Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Jag är jätterädd...

Av ♥Jennie♥ - 26 augusti 2008 23:53

Det finns alltid nånting man är rädd för och den som säger nåt annat kan man nog inte lita på...

Själv kan jag rabbla upp vad som skrämmer mig mest:

Minimala utrymmen - att jag skulle känna mig trängd...

Grottor - utforska såna flera meter under jorden med rasrisk...

Drunkna - att känna paniken över att inte få luft...

Getinginvasion - fy fan o bli stucken av mer än en...

Eld - att dö innebränd...  

Döden - familj o släktingar dör hastigt och utan mening...

Parasiter - att få min hud uppäten av de äckliga små varelserna...


    


Just nu kommer jag inte på nåt mer av den sorten.

Men sen finns det saker jag gör/inte gör från den gamla vanliga skrocken:

* Jag går aldrig under en stege...

* Jag lägger aldrig nycklar på bordet...

* Jag trampar aldrig på brunnslock med ett "A" = Avundsjuk...

* Jag trampar alltid på brunnslock med ett "K" = Kärlek...

* Jag sjunger inte innan frulle...

* Jag gör aldrig nånting så det blir siffran 13, typ dukar fram till 13...

* Ser jag en svart katt så spottar jag 3 gånger, ibland kan det bli 5 med...

* Jag hoppas alltid att pepparkakan i handen ska delas i 3 bitar...

* Hoppas att en spegel inte går i kras och inbringer 7 års olycka...


Dessa ritualer kan anses som tvångstankar egentligen.

Tvångshandlingar som görs för att stilla vårt oroliga sinne.

Man tänker kanske: "-Åh, varför sprang det en svart katt där just nu?"

Kanske för att just den katten ville springa där!!!

Hallå!!!

Katter får väl röra sig där de själva vill?

Sen att den är svart kan väl inte den hjälpa?


Att jag inte går under en stege beror på att jag vill inte få nån tegelsten eller nåt annat i huvudet, under arbetet som förmodligen pågår!!! 

 bouweroplat-.gif







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards