Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Klunk, klunk, klunk...

Av ♥Jennie♥ - 25 augusti 2008 09:14

Jag är absolut ingen som gillar varken whiskey, cognac eller rom & cola.

Det smakar pyton rent ut sagt.

Jag har ett minne från när jag blev bjuden på whiskey av pappa...

( ja, jag var faktiskt drickmyndig då...)

Han ställde fram glaset på bordet och sa:

"- Skål Jennie!"

 

FY FAAAN säger jag.

För det första luktade det pecka...

För det andra var den rumsvarm...

För det tredje tror jag att jag svalde lite...

För det fjärde vet jag inte om jag svalde riktigt, för jag hade visst

inte känt att lite hade runnit utanför munnen o ner på hakan...

Vaddå då???

Jag visste väl inte hur sånt äckligt smakade och

att det var så starkt så jag inte hann svälja...

Nej sånt mög hatar jag.

Ändå ska jag fanimej klunka den sliskiga skiten igen...

I Turkiet!!!

Men inte till att festa på...

Icke sa Nicke.

Endast som medicin på morgonen, innan frulle...!!!

 



Däremot dunkar mitt hjärta för

BAILEY´S 331.gif KAHLÚA 331.gif DOOLEYS 331.gif

Jag älskar choklad, men om man inte har nåt hemma,

så vad smakar bättre än dessa dejliga härligheter???


  







 En annan stark dryck som beskrivs

"Söt och örtig smak med bitter malörtston och inslag av citron.

Doftar örtigt med inslag av romerska bågar, grapefrukt och tobak..."

Och beskrivningen enligt min mamma:

"- Åh fy faaan... det smakar ju som HOSTMEDICIN...

Men jag dricker det om jag håller för näsan!!!


Helt rätt... detta är den über-wunderbara 35 %-iga

331.gif JÄGERMEISTERN 331.gif som värmer gött i kroppen...






Något annat som jag fått smak på som är supermumsigt

att blanda med SRITE är både

331.gif BACARDI RAZZ 331.gif

och

331.gif BACARDI GRAND MELÓN... 331.gif

Men det ska inte smaka sprit utan det ska vara sådär

lagom så smakerna gifter sig alldeles utomordentligt gott...






Fick ju TAXFREE-katalogen häromdagen...

 Det är en skön början på semestern att ligga o bläddra

sig fram mellan bladen på de olika sidorna...

Drömma sig bort i Taxfree-shopen på Sturup 331.gif

bland allt godis, sprit och parfymer...

 


Det finns ju de som vill ta nån sup då de sitter o väntar på planet,

men då är det bara att gå in och lukta på parfymerna i 30 minuter 

 sen är man ganska snurrig i skallen och alla parfymer doftar likadant!!!

Ändå kommer man ut med 3 olika och säger:

 "- Kolla vad jag har köpt! Dom luktar såååå gott... LUKTA!!!

Dom var jättebilliga med."

De som sen ska göra ett försök, kan inte känna skillnad på parfymerna

eftersom hela parfymeriet och alla ångorna följde med ut...  

 

 Jag gjorde det misstaget senast vi var iväg och den söta

lilla röda parfymflaskan ska jag nu ge min syster på lördag...

 

Om hon vill ha den...

Har inte använt den mer än kanske tre gånger.

Inte ens så många förresten...



558-l-1344_www-animaatjes-nl.gif











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards