Direktlänk till inlägg 7 september 2008

Förändring ger glädje...

Av ♥Jennie♥ - 7 september 2008 22:56

I natt sov jag jättegott utan att ha behövt gå upp mitt i natten för att hämta in Hanna. Mmm, jag vet... man kan ju tycka att om hon vill komma in till oss så kan hon komma in själv, ibland gör hon det och ibland gör hon inte det. Hon sov också gott hela natten ända fram till klockan var 07 i morse då Fidde fick gå in o hämta henne. Jag hörde henne lite svagt kallande i min dröm, men jag orkade faktiskt inte gå upp. Sen har jag för mig att hon ropade "pappa"...

  


Vi käkade frukost och det blev fil, macka/bulle och te. Hanna tycker det är så gott med te både på morgonen och på kvällen om man äter nåt litet innan läggdags. Teven var igång och vi kollade på Miami Ink och jag blir bara mer och mer sugen på att tatuera mig. Syrran visade en sida där man kunde kolla olika stilar på bokstäver och herre-min-je vad det var svårt att välja... Hon hade hittat en stil som var jättefin med det hon ville tatuera in, men när jag testade med det jag ville ha så var inte det alls lika snyggt så jag blev lite besviken. Försökte hitta andra bokstäver istället men det lär ju ta sin tid nu.

  


Hanna plockade undan alla hundra miljoner utspridda leksaker och fick snällt lägga dom på sin plats medan jag städade i de andra rummen, dammsög och fick plötsligt ett ryck att ändra om i tv-rummet. Jag satte fåtöljen i hörnan där 2-sitssoffan stått och tvärtom, vred tv:n snett mot sofforna som gjorde susen för nu ser man inte fönstret i tv-rutan längre. Tjoohooo vad nöjd jag blev. Satte in ett gammalt grönt träd i badkaret och duschade av alla dammiga blad och lät den dricka sig mätt. Stackaren hade nog en hemsk

maginfluensa med, för det rann brunt vatten från underdelen...


dieren/109.gif


När allting var klart bestämde vi oss för att gå en lång runda nere i Björket. Hanna hittade vinbärssnäckor och lät en krypa i handen. Nånting jag funderade över var att det fanns hur mycket svamp som helst och det var säkert ingen som plockat någon. Varför??? Jag läste i nån blaska att ett gott råd till alla som plockar svamp är att alla svampar som är vita under hatten ska man inte plocka. Men när jag kollade lite nätt under några så var de inte vita och drog slutsatsen att de kunde man väl plocka o äta då???

Men vi hade ju ingen korg med oss ändå så vi lät de vara kvar i skogen...

4751m3rgco9yrb.gif       

En snabbvisit inne i nya ishallen hann vi med innan fikatarmen kallade.

Hanna tyckte det var spännande att kolla när grabbarna spelade hockey och när de gjorde mål skrek hon "-Mååååål!" och klappade i händerna. Vi får gå dit med henne en gång sen när de spelar riktig match, men då får vi ha mer på oss än vad vi hade idag... Det var rena rama sommaren ute jämfört med där inne. Brrrr....



















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards