Alla inlägg den 10 juli 2008

Av ♥Jennie♥ - 10 juli 2008 19:02

 multicolor/alijn59.gif


Det blev Pyttipanna med stekt ägg o rödbetor till middag ikväll...

Hanna var visst hungrig för hon åt upp halva sin portion...

Jag hade lagt upp ganska mycket till henne så det var ok...

Drack ur gamla glas som för oss blev "nya"...

Tvättade våra stoldynor och la dit andra och det blev genast finare...

Hanna ligger i sin säng o lyssnar på en cd-skiva...

Jag o mannen ska snart kolla på en film...

Han ska bara jobba EN dag till sen har han äntligen semester!!!

 multicolor/alijn59.gif


Av ♥Jennie♥ - 10 juli 2008 18:47

Att vara över 70 och inte få kunna köpa sprit eller nån annan flaska på Systemet för man inte ha legget med sig är ju hur jävla patetiskt som helst. Visst har jag själv svårt att avgöra hur gammal en person är i åldern 18-25 men så himla svårt kan det väl ändå inte vara att se om en person är närmare 50 än 20???

Det finns ju de som är 80 och inte får handla om de inte har

sitt leg med sig. Men jag fattar inte poängen med den saken???

När man är 20 och är MYNDIG får man gå på Systemet.

Men är man 80 år så har man varit myndig i 60 år...

Kan man inte bevisa att man ÄR en 80-åring får man inte handla!

Det är kanske meningen att de bara ska ta det som en komplimang???

Kanske har de använt "Antiwrinkle-krämer" som slätat

ut huden och gör att de inte ser tillräckligt gamla ut???

Jag tror jag skippar såna krämer...

Jag skippar Systemet också för den delen...

All sprit är ju ändå mycket billigare i Tyskland...



Av ♥Jennie♥ - 10 juli 2008 14:53

Jag köpte två bigga burkar med Nutella i stan igår

för det är såååå gott att ha på mackan eller i tårta.

Det var flera år sen jag köpte sån och nu

när de bara kostade 10 kronor kunde jag bara inte låta bli.

 

Så igårkväll blev jag så jäkla sugen på nåt sött

och sliskigt och slängde på lite Nutella på en macka.

Det var såååå underbart gott och jag gjorde en

till min nyduschade man också. 330.gif

Hans min när jag frågade om han ville ha en macka

med Nutella på, sa allt...

Men det visade sig sen att han gillade det trots allt.


Idag till lunch tog jag ut 4 pannkakor till mig o Hanna

och jag ville ha jordgubbssylt på mina.

Sen kom jag på att vi hade ju Nutella hemma... 330.gif

Då kunde jag låtsas att vi var i Bulle och åt deras pannkakor...

Mumsigt värre.

Kunde inte låta bli att gå o "provsmaka" ur burken sen...

Dock med sked och inte fingret 57.gif

Nej - jag har INTE sylt i vecket, fast man skulle kunna tro det.

Men man kan väl få såna megabegär ibland ändå???

 

En gång krängde jag i mig 2 st 200 grams chokladkakor på 2 dagar...259.gif

Det var sååå gott när man tog de två första bitarna,

stoppade in i munnen och lät de sakta smälta på tungan...


Trodde att mitt chokladbegär skulle minska drastiskt.

Men icke...

Dagen efter skulle jag kunna proppa i mig lika mycket choklad till.

Men då sa mitt samvete STOPP som tur var...

 

Chips kan också var ett farligt begär.

Det känns som att jag går upp 5 kilo bara jag

tittar på påsen i affären innan jag ens fått hem den...

Men det är ju så jäkla gott när man hör hur det krispiga

inne i munnen tuggas sönder.

Jag tror att man är funtad så att det som är krispigt -

är fräscht och gott.

Tänk bara på vilket hade man själv valt: 

Mjuk spaghetti eller en röd och krispig paprika???

Popcorn eller tortillabröd?


Jag hade valt paprika och popcorn - men inte ihop!!!


  

  







Av ♥Jennie♥ - 10 juli 2008 09:45

Idag tog jag vab så Hanna stannade hemma från dagis. Igår när jag, Hanna och mamma var i stan var inte Hanna på så gott humör. Hon var trött, gnällde för ingenting, sa att hon frös och så ville hon hem.

Vi var en snabb runda inne på barnens favvoställe BR och där fick

hon en sån där elektrisk såpbubbleblåsare som där det kommer miljontals vackra bubblor, både stora o små... 332.gif

Hon fick en extra flaska med en liter i för den lilla som följde med tog slut efter 20 tryckningar!!!

Det är verkligen SOMMAR när man ser såpbubblor tycker jag...!


a1187.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards