Alla inlägg den 14 juli 2008

Av ♥Jennie♥ - 14 juli 2008 20:54

I helgen jobbade jag 8-14 och när jag tog min vanliga

cykeltur dit så var det ett sånt härligt morgonväder

med sol, lite molnig himmel och inga bilar.

Alltså en riktig skön morgon...90.gif

När mitt pass väl börjat och sen varat i ca 4 timmar

började himlen mörkna till och vi undrade om det

skulle komma nåt regn eller inte.

Rätt som det var började det duggregna...

Jovisst det är ju bra med regn för alla

gräsmattor och rabatter och sånt.

Jag ställde mig i tvättrummet och strök lite tvätt.

Då visade sig minsann o dar solen sig... 

Några minuter senare ösregnade det

och började blåsa upp riktigt hårt.

Kollade ut och vad såg jag???


DET BÖRJADE FANIMEJ ATT HAGLA57.gif 57.gif 57.gif 57.gif

I JULI...  

Det var ju inte de små gulliga kornen heller utan

de var stora som en vuxen persons tumnagel!!!

Stuprännorna hade översvämmning på max och på marken

studsade haglet ner i de 3 cm tjocka vattenpölarna...

Jag tänkte hela tiden på att om en timme skulle jag cykla hem...

I det jäkla ovädret...

Fidde o Hanna kunde hämta mig...335.gif

Sen lika fort som det kom - slutade det!

Solen sken igen och visade att det var JULI och inte vinter.

Eller vinter kan jag kanske inte heller säga...

Vi HAR ju som tur är aldrig riktig vinter med kall, kvarliggande

snö som man kan göra snögubbar och snölyktor av...

Nej vad babblar jag om???

Jag HATAR ändå snö. 

   

När jag sen cyklade hem - sken solen

och det var gassande varmt!!!

  

Vilket väder!!!










Av ♥Jennie♥ - 14 juli 2008 20:43

Jag tror att jag flyttade en liten bit på min knäskål

häromnatten då jag ramlade-snubblade-föll i köket.

Man kan inte ha så jäkla ont bara av att få en smäll.

Det går inte.

Igårkväll när jag o Fidde kollat på film small det till

i knäet igen när jag skulle resa mig upp från soffan.

Fy för ända in i fabriken vad det gjorde ont...

Det gjorde nästan lika ont som när jag fick skiten...

Men sen när jag rest mig upp så kändes det bra i knäet.

Jag måste ha flyttat tillbaka knäskålen på plats igen???

Jag kan ju leka doktor på riktigt...


3.gif

Av ♥Jennie♥ - 14 juli 2008 14:32

Vi var hos syrran igår och vi spelade kort,

grillade flintastek och hade strips o sallad till.

Riktigt mumsigt i ett riktigt härligt sommarväder!

Tack, tack, tack, tack!!!


hart-13.gif    hart-13.gif   hart-13.gif


My God vilken stor o fin mage hon har...

Undrar när den lilla inneboende tittar ut?

Hoppas det blir på onsdag efter kl 8.50 för

då har jag precis avslutat mitt arbetspass...


Får Eric o Elias en lillasyster???

Eller blir det en lillebror???


 baby25.gif      baby24.gif



Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards