Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Denna otur eller turdag...

Av ♥Jennie♥ - 13 februari 2009 08:58


Detta datum är ett underligt fenomen som gör att många som

tror på negativa tankar, förknippar denna dag med något dåligt.

Men jag tror att människan är skapad med såna känslor som gör att man omedvetet tänker tillbaka på vad som hände just det där datumet och fövandlar det till ännu fler "dåliga tankar" och fasar inför denna dag.

Själv kan jag erkänna att jag förknippar oftast denna magiska siffra med något negativt.

  • Jag dukar aldrig till 13 personer runt ett bord (oftast får vi inte plats till så många ändå så länge vi bor här i denna pluttiga lyan)
  • Jag går aldrig under en stege (så länge den inte räknar som ett tillfälligt tak)
  • Jag lägger inte nycklar på bord (jo ibland men inte denna dag)
  • Trampar inte på brunnslock med A (bara de med ett K på)
  • Spottar tre gånger om det springer en svart katt över vägen ( men det blir ganska kladdigt på rutan så man får väl köpa en spottkopp) 

Ja det är nog det jag kan komma på just nu...


Ha en trevlig kväll och skräm inte varandra för mycket nu!!!

Smoking SkeletonSmoking SkeletonSmoking Skeleton

 
 
Josefine

Josefine

13 februari 2009 10:21

För mig så harFredagen den 13de varit en tur dag för 13 år sedan iår, för då träffade jag Stefan, så för mig är detta verkligen en turdag.
Men om man sen kommer till sådana saker som i n t e har hänt nu som tex jag skulle inte boka en körning idag kl 13....(det var ingen ledig tid då heller ;-) )
Men jag tror att många nojjar sig bara för att det ÄR den 13 och just en fredag idag....
Ska in och lämna in våra trisslotter idag, vem vet det kan bli en storvinst igen denna dag!!!!
Love Ya/Josefine♥

http://ericeliasemma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards