Alla inlägg under augusti 2008

Av ♥Jennie♥ - 20 augusti 2008 09:06


 coffeebreaklmg21ot.gif



1. Dubbel Espresso med varm choklad toppad med skummad mjölk.

Vad kallas denna dryck?

* Caffé Romano

* Latte Macciato

* Ristretto

* Caffé Freddo

* Melange


2. 1/3 Espresso, 2/3 ångad mjölk, lite eller inget skum.

Vad kallas denna dryck? 

* Espresso

* Caffé Latte

* Café au lait

* Cappuccino


3. Kallt starkt kaffe med mjölk och socker.

Vad kallas denna dryck?

* Caffé latte

* Caffé freddo

* Caffé con panna

* Caffé romano

* Cortado


4. Vad kallas en dubbel Espresso?


5. Espresso med spiralformad citronskiva.

Vad kallas denna dryck?

* Latte macciato

* Cappuccino chiaro

* Caffé freddo

* Caffé con panna

* Caffé romano


4.gif     12.gif  5.gif


Av ♥Jennie♥ - 19 augusti 2008 21:24

Låt mig få vara en trotsig tonåring, jag kommer att bli vuxen. 330.gif

Låt mig få skrika och springa min väg, jag kommer att återvända.330.gif

Låt mig få hitta en egen väg, jag kommer ändå att försöka.330.gif

Låt mig få deppa och vara sur, jag kommer att bli glad igen.330.gif

Låt mig få hitta mitt eget liv, jag kommer ändå att lämna er snart.330.gif

Låt mig få ha hemligheter, jag kommer att berätta dem sen.330.gif

Låt mig få prata när jag behöver det, jag klarar inte det här själv.330.gif

Låt mig få gå när jag är redo, men släpp mig inte helt.330.gif

Låt mig få komma igen och vara liten, jag vill inte alltid vara stor.330.gif


Av ♥Jennie♥ - 19 augusti 2008 21:20

Ett barn behöver närhet

inte bryskhet

Ett barn behöver kärlek

inte svek

Ett barn behöver trygghet

inte otrygghet

Ett barn behöver vägledning

inte socialutredning


147.gif
Av ♥Jennie♥ - 19 augusti 2008 21:13

Att misslyckas betyder inte att jag är misslyckad.

Det betyder att jag inte har lyckats ännu.

Att misslyckas betyder inte att jag inte har utfört någonting.

Det betyder att jag har lärt mig någonting.

Att misslyckas betyder inte att jag har varit en dåre.

Det betyder att jag har tillräckligt med tro att försöka.

Att misslyckas betyder inte jag har skämt ut mig.

Det betyder att jag har vågat försöka.

Att misslyckas betyder inte att jag inte har gjort det.

Det betyder att jag har gjort något på ett annorlunda sätt.

Att misslyckas betyder inte att jag är underlägsen.

Det betyder att jag inte är helt perfekt.

Att misslyckas betyder inte jag har slösat med mitt liv.

Det betyder att jag har en anledning att börja om från början.

Att misslyckas betyder inte att jag borde ge upp.

Det betyder att jag bör försöka ännu mer.

Att misslyckas betyder inte att jag aldrig kommer att klara det.

Det betyder att jag behöver mer övning.

Så ge aldrig upp, det är av misstagen som vi lär oss!

  







Av ♥Jennie♥ - 19 augusti 2008 14:42

Fan vad irriterade vi var i förmiddags på vårdcentralen.

Vi kom dit 10.54 och anmälde oss i receptionen.

Blev hänvisade till ett väntrum.

Vi väntade och väntade tills klockan närmade sig 11.15

Fidde blev otålig och undrade när vi skulle in egentligen...

 

Jag gick bort till receptionen och frågade när det var vår tur.

Vi hade ju tid kl 11 och nu var kl 11.15

Då säger en annan tjej att vi skulle först in till doktorn kl 11

och sen in till henne o få spruta..

GGGRRRRRRR!!!!!!

 

Varför i helvete kunde inte hon vi snackade med

först tala om att vi skulle till ett annat väntrum???

Nu hade doktorn avbokat vår tid.

Tack ditt pucko.

Jag blev förbannad och sa att det var minsann inte vårt fel, så

då fick hon snällt gå och snacka med doktorn igen och berätta

vad som hänt...

För hundra gubbar... tala om för de i receptioinen

så patienterna vet vilket väntrum de ska gå till!

11.35 blev vi insläppta...


4.gif


Ja nu har både Fidde o Hanna fått sina sprutor.

Fidde låg ner och fick sin i armen.

Hanna satt i mitt knä och hon sa INTE ETT LJUD...!!!

Sköterskan stack nålen rakt in i låret

och Hanna satt tyst, tittade på och log.

 

Jag fattade ingenting...

Det trodde inte jag...

Sen valde hon tre klistermärken.
De satte hon på hjälmen...

Och har de inte ramlat av -

ja då sitter de fortfarande där...

0-crazy20lady.gif


Cyklade till apoteket efteråt för att köpa Dukoralen till oss.

Jisses vad dyrt...

1400 spänn!!!!!!!!!

Jag o Fidde ska ta 2 doser men Hanna ska ta 3.

Vi struntar i Trevis denna gången och väljer att

dricka mer whiskey på morgonen innan frulle istället...

Skulle vi bli sjuka så kan man bara hoppas att man inte

blir det på väg hem...

Alltså i bussen och på flyget hade varit riiiiktigt jobbigt...


 12.gif

Av ♥Jennie♥ - 19 augusti 2008 08:11

...och när jag öppnade balkongdörren så var luften lite kylig men frisk och skön på samma gång. Tänk när man öppnar balkongdörren på sitt hotellrum och det är varmare ute än inne så här dags på morgonen...

Tjoohooo, om 29 dagar är vi på väg till Sturup vid denna tiden - alla 9...


Nåt vi ska göra i de första dagarna är att gå på HAMAM...

Det är sååå underbart skönt, fast man ligger på en stenhård marmorbänk.

St&aouml;ng fönster


















Barnen ska visserligen inte göra det, bara vi vuxna...

Jag längtar efter att äta en riktigt god och stadig FRUKOSTBUFFÉ...

Hoppas det finns äggaröra där...

Och en massa olika sorters bullar o bröd...

Mumsiga pålägg...

Melon, oliver och Fetaost...

hart-30.gif

I denna fina restaurangen ska vi äta...

St&aouml;ng fönster




Om 2,5 timmar ska Fidde o Hanna ta sina sprutor...

Hanna ville ha ett Kittyplåster med sig...

Det är verkligen bra med plåster, de

hjälper mot precis allt som gör ont...

Bara barnen fått plåster på nåt ställe så vips, försvinner det onda!!!

Tack för att det finns plåster!!!


 hart-pleister-2.gif


Av ♥Jennie♥ - 18 augusti 2008 23:27

Skulle gå in och bära ut Hanna så hon kunde kissa

på toan 2 timmar efter hon somnat tänkte jag.

Men tyvärr hade hon redan kissat

ner både sig själv och skyddslakanet.

Jag bar ut henne och det kom faktiskt några droppar,

medan Fidde bytte i sängen till henne.

Har ställt mobilen på 00.30 och får se om

det blir fler droppar eller en lång stril i toan...

I morgon är det dags för Fidde o Hanna att ta Havrixsprutan.

220 kronor för sprutan + 150 kronor i läkaravgift

för Hanna och lite mer för Fiddes spruta.

Nu kan jag tycka att det är ett dyrt - men ett nödvändigt ont

som man säkert är glad för att man tagit OM man skulle bli smittad...

Man får inte glömma att ta andra sprutan

efter 6 månader så man får ett fullgott skydd. 

Den varar ju i 20 år sen.

Min dos varar bara i 13 år till kom jag på...

Ja ja, den gör ju inte ont så det kan man väl ta igen!!!

 


Idag gjorde jag en jättegod middag som bestod av:

Potatisgratäng med chilikeso och grädde blandat

med lite krydderier, och grillade revben och sallad!!!

  

Hanna som brukar vara kräsen vid alla middagar åt

med god aptit och t om berömde middagen...

Som tur är blev det till en gång till som vi ska ha i morgon.

Fast då blir det inga revben.

Får se vad hjärnan kommer på.

Om den gör det.

Det vet man aldrig förräns maten står på bordet. 


Nu släckte mannen sänglampan och det börjar

bli tajm för mig att knalla in till honom o hålla sällskap...

                   Hej så länge...

tatty005bed.gif







Av ♥Jennie♥ - 18 augusti 2008 10:32

En pappa letade efter sin dotter och fann ett brev på hennes säng.

Med värsta föraningar läste han brevet med darrande hand.

"Kära Mamma och Pappa.
Jag är väldigt ledsen att behöva säga detta men jag

har lämnat er och stuckit iväg med min nya pojkvän.
Jag har funnit den sanna kärleken och han är helt underbar -

speciellt hans söta piercingar, ärr, snygga tatueringar

och hans stora motorcykel!
Men det är inte bara det...

Jag och Ahmed ska också ha barn, jag är redan i fjärde månaden.

Vi kommer att bli lyckliga i hans husvagn i skogen,

och han säger att han vill ha fler barn med mig.
Jag har också förstått att marijuana inte alls är farligt,

(snarare tvärt om eftersom det även används inom sjukvården).
Vi odlar det i gläntan bakom husvagnen till oss själva och till hans vänner.

I gengäld får vi från dem hur mycket ecstasy och andra piller som helst.
Vi hoppas dock att medicinforskningen snart hittar ett

botmedel mot AIDS så att Ahmed kan bli bättre - han är värd det.
Ni behöver inte ora er för pengar - Ahmeds vänner, Andrej och mr

Stanislav är i filmbranschen och har ordnat så att jag ska bli skådespelare!!!
Det är visst väldigt bra betalt, 500 kr per tagning och jag får

ytterligare 500 om det medverkar fler än tre män i samma scen,

och ytterligare 1000 kr om det medverkar djur

(och jag som ju älskar djur, ett kan knappast bli bättre!).
Oroa dig inte mamma - jag är 15 år gammal

och kan faktiskt ta vara på mig själv.
Nån gång så kommer jag och hälsar på er så att ni kan få träffa era barnbarn.

Puss Puss
Emma.

P.S
Pappa, detta var inte sant - jag är faktiskt

bara över hos Sandra och kollar på TV.

Jag ville bara få dig uppmärksam på att det

finns värre saker än, som du uttrycker det,
- ATT SVERIGE FÖRLORAR PÅ SATANS STRAFFAR!!!

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards