Alla inlägg den 4 februari 2009

Av ♥Jennie♥ - 4 februari 2009 22:08

NU HAR VI KÖPT OSS ETT HUS!!!!!!!!!!!!

 

Vi ska äntligen flytta!!!!!

Fy fan vad jag är glad!!!!

Vi kollade på ett hus först, sen ett annat, sen ville vi kolla på

det första huset igen och ringde o frågade om det var okej.

Det var inga problem så vi körde dit och hade en liten visning igen.

 

Vi funderade på vad vi skulle kunna förändra.

Vilka möjligheter det fanns.

Hur nära det var till dagis o skola, affärer m.m

Vi sa att vi var intresserade och att vi skulle höra av oss.

  

Körde hem, la Hanna, satt och snackade lite om

huset och sen rätt som det var bestämde vi oss.

Vi ringde upp ägarna och frågade om

vi fick köpa deras hus för en viss peng.

De accepterade vårt bud, så......

NU SKA VI ÄNTLIGEN FLYTTA!!!!!!!

Vi ska bo i ett eget hus!

Med en trädgård!

Med ett uterum!

17.gif39.gif


Fy fan vad jag är glad,

fy fan vad jag är glad,

fy fan vad jag är gla-a-aad,

fy fan vad jag är glad!!!!!










Av ♥Jennie♥ - 4 februari 2009 11:16

Jodå det gjorde dom.

Byxorna låg på dagis, men i ett annat barns fack.

Inte konstigt att jag inte hittade dom!!!

Idag var inte Hanna så glad när jag skulle gå.

Hon ville inte vara på dagis sa hon.

Tårarna rann på kinderna och hon var som en boaorm på mig.

Efter lite moderligt "peptalk" blev hon glad igen och jag kunde gå

utan att det behövdes känna hemskt att lämna ett gråtande barn.


På väg till dagiset går vi förbi en kanal där det alltid brukar simma ankor.

Idag fanns det också ankor, plus en annan fågel jag aldrig sett innan.

Den bara stod o tittade på oss och såg lika förvånade ut som vi...

"What is thaäääät?"

   







Av ♥Jennie♥ - 4 februari 2009 10:33

Jag håller på att plocka fram kläder till Hanna som hon ska ha på dagis idag. Hittar en tjock tröja, joggingbyxor, jackan, mössan, skor o vantar.

Men inga ytterbyxor att ha på sig ute...

Var fasen ligger dom?

Har letat precis överallt!!!

Förutom där dom ligger då såklart...

Jag trodde att vi tog hem dom från dagis förra veckan???

Ett par röda byxor kan inte försvinna så lätt.

Vantar, strumpor och mössor kan jag förstå om de försvinner,

men inte ett par tjocka ytterbyxor???

De ligger kanske på en annan avdelning?

Måste kolla idag när hon ska dit.



Ikväll ska vi kolla på två hus!!!

  

Det ena är rätt så mycket finare än det andra så jag tror inte att vi

behöver fundera på vilket det är. Men sen kostar det ena lite mer också...

Jag vill inte göra alltför mycket med ett hus.

Visst vill man förändra lite här o lite där med tapeter, golv o så...

Kanske om det behövs kakel på nåt ställe med så är inte det hela världen.

Men jag tänker mest på om man måste göra nya rum, riva upp golv, göra uterum, plantera ny gräsmatta, dra upp en jädrans massa träd i trädgården som bara är i vägen, m.m

Sånt pallar inte jag.


Nu: Dagistajm!!!







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards