Alla inlägg den 16 april 2009

Av ♥Jennie♥ - 16 april 2009 17:01

Nu har vi precis ätt middag som dottern gjort.

Hon har rivit lök, hällt i kryddor, format till biffar och lagt i stekjärnet.

Finns det en sak som hon älskar, så är det att hjälpa till i köket!

Mannen frågade om vi använt alla kryddor i biffarna...

Visst... dom blev ganska starka, men faktiskt ganska goda.

Man måste ha lite starkt ibland!!!


Av ♥Jennie♥ - 16 april 2009 11:26

När jag var liten åt jag ofta mannagryn eller havregrynsgröt till frukost och helst ville jag äta gröten med ketchup till!!!! Yammi...

 

Sen fram tills nu för någon vecka så sa dottern att hon ville ha gröt till

frukost, och jag gjorde lite till henne och tog resten själv för provsmak.

Hon fick även sista klicken äppelmos i och en skvätt mjölk.

Till och med JAG tyckte det var gott!!!

Nästa gång det var grötdags igen, hade äppelmosen tagit slut och vi fick

ta en "om-inget-annat-finns"-åtgärd och använde jordgubbssylt istället.

VILKEN SENSATION!!!!!

 

Supergott var det!!!

Så nu har jag faktiskt fått en kärlek till, till frukost:

HAVREGRYNSGRÖT med jordgubbssylt och mjölk!!!

(Utan ketchup)










Av ♥Jennie♥ - 16 april 2009 10:49

Jag såg till en början ett fint inslag som sen urartade och fick mig att skratta. Kolla in detta klippet och säg vilka poäng hon/han ska få, hahahaha!


Av ♥Jennie♥ - 16 april 2009 10:35

Tycker inte ni att denna skapelse är som en söt "TusseNusse"????

Jo kanske om man hade bott på en annan planet och aldrig sett andra hundar innan!!!

Detta ser ju ut som en gigantisk och påtänd nakenråtta som försökt klona sig med sig själv och misslyckats!!!!!

Sweet dreams....

Av ♥Jennie♥ - 16 april 2009 10:19

Usch nu börjar snart säsongen då alla de hemska, obehagliga, och blodsugna varelserna som trivs bäst på skuggiga och fuktiga platser och som man får rysningar av, börjar vakna till liv igen.

Jag menar de där gråsvarta små envisa och rysliga kroppsbesökarna som kan krypa längs med kroppen ett par dagar och till sist bestämma sig för att fästa sig i ljumsken, armhålan, naveln, bakom örat, inne i örat, ja var som...

Varför kan man inte tillverka ett snyggt armband eller halsband, fotlänk eller nåt till människorna som det finns till hundar o katter???

Det hade varit mer praktiskt!!!


Av ♥Jennie♥ - 16 april 2009 10:02

Hör hur någon granne spelar musik så här dags på morgonen.

Helt okej.

Men inte att det är på högsta volymen!!!

Det hörs precis som att de spelar i rummet intill där jag sitter.

Alltså i vår lägenhet.

Inte i lägenheten intill....

Jaja fatta!!!


Igår skulle jag lägga in en del kommentarer på bloggen o det funkade inte.

Fasen vad seg sidan var!!!

Det tog en stund innan det funkade, och idag var det som det brukade.

Skönt.


Skulle gå med dottern till dagis i morse och hon hade tagit på sig en tunn vårjacka som vi fick springa upp och byta till en lite tjockare o varmare.

En mössa ville hon med ha.

Det var så ruggigt blåsigt när vi gick och jag frös lite om händerna.

På hemvägen gick jag i en lite snabbare takt för att få igång min en gång

för längesen "toppkondition", men som just nu för tillfället ligger på vila.

Jag var helt slut när jag kom hem o la mig på sängen.

Ja jag hade faktiskt gått f o r t... riktigt fort.

Nästan halvsprang.

047.gif

Typ gång som i gångmaraton, fast man kan ju inte kalla

det för ett maraton precis när det bara är ca 300 meter!!!!

 











Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards