Alla inlägg den 7 september 2008

Av ♥Jennie♥ - 7 september 2008 22:56

I natt sov jag jättegott utan att ha behövt gå upp mitt i natten för att hämta in Hanna. Mmm, jag vet... man kan ju tycka att om hon vill komma in till oss så kan hon komma in själv, ibland gör hon det och ibland gör hon inte det. Hon sov också gott hela natten ända fram till klockan var 07 i morse då Fidde fick gå in o hämta henne. Jag hörde henne lite svagt kallande i min dröm, men jag orkade faktiskt inte gå upp. Sen har jag för mig att hon ropade "pappa"...

  


Vi käkade frukost och det blev fil, macka/bulle och te. Hanna tycker det är så gott med te både på morgonen och på kvällen om man äter nåt litet innan läggdags. Teven var igång och vi kollade på Miami Ink och jag blir bara mer och mer sugen på att tatuera mig. Syrran visade en sida där man kunde kolla olika stilar på bokstäver och herre-min-je vad det var svårt att välja... Hon hade hittat en stil som var jättefin med det hon ville tatuera in, men när jag testade med det jag ville ha så var inte det alls lika snyggt så jag blev lite besviken. Försökte hitta andra bokstäver istället men det lär ju ta sin tid nu.

  


Hanna plockade undan alla hundra miljoner utspridda leksaker och fick snällt lägga dom på sin plats medan jag städade i de andra rummen, dammsög och fick plötsligt ett ryck att ändra om i tv-rummet. Jag satte fåtöljen i hörnan där 2-sitssoffan stått och tvärtom, vred tv:n snett mot sofforna som gjorde susen för nu ser man inte fönstret i tv-rutan längre. Tjoohooo vad nöjd jag blev. Satte in ett gammalt grönt träd i badkaret och duschade av alla dammiga blad och lät den dricka sig mätt. Stackaren hade nog en hemsk

maginfluensa med, för det rann brunt vatten från underdelen...


dieren/109.gif


När allting var klart bestämde vi oss för att gå en lång runda nere i Björket. Hanna hittade vinbärssnäckor och lät en krypa i handen. Nånting jag funderade över var att det fanns hur mycket svamp som helst och det var säkert ingen som plockat någon. Varför??? Jag läste i nån blaska att ett gott råd till alla som plockar svamp är att alla svampar som är vita under hatten ska man inte plocka. Men när jag kollade lite nätt under några så var de inte vita och drog slutsatsen att de kunde man väl plocka o äta då???

Men vi hade ju ingen korg med oss ändå så vi lät de vara kvar i skogen...

4751m3rgco9yrb.gif       

En snabbvisit inne i nya ishallen hann vi med innan fikatarmen kallade.

Hanna tyckte det var spännande att kolla när grabbarna spelade hockey och när de gjorde mål skrek hon "-Mååååål!" och klappade i händerna. Vi får gå dit med henne en gång sen när de spelar riktig match, men då får vi ha mer på oss än vad vi hade idag... Det var rena rama sommaren ute jämfört med där inne. Brrrr....



















Av ♥Jennie♥ - 7 september 2008 12:05

"-Tack så mycket för all supergod fika och mat igår, mamma!

Du är så duktig och fantastisk på alla sätt, och jag är så stolt över att

du är min mamma... Du har lärt mig nästan allt jag kan och att kärleken övervinner allt. Hur tufft och svårt man än har det så är det alltid bäst om man pratar om det.

Tyvärr måste man uppleva och berika sitt liv med hemska trauman och kunna handskas med olika situationer, vare sig det gäller trevliga eller otrevliga minnen så måste man gå genom de faserna med. För livet är inte en dans på rosor, man måste känna försiktigt på taggarna med...


 58552nrtsdu4t40.gif



Jag tror inte att det finns många familjer till som har en sån fantastisk gemenskap och kärleksfull trygghet som vi har tillsammans. Jag behöver inte vinna en massa pengar för att känna mig rik och lycklig, jag är redan så

lycklig för att jag har Er och min underbara syster och hennes familj.

Vi ställer upp för varandra till 150% så ofta vi kan, och vad betyder

mer än att ha en sån växande trygghet till sin stora familj?

Jag kan inte vara mer än evigt tacksam!!!


Jag älskar Er...


Av ♥Jennie♥ - 7 september 2008 11:39

Jag hade precis gått och lagt mig medan Fidde

satt o pillade på tangenterna en liten stund till.

Klockan var 23.53 och jag undrade hur dags Hanna skulle smyga in till oss...

La mig till rätta och släckte lampan.

Fidde kom in och började läsa sitt älskade Sportblad.

  

Då smäller det till utanför fönstret typ 4 gånger

och vi sa att nu är det några ungar som fått tag på smällare...

Det var vad vi trodde ja.

Efter ca en minuts tystnad så smällde det riktigt ordentligt.

Det smällde och blixtrade till så mycket att vi gick

upp från sängen o kollade ut var det kom från.

Det kom från Sommarlust vid parken och det vad precis som att det var nyårsafton med raketer stora och med jättefina glittriga färger.  

Undrar vad det firades för nåt???

Det höll i sig i 5 minuter och DET kändes ganska underligt i september!!!


1175796402_www-animaatjes-nl.gif






Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards