Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

En idélös dag...

Av ♥Jennie♥ - 16 juli 2008 18:52

Jag kom hem från jobbet kl 9 efter jag

varit o köpt lite goda frullebullar på Willys.

Fidde var uppe och fixade till kaffet.

Hanna satt i tvrummet o kollade på nån film.

Jag hade köpt ett bröd för 5 kronor som vi kunde mata

ankorna med och frågade om vi skulle gå ut en runda.

Då sa Hanna att hon ville ha sin cykel med sig

och då kunde hon lägga brödet i sin cykelkorg.

Vi matade ankorna och sen blev det några

turer på alla lekplatser runt om på  området.

Ringde syrran o frågade vad de skulle göra

men hon visste inte vad de heller skulle hitta på.

Jag sa att hon kunde höra med Stefan och ringa 20 min senare.

Klockan närmade sig 12 och då blev det

dags att gå hem o fixa ihop lite lunch.

Det blev rester från gårdagen när mannen gjort

skinka och potatisgratäng med sallad. Mumsigt...

                       

Som vanligt tramsade Hanna sig med

maten och ville bara äta tre tuggor.

Jag o Fidde åt upp våra och sen gick

vi in i tvrummet och slappade lite.

Hanna bölade i köket om att det var mycket mat,

hon ville inte sitta själv, maten var kall m.m

Vi sa till henne innan att om hon inte passar på

att äta när vi äter - får hon sitta där själv.

Det tog henne 2 timmar att äta 91.gif 91.gif 91.gif

Nästa gång när vi ätit upp och inte hon är klar,

så dukar vi av ALLA tallrikar inklusive hennes.

Har hon inte ätit upp får hon vara hungrig.

Vi ska ju inte behöva lida timmar för att inte Hanna är färdig.

Fidde frågade vad vi skulle göra men jag visste inget.

Ringde Jossa som ännu inte hört av sig - 

men då skämdes hon väl för ingen av La Familia ville svara.

Eller så hörde de inte...


Vi bestämde att vi skulle åka ner till Åhus o köpa glass.

Jag valde smakerna LION och HIMMELSK DRÖM...

Hanna ville ha en BÅTRÅTTA med mjukglass (och godisråttor

som hon inte gillade) och med chokladdopp...

Fidde valde några jag inte kommer ihåg...

Körde hemåt men jag hade hört att det fanns nån

chokladaffär eller nåt i Rinkaby och ville se vad det var.

Vi hade lika gärna kunnat köra förbi...

Ett litet gammmalt fd stall där de hade en

minidisk med chokladpåsar till hutlösa priser.

Det var tex "chokladchips" som såg ut som att man bara

smält mörk choklad i långa rader och sen brutit av dom...

Lite tjockare remsor med mandel eller vad det nu var i...

En sån liten påse kostade hela 50 kronor!!!


Nej då köper jag nog hellre ett smaskigt 55 grams kexchoklad

för 6 kronor... eller till och med två för tio på Domus!!!

 













 
 
mammajossan

mammajossan

16 juli 2008 23:11

Skämmas....vad skulle jag skämmas för????
Vi gick ut och tvättade bilen och då har vi inte telefonen med oss, så antagligen ringde du då....
Sen var det ganska skönt att bara vara hemma idag, ska ju ränna till stan imorgon....
Natti natti/Syrran.

http://www.mammajossan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards