Alla inlägg under september 2008

Av ♥Jennie♥ - 22 september 2008 09:10

Av ♥Jennie♥ - 16 september 2008 19:15

Ja nu tar jag lite härlig och efterlängtad semester och vilar fingrarna från tangentbordet ända tills jag kommer tillbaka igen den 6 oktober!!!

Så nu mina goa vänner får Ni ha det så bra så hörs vi om ett tag...

 

Hoppas Ni kommer tillbaka till mig så ska jag berätta alla smaskiga detaljer om vår resa i TURKIET!!!

Tack o hej från er lilla Bitterfitta!!!


Av ♥Jennie♥ - 16 september 2008 09:05

Nån som vill ha en korv i bröd???


Av ♥Jennie♥ - 16 september 2008 08:33

I morgon är det äntligen dags för det vi har längtat efter så länge.

I morgon!!!

Jag kommer ihåg när det var 6 veckor kvar...

Det var lååång väntan det...

Men det gäller inte det längre.

Vid denna tiden i morgon så sitter vi i bilen på väg till STURUP!!!

Några timmar senare sitter vi på planet som ska ta oss till ett varmare ställe.

Tänk, inte en dag under 30 grader, förhoppningsvis...

Hur härligt är inte det???

För oss som äääälskar sol o värme alltså...

Bara den tanken att barnen ska få bada varje dag är en underbar tanke...

Vi ska ju med bada, men för barnen är detta nog en stor upplevelse...

Förra gången vi var utomlands, väntade jag Hanna och var i v14.

Jag smorde tydligen inte in min rygg så mycket som jag borde, och vad resulterade det i???

Jo en really disgusting solbränd rygg som fjällade såna bigga flagor så jag ville inte visa mig vid poolen den dagen...

Så denna gången ska jag smörja in mig så mycket så risken finns väl att jag halkar av solstolen och förblir badandes i den härliga poolen!!!


25684g9kz6kp5s5.gif

Av ♥Jennie♥ - 15 september 2008 15:43

I morse ringde mobilen och väckte mig från

min ack så sköna "Törnrosa-sömn" kl 5.55. 

Usch så tidigt det var...

Längesen jag behövde öppna ögonen vid det klockslaget.

Men det gick.

Utan problem tog jag mig in på toaletten i mörkret, huga...

Tände lampan och kände mig ganska bestrålad i ögonen.

Gick inte att titta på 10 sekunder så kisseriet fick ske i mörkaste mörker.

Hanna vaknade av Fiddes mobil som ringde 20 min senare.

Hon gick upp, sa godmorgon och gav 

mig en sån där härlig morgon-mys-kram.

På med hennes kläder och sen cyklade jag till jobbet.


liefde/alijn57.gif


Har kommit hem, tvättat lite, tvättat håret, satt kameran på laddning, Hanna kollar på Anki & Pytte, funderar på vad vi ska käka ikväll, ska hämta ut pengar, ska växla pengar och köpa lite godis på Hemmakväll!!!



Av ♥Jennie♥ - 14 september 2008 17:15

Vi blev bjudna på middag och fika i Everöd och traditionsenligt bestod maten av panerad kotlett, potatis, sås och mumsiga tillbehör.

Ett under hände idag: Hanna blev klar först av alla med att äta upp!!!!!!!!

Sen hittade hon hennes farmors borste och ville gå lös på oss allihopa men det fick hon minsann inte göra på mig för det värsta jag vet är att låna andras borstar o kammar. Man vet aldrig vilka husdjur som finns där...

Yaaaak....

   


När Hanna kom till sin farmor så ställde hon sig bakom henne och sa:

"- Nu ska jag borsta fåret!!!!!"

Jag, Fidde, Rune o Anitha brast ut i skratt och Hanna tyckte det blev skämmigt, gömde ansiktet i händerna och sa att det var minsann inget att skratta åt, o då skrattade vi ännu mer.....

24.gif

Stackars lilla tös, tänk att stora människor kan ha så kul åt en liten flickas små - men så fantastiskt roliga felsägande ord!!!

i101694395_8952_www-animaatjes-nl.gif








Av ♥Jennie♥ - 13 september 2008 18:15

Häromkvällen när jag o Fidde skulle lägga oss, såg jag ett litet djur på lakanet och jag fick ta väck det för Fidde tyckte det var äckligt...

Det var kanske inte så bra att ha såna husdjur och speciellt inte i sängen,

för på natten drömde jag en förvriden och hemsk mardröm om att Hanna skulle sätta igång takfläkten, och rätt som det är flyger det ner miljontals svarta små äckliga myror och spindlar som är kletiga och för ett gnisslande oljud precis som att de tuggade på nåt...

Ööörk...!

  Blah 

Inte nog med det.

I natt hade vi en djävulskt irriterande minihelikopter (fluga)

som envisades starkt med att invadera mitt öra när jag sov.

Jag hade stora problem med mitt ynka lilla försök till en brottningsfight 

med Herr Fluga som lyckades hitta genvägar i mörka natten till viss skillnad från mig, som inte ens kunde träffa målet... 

                                                  
    Fly

Hanna frågade om jag inte kunde ligga still för hon fick inte plats!!!

Eller hur!!!

Sen övertygade hon mig än en gång att hon INTE ville ha täcket på sig...

Fast det visste jag redan innan.

Men som en orolig hönsmamma vill man gärna att sitt barn som ligger precis intill en i sängen sådär lite mer lagom kall - än lagom varm och go, så tänkte jag göra en god gärning med hopp om att hon skulle gilla min kärvänliga tanke.

Men det fick jag tyvärr ångra och tanken slog

mig: "Varför lär jag aldrig mig?"

För att innerst inne så är jag nog en helt vanlig och omtänksam

mamma men som även ibland kan bli en riktig förbannad bitterfitta...

 You Rock, Mom 



Av ♥Jennie♥ - 13 september 2008 13:20

Idag blir det första gången på länge som jag äntligen ska jobba igen.

Med start kl 14 och hem igen vid 21.30

Nu innan jobbedags har mannen, jag o dottern varit

Apoteket, Rusta och sen käkade vi lunch inne på Favoriten.

Tidigt i morse var jag inne o beställde

förhoppningsvis de sista korten till bröllopet.

I början strulade det ordentligt och det gick inte att beställa nåt så killen i affären fick göra det på ett annat sätt och då funkade det...

Tjoohooo....

Men eftersom jag gjorde förstoringar så kunde jag inte

hämta dom idag utan det fick bli på tisdag istället.

Bläääää.

  DoAllDay-LMG1.gif


Nu har mannen o dottern stuckit iväg för att blaska av den gula faran.

Hade inte skadat att bli ren inuti med...

Lite dammsugning och avtorkning med en

fräsch doft så ser bilen ut som ny.

Om man blundar för eventuella blodspår från

kraschlandade djur och stenskott...

Hoppsan.. kom på att jag kokade mackisar som jag skulle ha till pastan ikväll, men nu när de är lite för mycket överkokta behöver jag ju inte

tugga - bara svälja och se glad ut!!!

  
Glömde jag säga en sak...?

BARA 4 DAGAR KVAR!!!!






GreatWeekend-LMG.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards