Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av ♥Jennie♥ - 26 augusti 2008 23:53

Det finns alltid nånting man är rädd för och den som säger nåt annat kan man nog inte lita på...

Själv kan jag rabbla upp vad som skrämmer mig mest:

Minimala utrymmen - att jag skulle känna mig trängd...

Grottor - utforska såna flera meter under jorden med rasrisk...

Drunkna - att känna paniken över att inte få luft...

Getinginvasion - fy fan o bli stucken av mer än en...

Eld - att dö innebränd...  

Döden - familj o släktingar dör hastigt och utan mening...

Parasiter - att få min hud uppäten av de äckliga små varelserna...


    


Just nu kommer jag inte på nåt mer av den sorten.

Men sen finns det saker jag gör/inte gör från den gamla vanliga skrocken:

* Jag går aldrig under en stege...

* Jag lägger aldrig nycklar på bordet...

* Jag trampar aldrig på brunnslock med ett "A" = Avundsjuk...

* Jag trampar alltid på brunnslock med ett "K" = Kärlek...

* Jag sjunger inte innan frulle...

* Jag gör aldrig nånting så det blir siffran 13, typ dukar fram till 13...

* Ser jag en svart katt så spottar jag 3 gånger, ibland kan det bli 5 med...

* Jag hoppas alltid att pepparkakan i handen ska delas i 3 bitar...

* Hoppas att en spegel inte går i kras och inbringer 7 års olycka...


Dessa ritualer kan anses som tvångstankar egentligen.

Tvångshandlingar som görs för att stilla vårt oroliga sinne.

Man tänker kanske: "-Åh, varför sprang det en svart katt där just nu?"

Kanske för att just den katten ville springa där!!!

Hallå!!!

Katter får väl röra sig där de själva vill?

Sen att den är svart kan väl inte den hjälpa?


Att jag inte går under en stege beror på att jag vill inte få nån tegelsten eller nåt annat i huvudet, under arbetet som förmodligen pågår!!! 

 bouweroplat-.gif







Av ♥Jennie♥ - 26 augusti 2008 13:25

13.gif 


Det tycks alltid fattas

några bitar i livets pussel -

Letandet efter dessa bitar

driver oss hela tiden framåt.



Av ♥Jennie♥ - 26 augusti 2008 12:58

Nyss hemkommen från stan med ynka två små påsar...

En från Glitter med miniklämmor...

En från HM med ett par gympaskor till Hanna!

Fast egentligen är det dansskor...

Hon ska börja på gympa!!!

Precis som jag gjorde när jag var liten o var med i IFK-flickorna!!! 

Hoppas hon också tycker det är kul och vill fortsätta.


010.gif                  74.gif       3at.gif



Av ♥Jennie♥ - 26 augusti 2008 10:21

Vaknade av att Hanna snyftade lite i sömnen

och jag tittar sådär halvsovandes på henne.

Då sparkar hon av sig den lilla biten täcke jag svept om henne innan.

Så snyftar hon fram:

"- Jag vill ta sjäääälv, jag vill ta sjääälv..!"

Kan kanske drömt om gårdagens händelse vid middagen...

  



Jag vaknade av att mobilen väckte mig kl 8.

Vände mig mot Hanna och sa:

"- Godmorgon älskling... har du sovit gott?"330.gif

Hon vände sig mot mig och sa att hon ville sova en stund till.

"- Men det går ju inte för du ska till dagis o träffa kompisarna!"

Då säger hon med stora ögon:

"- Vet du vad som hände på badhuset? Jag var där högt uppe

där man åker rutschkana och så var där några pojkar med... mmm,

och då knuffade han ner dom där högt uppe så dom ramlade ner...

och så blev han helt knäpp... riktigt knäpp!!!"


Undrar vad som rör sig där inne...?











 

Av ♥Jennie♥ - 26 augusti 2008 09:36

...och jag har alltid undrat över det här med vem som räknas som "svensk"?

Alltså jag tycker att har man minst tre eller fyra generationer bakom sig och är född i Sverige, då kallar jag de för "äkta svenskar".

De som däremot inte har samma bakgrund anser jag att de kan aldrig kalla sig så. De personer med mörkare hudton än oss vita, kommer alltid i mina ögon vara utlänningar och invandrare, även om de är svenska medborgare... 

Jag ska bara ge ett exempel:

"Låt oss ta 5 personer som kommer från Nigeria och de sätter sig på en bänk. Sen sätter det sig en Europé på samma bänk...

Inte fan tänker jag då att nigerianerna kan vara svenska medborgare...

De förblir utlänningar eller invandrare för mig hur mycket protester jag än får...


Som det här med OS. Jag är verkligen inte intresserad av sport över huvudtaget och därför fattade jag inte varför det blev så mycket tjabb och uppmärksamhet med den där brottarkillen Ari nånting...

Jag hörde att han blivit orättvist dömd i en tävling.

Sen råkade jag se honom under ett nyhetsprogram och såg då att han hade en svensk flagga på sin dräkt. Han tävlade visst för Sverige!!! Aha.... okej!


Jag tycker fortfarande det känns helkonstigt när det är en mörkhyad person som ställer upp i tävlingar för Sverige. Visst är man svensk medborgare så...

Men se på principen. Hade man inte gett pannan ett extra veck om en vithyad kille hade sprungit stafett i ett lag från tex Nigeria???

  


Jag kan inte ändra på hur jag tycker, anser och känner om olika folkslag.


Redan på lekis hade vi en kille vars föräldrar kom från Chile och då blev han automatiskt en utlänning, även om han var född i Sverige... Eller???


Vad anser Ni andra om detta med att vara eller att inte vara???

Det hade varit spännande att veta. 



Ps... Jag är ingen rashatare egentligen, det bara låter så...


vlag_sweden.gif vlag_southafrika.gif vlag_uruguay.gif vlag_singapore.gifvlag_maurititius.gifvlag_papua_nieuw_ginea.gifvlag_griekenland.gifvlag_jamaica.gif vlag_bulgarije.gif vlag_egypte.gif vlag_domincaanse_replubliek.gifvlag_madagaskar.gif

                            




Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards