Alla inlägg under juli 2008

Av ♥Jennie♥ - 4 juli 2008 10:35

Den baddräktstid nu kommer, när magen är för stor.

Då valkar bara sväller, och celluliter gror.

Generande behåring lyfts fram i dagens ljus

nej stranden verkar boring, vi stannar inomhus.


De krav som sommarn ställer, förstör vår ledighet.

Vi sitter där o gnäller, fy fan vad jag är fet.

Vem fan vill motionera, när man kan sitta still.

Nej låt oss revoltera, vi tar en kaka till!!!


118.gif

Av ♥Jennie♥ - 4 juli 2008 10:25

Två irländska bankrånare bröt sig in i den nya banken en natt.

De sprängde dörren till kassavalvet och steg in.

Där fanns många små kassaskåp.

De bröt upp ett, men i det fanns inga pengar, bara en vaniljpudding.

Hungriga som de var, åt de upp den och gick lös på nästa kassaskåp.

I det stod det också en vaniljpudding, och de åt upp den med.

Sen bröt de upp nästa skåp och gissa vad som stod där i?

Mycket riktigt, en vaniljpudding...

När gryningen kom hade de öppnat 48 skåp, delat på 48

vaniljpuddingar, men inte sett skymten av några pengar.

Sura men rejält mätta lämnade de brottsplatsen.

De lunkade iväg längs gatan då den ene vänder sig om

och kollade på byggnaden i dagsljuset.

På skylten stod det:

O´BRIANS SPERMABANK


  







Av ♥Jennie♥ - 4 juli 2008 09:29

I natt har jag sovit riktigt gott.

Jag släckte lampan 22.35 och sen tror jag

att jag somnade fortare än kvickt.

När jag vaknade av att alarmet ringde

och kollade på klockan, var den 05.45

Det var längesen jag sov så länge i sträck

och det var såååå skönt... 336.gif


Cyklade hem och slängde in en maskin tvätt...

Hoppas den torkar på balkongen tills ikväll...


Har precis käkat upp två mackor med lax,

ägg och lite majonnäs på...330.gif

Till det drack jag en mugg kaffe som är ett måste...


Fidde lämnade Hanna på dagis i morse innan han

körde till jobbet och jag frågade hur det gått.

Denna veckan skulle barnen lämnas på Hannas

vanliga avdelning, så hon hade bara varit glad...

Tjoohooo!!!EMOBYBouncy052.gif


Jag ska hämta Hanna efter hon ätit lunch

för det är ponnyridning i Tivoliparken idag...

   AF1Horse06.gif

Sen kan man ju passa på att låta henne leka

på lekplatsen en stund när man ändå är där...

Får packa en väska med lite mumsig fika i...330.gif



Nu har tvättmaskinen stannat så jag ska

gå o hänga upp den meddetsamma...


 










Av ♥Jennie♥ - 3 juli 2008 15:05

Jag och Hanna skulle göra oss klara för hon ville upp på 4:e våningen

och leka med sin dagiskompis Edwin som sov över hos sin farmor.

Jag sa till Hanna att vi kan gå upp o kolla om de är klara

när jag tvättat håret och gjort mig färdig.

Hanna kollade på tv i vårt gästrum medan jag var på toa.

Efter ett tag tyckte hon att det tog för lång tid så då sa hon:

"- Ska du tvätta håret nu eller?"

Jag satte igång direkt.

Fönade till det lite snabbt och enkelt, fast Hanna blev otålig och sa:

"- Nu går jag, jag räknar till 12, ett, två, tolv!" sa hon...

  

Gjorde oss klara och sen gick vi upp till dom.

Edwin hade visst vaknat redan 6.15 så han och

hans farmor var ju inte nyuppstigna precis...

De ville genast se "Hitta Nemo" och sprang

in i tvrummet och satte igång videon.

Jag o Ewa satte oss i köket och pratade lite om allt och inget.

Rätt som det är ser och hör vi hur de smyger in på

toaletten med nåt i händerna och sen går ut igen.

Jag frågade Hanna vad de gjorde men fick som

vanligt det vanliga svaret "inget" tillbaka.

Självklart betyder det att de gör nåt som de tror att de

INTE får göra, så vi gick in och kollade vad de lurades om.

Då såg vi att de tagit in en massa plastskålar och en liten

plastkanna med vatten som de skulle leka med där inne.

Ewa sa att det fick de inte för vatten kan man leka med på toaletten.

Jag förklarade för Hanna att det gäller ju hemma också

och är man hos någon så måste man alltid fråga först.

Edwin och Hanna hittade på bus hela tiden så till slut

var vi tvungna att gå ut på gården så de kunde springa av sig.

Efter tre timmar blev vi hungriga så jag sa att vi går

upp till oss så slänger jag ihop några pannkakor.

Jag visste att förra gången Hanna åt pannkakor

hos hennes kompis Paula så hade hon ätit 3 st där,

så jag gjorde dubbel sats och gräddade på.

14 st pannkakor blev det. 

Men de åt bara en var...

Sen fick Hanna o Edwin varsin chokladpudding.

Den slängde Hanna i sig.

Edwins farmor åt upp hans.

De gungade, åkte rutschkana, plockade och åt röda

vinbär som växer på buskarna här nere runt lekplatsen.

Sen blev det dags att gå upp till oss för jag skulle jobba kl 17.

Fidde och Hanna skulle köra till jourläkarcentralen o kolla hennes öron.


På kvällen när jag kommit hem berättade Fidde att de var iväg från

kl 17.50-19.50 och att Hanna hade varit otålig men duktig hela tiden.

När de väl kom in kollade doktorn i öronen och hon var liiite röd i ena örat och liiiite röd i halsen men att det var sånt som kunde gå bort av sig själv.

Fidde fick ett recept för blev det värre kunde han bara hämta ut antibiotika till örat.


Idag har inte Hanna sagt nåt om örat och det är ganska skönt.

Visserligen stoppade jag in en vitlöksinoljad bomull

för att kolla om det hjälper lite grann.

Det hjälpte på syrran när hon var liten

o kände att det gjorde ont i örat.

Jag tror att hon aldrig haft öroninflammation pga bomullen...


 1175796402_www-animaatjes-nl.gif


Har hunnit tvätta en maskin mörk tvätt och en maskin

med sängkläder som hänger på tork ute på balkongen...

Cyklade in till Arbetsförmedlingen och när vi var klara

frågade Hanna om hennes farmor också var i stan.

Det kunde väl inte jag veta...?

Sen var vi en snabb runda i stan.

Inne på KappAhl kollade jag på något plagg när Hanna

sa "hej" till allt o alla.

Sen hörde jag hur hon sa:

"- Hej farmor!"

Jag tyckte det började bli lite pinsamt att hon

kallade andra för farmor så jag ropade på henne.

Då kommer fram till mig halvgråtandes och säger:

"- Mammaaaaa... snyft....jag sa hej till farmor...

men hon svarade inte!"

  

Då sa jag:

"- Det var säkert inte farmor då ju!"

Men hon gav inte sig utan blev jätteledsen och sa:

"- JOOOOO det VAR visst farmor, hon var där borta...!"

Jag blev tvungen att gå dit o kolla och JO, minsann...

det var Anitha som Hanna hade sett!!!

30.gif30.gif


Hanna ville gå in på BR med Anitha medan jag stannade kvar och kollade

ut en vit snygg, lite tjockare tunika som man kunde öppna framtill.

Ett brunbeiget linne och ett silverhalsband blev det med...


Träffade syrran o barnen inne på Favoriten för de

skulle precis käka, så vi beställde också mat.

Det blev Schnitzel med pommes, bearnaisesås, 

persiljesmör och varsin dricka som jag o Hanna delade på!!!


Mumsigt...


54.gif


Nu är det bara 4 timmar kvar tills jag ska vara på jobbet.

4 nätter i rad...

Ganska nice att var ledig så här på dagen nu när

KRISTIANSTADSDAGARNA ska börja och man kan ta

med Hanna på karusellerna som är gratis mellan 13-14...







Nu börjar klockan ticka mot middagsdags och idag blir

det kycklingbitar med ris och nån god sås till...


5kjgp.gif















Av ♥Jennie♥ - 2 juli 2008 18:04

Ett par äldre makar gör sig klara för ett litet dopp i grytan.

Frun smörjer in sig med glidsalva i muttan flera gånger.

Mannen ser förvånat på.

Så tar han fram kedjan från sitt fickur och snurrar

den flera varv runt snoppen.

"- Varför gör du så?" undrar frun.

"- Jag sätter bara på snökedjorna, för det ser ut att bli halt i kväll!"

i112244698_42080.gif

Av ♥Jennie♥ - 2 juli 2008 17:57

Bettan hade shoppat och var fullastad

med paket där hon stod i busskön.

Till råga på allt hade hon en sån snäv kjol

att hon inte kunde kliva på bussen.

Under stort besvär fick hon loss ena armen

och lossade lite på dragkedjan på kjolen där bak. 

Det hjälpte inte. Hon drog ner den en bra bit till.

När bussen kom lyfte en kille upp Bettan på bussen.

Ursinnig vände hon sig om och sa:

"- Vad tar Ni Er till egentligen, vi som har aldrig träffats förr?"

Då sa mannen:

"- Tja, jag tycker att vi är ganska intima med tanke på

att du just har dragit ner min gylf två gånger!!!"


diddl22.gif

Av ♥Jennie♥ - 2 juli 2008 17:53

De 5 hemligheterna för ett fungerande förhållande:


1. Det är viktigt att hitta en man som hjälper till i hushållet.


2. Det är viktigt att hitta en man som får dig att skratta.


3. Det är viktigt att du kan hitta en man som du kan lita på och inte ljuger.


4. Det är viktigt att hitta en man som är bra i sängen o älskar ha sex med dig.


5. Det är viktigt att dessa fyra män inte känner varandra!!!

Av ♥Jennie♥ - 1 juli 2008 18:33

Jaha... det blev visst bara jag och Fidde som åt middag ihop ikväll... 

Couples

Det var längesen det hände...


När jag skulle upp o hämta Hanna hos Edvin så blev hon ledsen

och sa att hon ville minsann inte ha nån pyttipanna

utan hon ville ju ha pannkakor precis som Edvin!!!

Hungry 

Jag frågade om pannkakorna räckte till Hanna med och det gjorde dom.

Jag sa att jag kommer upp o hämtar henne när vi ätit klart, för då skulle jag cykla tilll jobbet och Fidde o Hanna skulle köra till vårdcentralen.

Hon måste kolla sina öron, för när Edvins farmor frågade Hanna nåt

så hade hon visst sagt att hon inte hörde vad hon sa...

Hon trodde det kunde vara en vaxpropp och måste den ut... Häromkvällen när jag rensade Hannas ena öra så tyckte jag mig

se början till en vaxpropp, så är det en sån så blir jag inte förvånad!  

Waxy





Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards