Alla inlägg den 9 september 2008

Av ♥Jennie♥ - 9 september 2008 22:41

Idag ringde jag Telenor för jag undrade hur jag skulle göra för att folk ska kunna prata in ett meddelande om jag inte kan eller hinner svara.

Jag gjorde som han sa och började fundera ut vad jag skulle säga för nåt.

"Hej, du har kommit till Jennies mobil..."

Jamen det är ju klart att du har. Du har ju ringt MITT nummer!!!

  

Det låter ju ganska mesigt att behöva bekräfta det.

Ska man köra på den lite tuffare varianten och snacka in nåt i stil med:

"- Tjabba... vill du ha juice så tryck på ettan, vill du beställa taxi så tryck en tvåa - men bara så du vet så har dom ändå ingen ledig, vill du råna en bank så gör det, vill du snacka med mig så är det en dålig idé för just nu märker du att jag inte har tid!...." typ.

Såna tycker jag personligen är ganska häftiga.

Eller egentligen är det inte så många jag har hört som säger så,

för det sista hinns säkert inte med innan det piper... Duuuh.

Det blir väl det tråkiga och gamla vanliga:

"-Heeej... du har kommit till Jennies mobil

 och just nu kan jag inte ta Ditt samtal....!" bla bla bla.

Åhhh, jag hatar själv att prata in på telefonsvarare.

Antingen låter det lustigt under tiden och så stakar jag mig, eller så finns möjligheten att jag funderar ut vad jag ska säga innan och skriver ner det på ett papper o sen när jag väl ska tala in det så låter det fejkat ändå!!!

(5 min uppehåll) 

Testade att snacka in ett meddelande och jag blev aldrig riktigt nöjd.

Ändrade mig säkert femtielva gånger.

Jag vill ju inte att det ska låta FÖR jävligt OM nån nu vill säga nåt. 

Vaddå telefonsvararångest???

Finns det ordet över huvudtaget...?

Hmmm, annars har jag hittat på det nu!!!

   

Ärligt talat så har jag nog lagt på luren de flesta gånger

jag kommit till nån där man behövt tala in på t-svararen.

Jag gillar inte att inte kunna prata IRL.

Helst vill jag sitta eller stå öga mot öga med.

Det är då man ser ärligheten i den andres ögon...

Eller också inte.


  










Av ♥Jennie♥ - 9 september 2008 14:50

Okej, sitter o bloggar av tiden lite nu medan syrran skulle göra nåt med mobilen. Lägga över låtar eller nåt. Inte färdig än nej... jaha om jag summerar dagen till ära så har jag cyklat in till stan, kollade på present till mannens 30-årsdag, hittade ett par ljusrosa leggings till Hanna som hon ska ha på gympan, köpte ett stort vitt blockljus, två påsar tuggummi och ett par svarta badbyxor till Hanna. Jag hittar inte hennes andra glittriga som hon antagligen har slängt in nånstans. Måste bara hitta en större påse med Turkisk Peppar att ha med. Det måste väl finnas större än 150 gram???

Vingummi o Toblerone ska köpas på ÖB i morgon när dottern är på dagis.

Annars får man mer med sig hem än vad man egentligen velat...

Nu är hon klar så hejdå!!!!

  










Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards