Alla inlägg den 7 juli 2008

Av ♥Jennie♥ - 7 juli 2008 17:57

Mamma o pappa hade sparat vår minsta bröllopstårta sen i fjol

när vi gifte oss 070707 och lagt den i frysen.

Det var ju dags för oss att äta den idag!!!

 

Otroligt nog så var tårtan lika fin som den var när hon gjorde den.

Den riktiga rosen såg ut som att den var ditlagd idag...

Mamma bakat tårtan och den bestod av:

Chokladbotten - hallonmoussekräm - grädde - lila marsipan!!!







Av ♥Jennie♥ - 7 juli 2008 17:41

Ja idag var fick man passa på att skynda sig in till stan och till tivolit för alla barnen fick åka gratis karuseller så mycket de ville under en hel timme.

Hanna fick först en biljett och för den ville hon åka Pariserhjulet.

Sen gick vi till en kassa och då fick hon en till biljett.

Jag sa till Hanna att hon skulle stoppa ner biljetten i sin ficka så vi kunde gå till nästa kassa och få en biljett till så slapp vi stå i kö efter hon åkt karusell.

Man fick inte vara dum!!! 

  

Så gjorde vi ett antal gånger och till sist hade hon 5 biljetter i fickan

och då var det dags att sätta igång och åka karuseller.

Hon åkte Larven 1 gång, Var inne i Lustiga Huset 5 gånger, åkte Pariserhjulet 2 gånger och sen köpte vi ljusblå sockervadd som var den tjockaste och största jag någonsin sett!!!

Hanna såg ut som ett blått troll med smält blått socker i både händerna, runt munnen och lite på halsen!!!


 4_www-animaatjes-nl.gif











Av ♥Jennie♥ - 7 juli 2008 08:52

 2.gif2.gif2.gif2.gif


5.gif  Idag för exakt ett år sen blev jag 5.gif

FRU LAGERQVIST!!!  



5.gif        Jag o Fidde gifte oss i 5.gif

               Heliga Trefaldighetskyrkan          

              och det var såååå underbart...



5.gif TACK ALLA NI SOM GJORDE VÅRT5.gif
             

 BRÖLLOP SÅ HÄRLIGT.....


 Jossa * Stefan

Eric * Elias

Agneta * Stefan

Gunnel * Börje

Christina * Mats

Joakim * Niklas * Isabell

Lena * Josip

Elsa

Pia * Daniel

Anitha * Rune

Gunilla * Patrik

Carolina * Tobias

Patric * Sofie

Thomas * Pernilla

Nicolina * Milo

Bengt * Mildred

Anette * Jeanette

Helena * Cecilia

Joakim * Janina

Johan

GlitterThankyou.gif



Här kommer ett litet minne från dagen D!!!


"Jag hade ställt mobilen på alarm 07.30 men tror att jag vaknade 15 min innan. Lite nervös kan jag faktiskt säga att jag var... 
Gick på toaletten o skulle förbereda vilket smink jag tänkt använda, men struntade i det för jag skulle ju inte göra vid mig förrän jag o Jossa varit hos frissan... Så jag gjorde frukost istället men var inte speciellt hungrig.

Fick ändå i mig en macka o en skål yoghurt.


Fidde o Hanna vaknade en stund efter och satte sig i tv-rummet hos mig och åt lite. Klockan var 8.35 då jag får ett sms från Jossa att de är hos oss om 5 min. Jag sms:ade tillbaka att vi har precis börjat äta frukost så de fick snällt komma upp o vänta... Kl 09.10 körde vi in till stan.
Jag o Jossa hoppade av vid Stora Torg och vi sa hejdå till våra familjer som sen körde vidare till mamma o pappa.
 
Jag fick håret uppsatt på Barber Shop som ligger ovanför Lasses Musik. 
Hon började med att göra håret alldeles rakt med en platt-tång.

Sen tuperades, sprayades, våfflades, sprayades, tuperades det om vartannat en låååång stund så jag blev nästan lite öm i hårbotten.

Tillsist lockades hela håret där bak i stora dockliknande korkskruvar... Därefter provades tiaran ut och jag fick en jädrans massa klämmor för att den skulle sitta som gjuten. Slöjan ville jag ha lite bakom tiaran.
Hon gjorde en liten inbakad fläta som slöjan skulle fästas i,

och den var lätt att ta av om jag tröttnade på den under kvällen.
Ca 2 timmar tog det (990 kr) och sen hämtade mamma mig o Jossa.
Vi åkte hem för att göra vid oss i vår lägenhet. Mamma hade tagit med våra klänningar och hjälpte oss att bära upp dom. Jag började med att dricka ett glas Proviva för att hjälpa magen lite grann...
Sen åkte sminket fram. Jossa satt i tv-rummet o jag sminkade mig på toan.
Det tog kanske 30 min sen var vi klara nästan samtidigt.
Då säger Jossa att hon ska ta på sina "Power-strumpbyxor"!!!
Jag frågar:

"-Alla redan???"
Då förklarar hon att det tar ca 20 min för henne

att ta på dom eftersom de håller in ALLT!!!

  
Jag kände att jag var ju bara tvungen att föreviga det på kort -
allt hennes slit med att försöka kränga på strumpbyxorna undertiden hon gick in i rummet där balkongdörren var öppen.

För det såg ganska svettigt ut att få dom på sig!!!

Men nåt kort fick jag inte ta!!!

Sen blev klockan 13.50 och vi skulle ta på oss våra nyinköpta lösnaglar.

Jossa hade använt såna många gånger innan, men inte jag så tillslut efter många svordomar fick hon hjälpa mig med 4 st...
Fint blev det minsann med glitterrand o allt!!!
 


På med behån, strumpebandet, klänningarna, deo, parfym, halsband, örhänge, mer spray, läppglans, packa brudväskan med mobil, smink, tops, miniparfym (dock i samma doft som innan), näsdukar och sen när vi är klara och säger till varandra:

"- Undrar när vår chaffis Johnny kommer?"

 - RINGER TELEFONEN!!!
Jag skriker rätt ut av spänning och en stor del nervositet och svarar i telefonen. Johnny står redan här nere o väntar på oss.

Shiiiiit...
Nu är det äntligen dags!!!
Mina tankar går till min blivande man och funderar på vad han gör nu?

Är de också på väg att köra in nu?
Hur ser vår älskade Hanna ut?
Är hon glad eller ledsen?
Eric o Elias
, vad har de på sig?
Hur ser min älskade Fidde ut i sin urtjusiga outfit? 
Stefan då, vår bestman?
Pappa!!!!
Min älskade pappa som är sååå stolt o lycklig idag...
Åhh... de är alldeles säkert jättefina allihopa!!!
Jag försöker sätta mig i framsätet så gott det går.
Känner mig som en enorm o fluffig maräng när klänningen väller upp framför mig. Kikar lite i sidospeglarna o ser en vacker brud...
Tänker:

"Det där är jag... det är faktiskt sant...

JAG är på väg till kyrkan för att gifta mig med Fidde...
Han ska bli min MAN o jag hans FRU...
Vad häftigt..."

 
Jossa är så underbart vacker i sin mörklila skimrande tärnklänning o hon har sminkat sig så fint...
Kan det bli bättre???

Klicka för att se nästa bild


Mamma o vår toastmadame åkte in tidigare o delade ut såpbubblor till våra släktingar o vänner som de ska blåsa på oss när vi kommer ut från kyrkan.


Framme vid kyrkan väntar vi i bilen så att alla gästerna hinner gå in innan oss. Ser att bilen som Fidde o de andra åkte in med,

parkerar precis snett framför oss!!! 
Jag ringer Fidde, och då säger han att mamma har ringt o sagt att vi kan gå in nu för alla sitter inne i kyrkan. Johnny kör runt o släpper av oss framför den stora porten. I entrén träffar vi mammas moster Lena som överlämnar alla de otroligt vackra buketterna o de 2 corsagen hon gjort själv, innan hon också går in o sätter sig.


Pernilla fotograferar oss under tiden.
Klockorna börjar ringa.
SHIT vad jag blir nervös!!!
Klarar Fidde av detta???
Hoppas hoppas hoppas...
Orgeln hörs spela ingångsmusiken "Here Comes The Bride".
Jag ville inte ha samma som alla andra, den med Mendelsohn.


Nu ska vi gå in...
Jossa, Hanna o Stefan går in först.
NU GÅR VI MOT ALTARET!!!!
Jag är så glad över att höra låten.
Den är så fin...


Vad härligt att gå hela vägen fram mot alla våra släktingar o vänner.
Kamerorna blixtrar, en o annan tår rinner längs kinderna -
men konstigt nog inte på mig.
Jag som brukar bli så rörd av sånt här... 
Jag går med min högra hand i Fiddes arm och känner mig så lycklig och klarar att hålla ögonen halvtorra iallafall.
  
Jossa, Hanna o Stefan ställer sig till vänster, jag och Fidde fortsätter ända fram mot prästen...
Nu står vi framme vid altarringen...
Här ska vi stå här o gifta oss...
Tur att vi står med ryggarna mot alla som tittar på oss...
Känner att jag kan slappna av liiiite iallafall...
VAD GÖR FIDDE???

 

Rätt som det är när vi står där framme -

börjar han skaka i handen o jag sneglar på han.
Då skrattar han ganska ljudligt, men inte så att nån annan hörde det

(fick jag veta sen)!!!

Orgeln slutar spela.
Prästen tittar på oss o börjar prata.
Det känns ganska lugnt nu för min del...

Vi kommer till akten då vi håller fram min egendesignade

vigselring mellan oss o Fidde ska säga efter prästen:
"-Jag Fredrik tar Dig Jennie... bla bla bla...."
Jag ser på honom när han säger det till mig

och märker att han börjar skaka med handen...
Åh, älsklingen är säkert nervös...
När det är min tur att säga samma sak börjar jag darra på rösten i slutet av den sista meningen, men den höll!!!
Fidde trär på ringen på mitt finger....

Åhhhh, den är sååå vacker!!!

Klicka för att se nästa bild


Vi vänder oss om för nu skulle Jossa göra nåt som hon hållt hemligt för oss.
Vad skulle hon hitta på???
Då ser jag att hon sätter mikrofonen framför sig!
VA???
Ska HON sjunga???
Hon som sa att hon aldrig skulle våga göra det, o speciellt inte i kyrkan????
Cd-spelaren börjar spela på en låt som jag först inte känner igen,

men sen hör jag vilken det är!!! 
Guuud, det är den låten jag tycker är så vacker....
"From This Moment" med Shania Twain.
Min älskade syster som står framför oss o vågar sjunga...
Gud vad jag är stolt över henne.
Så underbart det var att höra just den låten - just då...
Jag försökte verkligen kämpa mot tårarna

för det trodde jag ALDRIG hon skulle våga.
Men det gjorde hon...

MIN ÄLSKADE SYSTER...
Rode20hartjes20roodd_www-animaatjes-nl.gif 

När Jossa sjungit klart, reser sig en från vår släkt upp och apploderar.
Hon var helt underbar...
Han gjorde likadant när jag sjöng på Jossas bröllop.
Sen stämmer fler in o klappar lite försiktigt.
Hanna ville stå framme hos mig o Fidde och sen sa hon

att jag skulle hålla hennes bukett också.
När det var dags för akten då jag o Fidde höll min

vackra vigselring framför oss, skulle Fidde säga efter prästen

och efter en kort stund började han darra med sin hand.
Stackaren, han var nog nervös...

Sen var det min tur.
Jag ville se i Fiddes ögon under tiden jag sa:
"-Jag Jennie, tar Dig Fredrik, att älska och vara Dig trogen,

tills döden skiljer oss åt!"
I slutet av den meningen började rösten vackla när jag såg

att Fiddes ögon var blanka, men den höll som tur var!!!

Sen hördes utgångslåten "Right Here Right Now" med Agnes

från cd-spelaren och det började bli dags att gå.

Men Hanna som var uppe i Fiddes famn, ville inte ner.
Så Stefan gick fram och tog ner henne och jag o Fidde

gick sakta ner mot altargången.

När vi skred förbi alla vänner o släktingar kände jag en

härlig känsla över att "Nu var vi äntligen GIFTA"!!!

Klicka för att se nästa bild

Vi smög in i ett litet rum till vänster bakom portarna och

väntade där tills alla gästerna gått ut.
Sen öppnades vår dörr o prästen sa att nu kunde vi gå ut.

Vi tog tag i de stora o tunga kyrkportarna och möttes av

gästerna som förgäves försökte blåsa såpbubblorna på oss.

Eftersom det blåste ganska mycket, kom bubblorna på de själva istället!!!

Jag hade ju sagt att jag absolut inte ville att gästerna skulle

kasta ris på oss, eftersom vi skulle ta kort efteråt...

Men det fick jag bittert ångra!!

Precis när jag tror att Lillan bara ska krama om mig o säga

grattis o sånt där, känner jag hur hela ryggen fylls med...

just det... RIS!!!

  

Det åker ner längs ryggen, ner i strumpbyxorna och jag tror

t om att det kommer några innanför trosorna med!!!

Det var ju inte bara hon som hade ris med sig.
Nästan alla andra hade visst också tagit med sig ris...

Mormor hade tagit med sig vinröda rosenblad

och det var såå fint...

146.gif



Två av mina jobbarkompisar Ulrika o Agnetha hade varit

i kyrkan hela tiden och nu kom de fram och gav oss en present.

Då blev det förstås kramar, o för första gången kom det

glädjetårar från mig...


Efter en stund hör jag att vår bil har kommit.
Jag tittar överallt o letar efter Johnnys bil, men ser inte den nånstans.
Tillslut ser jag en LILA Pontiac Bellevue parkera ute vid vägen som

 är dekorerad med blommor o blad.
förstår jag att det är DEN vi ska åka med!!!
Plötsligt flippar jag ur och blir helt till mig.


Jag får ett skrattanfall och börjar hoppa upp o ner...

Jippie!!!!

EMOBYBouncy034gif.gif

Fidde går först in i bilen och sen försöker jag, det är inte

det lättaste men tillslut är båda två inne och vi åker iväg

till vår fotoplats bakom Norretullskolan vid kanonerna.

Vädret är kanske inte det allra finaste, men huvudsaken

var att det inte regnade!!!

 

Vi fotograferades en bra stund och med många olika positioner.

Pappa kom med Hanna ett litet tag, så hon också kunde vara med.
Men hon började frysa så dom åkte iväg sen igen.
När vi var färdiga var det dags att bege sig till festlokalen i Viby.
Då såg vi en bil till med ett brudpar i.
Det var många som gifte sig samma dag som oss,

för 070707 är ju en speciell dag som man inte glömmer så lätt!!!

Klicka för att se nästa bild



Vår  fina bröllopstårta som mamma gjort...

Klicka för att se nästa bild



i105772984_91912_2_www-animaatjes-nl.gif


Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards