på balkongen

innan det är tid att hoppa på "Rolls-Cylle-Roysen"

¤¤¤ Ha det varmt o göttit idag ¤¤¤


TakingTimeOut-LMG3.gif


























Av ♥Jennie♥ - 7 maj 2008 09:10



4paqg7p.gif


Kommer ihåg att jag somnade inne hos Hanna

efter att hon kallat på mig i natt nångång.

När jag vaknade och insåg var jag var nånstans

gick jag in till min egen säng.

Skulle kolla vad klockan var när jag gick förbi köket

men jag var så trött så jag såg bara att det lyste grönt på micron.

Helt dimmigt för ögonen liksom.

Det var bara att somna om igen och vakna nästa gång

när Hanna kommer in o säger godmorgon...!


 3.gif


Sitter bara och väntar på att klockan ska bli 11.15

så jag kan lämna Hanna på dagis.

Det är det drygaste som finns att vänta

in en tid för att man ska göra nåt.

Jag hade hellre börjat jobba tidigare

och samtidigt sluta tidigare.


Idag ska mamma hämta Hanna i eftermiddag när hon slutat jobba.

Hanna frågar ofta när hennes mormor ska hämta henne.

Så idag blir hon nog glad...

Eller jag vet att hon blir det för när jag frågade vem hon tror

ska hämta henne på dagis idag så sa hon frågande och viskande:

"- Mormor?"

Jag sa JA och då sa hon att hon blev glad.

Ända sen jag berättade det har hon varit

som en bandspelare satt på repeat

för hon har frågat hundratals gånger "När kommer mormor?"

Klart att hon blir exalterad eftersom nu är det inte bara

andras mormödrar och farmödrar som hämtar sitt barnbarn.

0-harten.gif

Igår var jag o Hanna ute på gården och åt pannkakor.

Efter en stund kom det 25 barn och sprang rakt över gräsmattan

bort till lekplatsen närmast oss.

Hannas ögon blev stora och hon sa genast:

"- Dom får inte vara här!"

 

Jag sa till henne att det får dom visst det vara.

Några flickor sprang fram till gungorna och Hanna

gick sakta fram till staketet och tittade.

Jag lutade mig bakåt mot husväggen och fortsatte njuta av solen.

Tittade vad Hanna gjorde och då stod flickorna och kramade om Hanna.

Jag tänkte "Har dom redan blivit vänner?

Det var nog inte så dumt att de kom hit iallafall?"

49.gif49.gif


Sen sprang flickorna iväg bort mot gräsmattan till de andra

kompisarna och Hanna blev besviken och gick bort till mig.

Hon sa att hon ville leka den leken som barnen gjorde.

Jag frågade vem det var som kramade om henne.

Då sa hon att det var ju Alice från hennes dagis i fjol

och en flicka som gick på Humlan.

Aha... det var därför de kramade henne

och puttade fart på gungan!!!

Hon sa igen att hon ville leka med dom och jag sa att

då fick hon gå fram och kalla på Alice och se om hon vill.

Hanna gick och kallade på Alice och både hon och den andra

flickan sprang mot Hanna, tog tag i hennes händer

och sa att dom skulle gömma sig i buskarna.

Hörde hur Hanna skrattade och tyckte det var roligt...


FRENZ4EVER.gif


Nej nu ska jag plocka undan lite här hemma

och sen sola en liiiten stund på balkongen

innan det närmar sig för dagisdags.



33.gif







Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2008 22:06


Hello5Fgekleurd.gif


Just nu längtar jag enormt efter morgondagen

för då ska jag träna med Wii Fit.

Det känns verkligen ett sug efter den sortens träning

eftersom min rygg mår bättre av det med yoga jag gjort.

 Än så länge bara två gånger.

Det är exakt samma saknad efter den

kicken jag fick när jag var på spinning.

Äntligen känns det som att jag kommer

fortsätta med denna sortens träning.

170.gif

Idag när jag pratade med mamma berättade hon

att hon hade sett Wii Fit på tv och att det såg kul ut.

Jag sa att de kunde komma hit och testa det

för att det är roligt och verkligen värt

att köpa om man vill träna hemma.


Nu ska jag snart lägga mig så natten går fortare.

Jobb i morgon igen och jag längtar...

Det är sååå skönt att veta när jag ska

jobba nästa gång i en hel månad.

Det bästa hade varit en fast tjänst såklart!!!

    ¤¤¤  Natti natti  ¤¤¤ 


BedBugzBlinkie.gif

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2008 14:38

Jag o Hanna skulle äta lunch och jag frågade henne vad hon ville ha.

"- Jag vill ha pannkakor!"

Pannkakor blev det och hon var lika hjälpsam som vanligt.

När jag sa till henne att plocka undan på bordet

så att vi kunde sitta där och äta, säger hon:

"- Kan vi inte sitta ute på gräsmattan istället,

det är så tråkigt att äta inne i lägenheten!!!"

Myspace Funny Icons

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2008 14:31

Här sitter jag o Hanna ute på balkongen och äter vattenmelon.

En riktig söt och god en, precis som Hanna!!!



Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2008 07:20



4yosmxs.gif


En sån hääärlig morgon dagen börjar med.

Sol sol sol...!

Underbart men varmt som tusan i sovrummet

fast jag öppnade fönstret igårkväll.

Kan tro att det har att göra med mitt duntäcke...

 

Jag älskar att knöla till täcket och kunna rulla

in mig riktigt ordentligt i det.

Men nackdelen är ju att jag blir så in i helsickes

varm och DET är det sista jag behöver vid denna årstiden.


Igår var jag duktig och måste ge mig själv lite beröm.

Jag tränade på Wii Fit i 70 minuter!!!

bravoherissonct.gif

Skulle kunna träna 30 min till men klockan

var över 22 så det räckte för igår.

Fasen vad roligt det är alltså.

Det är dubbelt så roligt

när både jag o Fidde tränar.


whatahunk.gif


Samtidigt som man gör övningar där

det går att göra rekord och få poäng,

tränar man sin kropp smidigare genom yoga

som jag valt oftare än tex aerobic.

5.gif6.gif4.gif

Eftersom jag har problem med min rygg

är det bra med en träning som hjälper till

att visa hur min hållning blir bättre.

Står jag vanligt med armarna hängandes ner mot benen -

flyttar jag sen automatiskt tyngden till antingen ena

eller andra benet och då blir ena höften felbelastad.

Står jag istället som jag lärt mig genom Wii Fit

känner jag genast hur det blir lättare att stå

med tyngden jämnt fördelat på båda benen.

Ganska stor underlättning för ryggen också.

Denna träningen är nåt jag absolut kommer

fortsätta med tre gånger i veckan.

Det är så skönt att slippa åka iväg!!!

i2520love2520it2520blink.gif



Nu ska jag fixa en god frukost som jag o Hanna ska

äta ute i solskenet på balkongen...


Ha en skön tisdag!!!


Av ♥Jennie♥ - 5 maj 2008 17:28

Ca 15 bitar 

Ugn 250 grader

3 ägg

1 1/5 dl socker

3/4 dl potatismjöl

4 tsk bakpulver

3 msk kakao


Smörkräm

100 g rumsvarmt margarin

1 1/2 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

1 äggula

2 tsk frystorkat kaffe

50 g finhackad mörk choklad


Gör så här:

1. Vispa ägg och socker pösigt.

Blanda potatismjöl, kakao, bakpulver.

Sikta ner det i smeten och rör om.

Häll smeten i en form 25 * 40 cm med bakpapper.


2. Grädda rulltårtan mitt i ugnen 5 min.

Strö socker på bottnen och stjälp upp den.

Låt kallna under plåten.


3. Smörkräm

Rör smöret smidigt och sikta ihop florsocker med vaniljsocker.

Rör ner det, äggulan och kaffepulvret i smöret.

Rör smeten porös.

Bred på smörkrämen på kakan och häll på hackad choklad.

Rulla ihop kakan och servera med en kopp kaffe!!! 

  







Av ♥Jennie♥ - 5 maj 2008 17:00




20.gif


Idag har jag och Hanna bara varit hemma och inte gjort nåt speciellt.

Hon sov själv IGEN i sin säng till 7 och sen gick vi upp och käkade frulle.

Vi (eller jag gjorde det för Hanna ville inte se den )kollade på en film som hette Kalle och chokladfabriken. Sen gick vi ut. Hanna tog sin stora cykel och vi stoppade ner dricka, banan och såpbubblor i korgen på cykeln. Det blev en skön stund i solen för min del under tiden Hanna cyklade runt runt här nere på gården. Efter ett tag ville hon cykla på ett annat ställe så vi gick en runda och kom till en annan lekplats. Nu har jag middagen i ugnen och det doftar ljuvligt av potatisgratäng med kassler och goda kryddor.

Kom på nu att jag har glömt att pressa i vitlök...

  

I morgon ska jag jobba på kvällen så det blir till att vara hemma

 och hoppas att solen är framme hela dagen...

Jag bakade en super god rulltårta häromdagen

som hade varit bamsegod till en kopp kaffe.

Tror jag.

Glömde att koka kaffe och kom på det efter två bett på kakan

och då var det inte speciellt lönt...

Får ta det till en annan gång istället.

Skriver in receptet så man inte glömmer det!


 i6856642_69459_5.gif








 

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards