Alla inlägg den 12 juli 2008

Av ♥Jennie♥ - 12 juli 2008 20:17

Vi hade bjudit hem mamma o pappa på Tacomiddag igår

och det var precis lika gott som det brukar vara. 330.gif

Fast denna gången hade jag köpt Guacamole för att testa

o se om den verkligen var god att doppa tacochipsen i.

Sådär...

Fast mamma sa att den man gör själv är mycket godare.

Sen när jag diskade spelade Fidde o pappa Wii.

Pappa tyckte det var skojigt med bordtennis, fast Fidde vann...

Hanna fick vara uppe så länge hon ville och rätt som

det var så blev hon jättesugen på popcorn så jag

dukade fram chips, jordnötsringar (farligt goda) och popcorn...

Pappa o Fidde drack både öl och några Jägermeister.

Jag var inte sugen på nåt av det så jag drack en svartvinbärscider.

I och för sig var det tur att jag inte var sugen på nåt för

jag skulle jobba dagen efter och börja redan kl 8.

Senare efter spelande av bowling, bordtennis, golf m.m

så ville jag visa mamma Wii Fit där som vi tränar (tränade).

Jag visade yoga, slalom, rocka rockring och aerobic step up.

När jag inte pallade mer var jag sååå jäkla svettig,

fast jag tror det berodde på all den sprit jag drack!!!

 

När klockan närmade sig 22.30 sa Hanna att hon var trött.

Efter tandborstning, småplock av leksaker och allt sånt där förfix

la hon sig i sängen och vi satte igång en skiva till henne att lyssna på.

Mamma o pappa körde hem vid 23.30 och jag hade

kommit in i insomningsfasen ungefär en timme senare.

Rätt som det är hör jag världens gallskrik från Hanna.

Yr, snurrig och totalt ur balans försöker jag springa in till henne.

Men tyvärr i det tillståndet jag befann mig i så kom jag inte så långt... 

För det första är det mörkt överallt...

För det andra springer jag rätt in i dörrkarmen -

samtidigt som jag snubblar över den förbaskade tröskeln...

För det tredje hamnar jag på bägge knäna och i det ögonblicket

tror jag flyttade en knäskål, för så in i h-es ont gjorde det

så jag höll på att svimma av smärta...

 

(Jag vet - min smärtgräns är djupt begravd i Kina...)

Fidde gav mig vatten och trodde inte att det var så farligt o sa:

"- Så. Upp o hoppa med dig nu!"

Tack älskling... du är SÅÅÅ omtänksam...

Där ligger jag och lider av total pina och är samtidigt glad över

att det inte var ANDRA benet där jag slitit av en knäsena... 

Fidde går in till Hanna o checkar läget, men hon sov

o hade antagligen bara haft en otäck dröm om nånting...

Han hjälper mig upp och går in o lägger sig i sängen - och GAPFLABBAR!!!

 

Schysst... i det ögonblicket jag ramlade var det verkligen INTE kul...

Efteråt kan jag också pinsamt halvskratta åt situationen...

För härmed kan jag nu meddela att detta var ANDRA gången jag inte kommer så långt, utan blir liggandes mellan sovrummet och köket...


Hädanefter ska jag stoppa in öronpropparna så jag inte

hör henne så jag slipper flyga upp med en raket i röven

som ändå störtlandar på en gång!!! 

4.gif





Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards