Alla inlägg den 12 februari 2009

Av ♥Jennie♥ - 12 februari 2009 22:42

Låt mig se om jag fattat detta förvirrande system korrekt!!!

(Annars får gärna någon annan rätta mig)

När man är timvikarie och vill behålla sin a-kassa och samtidigt då spara sina dagar, måste man säga JA till precis alla jobb som erbjuds.

När man är timvikarie och använt alla sina 75 dagar (+150 dagar om man har barn under 18 år) och inte har fler dagar kvar och blir tillfrågad om arbete, måste man säga NEJ för att kunna stämpla heltid och behålla sin a-kassa....

Betyder inte det samma sak som att både kunna äta upp kakan men ändå ha den kvar???

4.gif

En på a-kassan förklarade att den regeln eller lagen handlar om att cheferna/arbetsgivarna ska satsa på att bara heltidsanställa folk och därmed skippa timvikarierna.

Men vem f-a-n anställer en person som inte provat

att jobba på en arbetsplats, på heltid - på en gång???????? 

Så ifall hade jag älskat den arbetsgivaren.

Jag lovar.


  







Av ♥Jennie♥ - 12 februari 2009 15:14

Hanna var sugen på att åka pulka här nere på gården nerför den lilla minibacken så vi gick ner och åkte två gånger sen sa Hanna att hon ville åka fortare och längre. Jag funderade på var det kunde finnas en längre och brantare backe där vi kunde åka... Sen kom jag på den där backen jag o syrran åkte på när vi var mindre och bodde på Österäng. DEN backen kunde vi ju åka på!!!

Vi körde dit och det var vi plus två familjer till som var där. En timme orkade vi sen fick det vara nog för den gången. Hem och hänga tvätt. Fixa mat till ikväll, tror det blir korvstroganoff o ris... Sen handla lite snabbt och efter det så ska vi hämta älsklingen vår!!!

Vi ska visst få besök ikväll så man får ha lite gott att bjussa på.

   

Det verkar töa undan rätt så rejält för snön smälter bort mer o mer och jag tycker det är skönt... på ett sätt... sen är det kul att åka pulka och kasta snöbollar med Hanna. Hon har ju lite mer att hitta på när hon är ute...



  











Av ♥Jennie♥ - 12 februari 2009 08:11

Thursday

Idag snöar det fortfarande ser jag... Vi får väl gå ut och åka pulka en stund sen. Hanna somnade i min famn igårkväll undertiden hon kollade på Bolibompa!!! Det har aldrig hänt innan, men efter att ha varit på dagis från 07-16.30 och sen hem o åka pulka så blir man ganska trött tillslut när man slappnar av i en skön soffa...

Inget jobb än så länge så idag hade vi en skön sovmorgon, eller iallafall fram till 07.22, men jag hoppas på att de ringer så jag får jobba i morgon igen...


Nu suger det i kaffetarmen så jag ska ut o brygga mig en kopp...

Tjingeling!!!

  CoffeeBreak-LMG2.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards