Alla inlägg under mars 2009

Av ♥Jennie♥ - 4 mars 2009 09:25

Igår för precis en vecka sen så hände det en hemsk olycka där bla min svägerska var inblandad. Nu vet man namnet på den som frontalkrockade den bilen där hon satt i.

Föraren, en 24-åring som heter FISNIK ALAJ, har opererats två gånger för sina skador. Det skrivs i tidningen att han sagt:

"- Det var airbagen som räddade mig!!!"

Hur fan kan man bara säga så???

Hade han inte kört så som han gjorde och riskerat

andra människors liv, så hade detta aldrig hänt.


KÖR SAKTARE - KOM FORTARE FRAM


104.gif

Av ♥Jennie♥ - 4 mars 2009 08:57

Ibland går man på toaletten och gör moment 2 - klämmer en kabel, lassar, sjösätter en brungädda, snyter sig i röven, värper bruna ägg, dumpar en oljebanan, alltså på ren svenska = man bajsar!!!

12.gif

Vad många då (förhoppningsvis!!!) gör efteråt vid tvättningen, är att man blötar händerna, tar en klick tvål och så svabbar man av händerna snabbt o lätt och sen är man ren!!!

Tror man ja!!!!

 

Visste Ni att bakterier som finns i avföring, kan tränga igenom 10 lager toalettpapper???????

Jag kommer definitivt tvätta mig två gånger, plus använda ALCOGEL efter varje besök med moment 2...

Alcogel....










Av ♥Jennie♥ - 3 mars 2009 20:44

Undertiden dottern var på dagis så passade jag på att röja lite här hemma i garderoben med alla kuddar och gardiner man tänkt ha senare vid ett annat tillfälle som för det mesta aldrig ges.

Efter jag varit nere o slängt lite mög, tänkte jag rensa i garderoben inne i gästrummet, men så fort jag öppnade dörren och kollade in på allt som fanns - stängde jag dörren igen och orkade inte engagera mig i det projektet idag.

  

Vi tar det en annan dag när mannen också är hemma o kan hjälpa till lite...

Ett fönster blev putsat iallafall och jag kände mig så nöjd - tills mannen kom hem och stod nere på parkeringen då dottern for in och satte händerna o näsan mot rutan, bara för att säga hej och sen drog hon en hel dialog om vad hon gjort på dagis... 

Tack så mycket...älskling!!!

  

Dividers GraphicsDividers Graphics


Vaddå skrattretande???

Läste precis i Aftonbladet att Ryanair skulle tjäna pengar på sina passagerare genom att:


1. Skulle det kännas tryggt med ett räcke på trappan för ombordstigning? Då bör du satsa på räckavgift á 50 kronor.

Budgetresenärer hänvisas till den billigare bakre trappan utan räcke. 


2. Vill du att personalen säger välkommen när du kliver ombord?

Då måste du betala hälsningsavgift som varierar beroende på språk.

Dyrast är riktig engelska, medan personalens modersmål är billigare.


3. Kan du hålla andan under hela flygningen?

Då slipper du undan den särskilda andningsavgift som annars avkrävs de passagerare som har behov av normal syresättning.

Två pund per timmas flygtid.


4. Om kabintrycket plötsligt sjunker kommer en syrgasmask

att automatiskt falla ned från bagageluckan i taket.

Detta gäller de passagerare som erlagt syrgastillägg. 


5. Vill du ha benutrymme?

Det innebär att du slipper sitta hopkrupen i skräddarställning under hela flighten.

Kostnad 100 kronor.

Per ben...


6. Om du har oturen att drabbas av sjukdom under flygningen kan personalen via högtalaranläggningen fråga om det finns någon läkare ombord.

Detta gäller dock bara de passagerare som tecknat utropstillägg.


7. Tycker du om att betrakta världen litegrann från ovan?

Mot erläggande av utsiktsavgift låser personalen upp

rullgardinen vid närmaste fönster.


8. Passagerare som vill vara säkra på att komma till just den stad de ämnar besöka, uppmanas att försäkra sig genom den exklusiva destinationsgaranti som erbjuds mot ett tillägg om 500 kronor per resväg.


9. Passagerare som önskar stiga av planet efter landning måste först betala avstigningsavgift.


10. Passagerare som önskar stiga av planet via trappan måste först betala trappavgift.

Incheckade budgetresenärer lastas ut tillsammans med bagaget.

Övriga städas bort.


  







 

Av ♥Jennie♥ - 3 mars 2009 10:58


Världens mest strechigaste man!!!

Jo jag kan hålla med...


Här kan man snacka om töjbara örsnibbar.

Var han kanske inte så snäll när han var liten???...


Lite ansiktssmycken istället för smink???


Släng dig i väggen Gummitarzan!!!

Av ♥Jennie♥ - 3 mars 2009 10:41

Världens största skalbagge är GOLIATBAGGEN och den är lika stor som en hamster!!! Den lever på endast.....gödsel!!!!


Av ♥Jennie♥ - 3 mars 2009 10:32

  • Varför luktar handdukar o badlakan så äckligt efter ett antal användningar? Man är ju ren när man torkar sig!!!

Hänger man inte upp tvättad tvätt som är fuktig, så vet de flesta att den kommer att utveckla små mögelpartiklar till slut, men efter en dusch brukar badlakanet hängas upp på tork och då ska det väl inte lukta om det torkar???

  







Av ♥Jennie♥ - 2 mars 2009 20:05

 Monday Glitter Graphics



Vi åkte hem till syrran och vem blev glad då - om inte älskade 330.gifLeo330.gif,

som han tyvärr visade genom ett blött mottagande på benet, hrm hrrrrm....

Lilla snuffenuffen 330.gifTorres330.gif hade minsann växt till sig och nu är han ett riktigt gosigt och slickande yrväder som älskar att busa med sin storebrorsa Leo...

Vi åkte o hämtade E och E i skola o på dagis och undertiden passade jag

på att besöka de olika dagisen som dottern antagligen ska börja på snart.

Till lunch som blev lite senare på eftermiddagen åt vi skivad skinkstek som vi tog med, sen gjorde syrran brunsås och kokte potatis med sallad till.

Syrran bjöd på överbliven tårta som vi egentligen skulle ha till en senare fika, men klockan var närmare 15 och vi skulle hämta F lite efter 16 så den avnjöt bara vi två direkt efter maten...

cake44.gif


I morgon väntar dagis och jag ska nog kolla om det finns nåt jag kan packa ner i papperskassar som vi ändå inte använder nu eller har gjort på de senaste halvåret....

Eller nej... kanske lite väl tidigt för packning.

Men jag läääääängtar så j...a mycket efter att lämna denna lilla lya.

  














Av ♥Jennie♥ - 1 mars 2009 23:13

Jag har näst intill en mani på orkidéer.

Det är en otroligt lättskött och tacksam blomma som inte

gärna viker sig för att man glömt vattna den på 2 veckor...

Jag hittade ett foto på en urtjusig orkidée på nätet som jag

såklart skulle så gärna vilja veta vart man kan köpa sig en sån???

Kolla bara!!!

Är den inte vacker???


Denna tycker jag med är så himla fin med sin härliga och ovanliga färg...


Jag tror att det finns omkring en ca 14-15 orkidéer här hemma.

Och fler lär det garanterat bli senare...he he...

Då vi får ju äntligen större plats...

Kom gärna med öl till mannen och en orkidé till mig, ha ha!!!


Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards