Alla inlägg under mars 2009

Av ♥Jennie♥ - 20 mars 2009 11:52

...jag det är en period jag har kommit in i nu.

Är så himla trött tidigt på kvällarna så jag blir nästan lite förvånad över mig själv. Innan har det börjat dra i ögonlocken vid 22.30 tiden, men nu känns det redan kl 21-21.30

Men jag kan tycka att det är ganska skönt att gå in o lägga sig vid 22 sen somnar efter kanske 10 minuter och senare när H kallar eller kommer in så är inte klockan mer än 01, fast man trodde att man skulle snart gå upp!!!

På tal om att H sover hos oss... jo det gör hon, men inte i vår säng längre, utan nu har hon fått hoppa ner o sova intill mig eller F på en skön madrass på golvet med några av sina gosedjur o dockor.

Hon tar plats i vår säng så som hon ligger o brer ut sig, innan vaknade jag av att hennes ben var över min mage och hennes huvud på F:s mage i en konstig ställning.

Så nu kan äntligen jag o mannen ligga precis som vi vill - hela natten!!!!!!!!


034.gif



Av ♥Jennie♥ - 19 mars 2009 19:46

Ikväll kom det vår första checka-lägenhets-familj som bara efter 5 minuter bestämde sig för att tacka nej - pga att tvättstugan ligger i andra huset.

Det ÄR en stor nackdel, speciellt när man hade det som dom, 4 barn...

Inget kul att springa upp o ner under vinterhalvåret då med en drös tvätt.


Det gick åt tre banankartonger till krukor o vaser som jag packade idag.

Ändå har jag inte räknat alla krukor med blommor som står i fönsterna.

Albumen åkte också ner, men fy för tusan vad dom väger kilo...

Har inte tagit alla av dom heller, än...


Syrran ringde både igår och nu precis o frågade om vi ville

följa med o leka med kidsen på Andy´s i morgon eftermiddag.

Tror inte Hanna blir så glad om vi inte gör det.

Fast jag har inte berättat det för henne, och jag kommer inte göra det heller förrän vi ska dit, annars kommer hon tjata från morgonen till vi åker.

 


Shit vad jag blev avis på syrran när hon sa att dom hade GRILLAT KORV idag. Jag längtar som bara den tills vi också kan "grilla hemma"...

Fast vi måste köpa oss en klotgrill och lite såna där hemmagrillgrejor först.

Enkel och lätthanterlig...

Jag är inte mycket för de där gasolgrillarna eftersom jag tycker inte det "luktar" grill, dom är säkert superbra men det passar inte min smak.

Inte heller de där avlånga murade sakerna som tydligen var poppis ett tag.


Nu ska jag mumsa på glass med nöttopping och chokladsås...

                            *** Ha det gott ***











Av ♥Jennie♥ - 17 mars 2009 11:07

Just nu skiner solen in genom fönstret och jag får riktiga såna där varma vårkänslor där man tänker på hur det var förr i tiden då jag, syrran, mamma o pappa åkte till ett "smultronställe" och såg ett helt hav med vita fina snödroppar och de underbara lila violerna som doftade såååå ljuvligt.

                                         1179716242_www-animaatjes-nl.gif

Av ♥Jennie♥ - 16 mars 2009 19:22

Idag stannade F hemma med dottern som är på bättringsvägen men inte varit så pigg igår och så halvsvettades hon lite inatt också.

När jag kom hem efter jobbet möttes jag av en glad dotter som berättade redan i dörröppningen att hon o pappa hade minsann bakat idag!!!

Hon frågade om jag ville smaka, men vi väntade en stund tills efter maten.

Riktig kladdig o god var den...

Mumma i munnen!!!

   

I morgon är det dagistajm för H och det grämer mig lite att vi inte har fler tomma kartonger här hemma nu så jag kan stoppa ner fler grejor...

Fast på onsdag ska jag ut en sväng till Tollarp ändå så då kan vi se om snälla S har lagt undan några bananisar till oss... fast det räcker med 4 stycken!!!

I taget!!!


Igår kollade jag på ett program på en kanal (Wipeout) och när det blev paus slog jag över till ett annat program (gör det alltid) som hette "Herre på täppan".

Det gick ut på att en deltagare skulle försöka klara av så många tävlingar som möjligt och gjorde den det så vann den personen 2000 kronor - per tävling!!! Ganska underhållande om man jämför med det andra ganska "farliga" Wipeout där det ser ut som att deltagarna slår halvt ihjäl sig...

Fast i Herre på täppan blev en tjej slagen med en linjal över fingrarna som straff så linjalen gick sönder... så det är ju inte helt skadefritt heller...

Det syntes att tjejen fick rejält ont efteråt...

  
Haha... hon den tjejen var en "fattig student" så hon blev ju självklart skitglad över alla de 4500 kronorna hon vann tillslut, men det roligaste var innan själva finalen då hon skulle sitta på en påle och försöka brotta eller slå ner motståndaren mittemot - med en fisk i var hand!!!

Hon förlorade stort efter bara någon ynka buff av killen så hennes fisk i ena handen flög iväg, men den andra fisken hon höll kvar, frågade hon programledarna om hon fick ta den med sig hem, ha ha hahaha....

Som omväxling till alla nudlar... stackaren!!!

 040.gif

Nähäpp nu ska jag glo litta på dumburken och slappa i soffan.
Ha en trevlig tisdag i morgon...


028.gif


Av ♥Jennie♥ - 15 mars 2009 16:24

Idag fick jag ännu ett litet hastigt ryck att städa undan en massa skit inne i gästrummets garderob och började asa ut precis allting på golv o hyllor, utom kartongerna längst in med allt julpynt för det fick stå kvar där det stod. När jag var klar och kollade på allt som hade varit där inne, tänkte jag "Hur fasen har allt detta fått plats där inne i den lilla vrån???

Men det är som det är, det man inte vet var man ska lägga, åker in på ett ställe man helst gärna inte visar för nån... På ett sätt kan det vara rätt trevligt, för när man väl städar där ja då plötsligt hittar man nåt som man inte trodde man hade och då blir man positivt överraskad!!!!

Allt damm for rundor i näsan och jag har nog använt en halv toarulle bara till att fräsa ut skiten. Men det är alltid nåt snörvelslem som envist vill stanna kvar och irritera längst in i näsroten, så det får komma ut när det vill!!!


Nu ska vi snart käka korvstroganoff med ris som älskade mannen har gjort. Tur att han är matlagningskunnig så vi kan turas om då och då...


Ha en fortsatt trevlig söndag...


072Dsunday.gif


Tjingelingen!!!

Av ♥Jennie♥ - 14 mars 2009 22:23

TJOOOHOOOOO!!!!

Ruggugglan vann inte!!!

  

Men det var fanimej nära Ryssland.

Nu fick hon bara vinka hejdå till MALENA ERNMAN som vann

med låten LA VOIX...









 

Av ♥Jennie♥ - 14 mars 2009 18:35

En amerikansk delikatess som kallas PRESSYLTA och som också äts i Storbritannien tillreds genom att man kokar sönder huvudet av en ko eller en gris och låter sörjan svalna tills den bildar en geléliknande massa!!

Men är inte dett ungefär samma sak med den svenska syltan man äter till jul???

Jag har aldrig ätit och kommer aldrig att äta pressylta n ån g å n g!!!

Uuäääärrrkk.

   







Av ♥Jennie♥ - 14 mars 2009 18:05

Nu har vi precis kommit hem från en härlig fotbollsmatch där älskade E var med och spelade med sitt lag. Första matchen missade vi där de vann med 2-1, GRATTIS GRATTIS!!!

Andra matchen förlorade dom tyvärr med 3-1 men sen tredje och sista matchen visade dom vad de kunde och vann med 2-0, GRATTIS GRATTIS!!! 

Syrran hade tagit med mumsbullar men vi var så mätta eftersom vi hade käkat snabblunch under första matchen så därför missade vi tyvärr den...


Ikväll är det Melodifestivalen och jag hoppas att någon av dessa vinner:

  • EMD
  • MÅNS ZELMERLÖW
  • SARAH DAWN FINER

Jag kan fortfarande inte smälta att af Ugglas gick vidare...

Helt otroligt.

Det kommer bli en skam att se henne om hon nu (förhoppningsvis INTE) vinner. Tänk att bara se hennes gester på scenen i Ryssland hahahaha,

de lär väl tro att hon har rymt från nåt kokohem eller nåt...

Guuud vad pinsamt såifall....

 

Sen finns det ju dom som gillar henne.

Som VILL att hon ska vinna.

Men tänk efter ikväll när Ni röstar:

FÖRESTÄLL ER HENNE PÅ S C E N E N  I RYSSLAND...

Hon ser ju ut som att hon är i enormt behov av att kissa...

Hennes hrmhrrrrrm, dööööösexiga gummistövlar kan man bara inte missa.

Hahahaha, till och med PETRA MEDE såg snyggare ut i sina smutsskitiga svarta plojstövlar.

Hon är egen.

Speciell.

Utmärkande.

Galen.

Hon är Caroline af Ugglas.

Den ende.


Good luck........... NOT!


054.gif







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards