Alla inlägg under augusti 2008

Av ♥Jennie♥ - 22 augusti 2008 09:11

Av ♥Jennie♥ - 21 augusti 2008 15:50

Hanna fick ett äpple och genast sa hon att hon ville inte ha med skal på.

Jag frågade varför inte och fick svaret att det har dom inte på dagis.

Men varför ger inte personalen äpple MED skal på???

Till de allra minsta barnen kan jag förstå att man ger utan,

men en 3 ½-åring kan använda sina tänder och tugga...

Den enda orsaken jag kan komma på till att de gör så är att

antagligen är de väl rädda för att barnen ska sätta skalet i halsen.


   

  
  

Idag blir det kycklingpaj med sallad till middag...floatie00410.gif

  


















Av ♥Jennie♥ - 21 augusti 2008 12:47

Nu har jag precis varit ute på en POWERWALK som tog 15 minuter...

Det trodde jag aldrig att jag skulle göra!!!

De första 100 meterna gick bra, men sen fick jag kramp i

vänstra benet nere på smalbenet och fick stretcha lite.

Sen fick jag kramp i höger ben vid hälsenan.

Jäkla skor till att vara tunga som bly.

Det var inte mina joggingskor jag hade på mig utan Fiddes...

För jag har ju inga...

  

Känner grymt att nästa shoppingattiralj måste bli ett par joggingskor.

Det var riktigt nice att gå ut så, bara pang på.

På med träningskläder och ta med mobil o nycklar!!!

Det var faktiskt mannens idé om jag ska erkänna... 332.gif


Jag blir så jäkla trött av att bara sitta sjukskriven

hemma inne i vår urtråkiga lägenhet och dessutom

inte ha nåt jobb att komma tillbaka till...

Vrouwen2012015.gif










 

Visst, några enstaka dagar om nån blir sjuk kommer väl alltid, men ändå?

Jag har sökt hur många jobb som helst men det verkar som ingen vill anställa en 32-åring som desperat söker helst ett heltidsjobb där jag

kan få FAST MÅNADSLÖN och RÄTT TILL SEMESTER!!!

Faan... är det verkligen ingen som behöver anställa nån???


756801kamer26.gif








Av ♥Jennie♥ - 21 augusti 2008 11:46

Är det någon av er som kommer från TASSEBODA???

Av ♥Jennie♥ - 21 augusti 2008 09:00

Imorse när Hanna satt o tittade på nåt barnprogram så gjorde jag

frukost till henne, en macka med kassler på och en skål med lite keso.

Hon frågade om vi kunde sitta i tv-rummet och äta för hon ville så gärna se färdigt det hon tittade på. Jag sa att det var okej.

En kvart senare hade hon ätit upp HELA mackan och ALL keso!!!

Det var längesen hon åt upp allt...

Inget tjat att hon inte vill ha eller orkar det och det och det...

Helt enkelt en bra början på en ny dag.

  


Har fortfarande inte kommit på vad jag ska ge Fidde i 30-årspresent...

Presentkort på Hälsa & Helhet är ju så himla trevligt att få som tjej,

och för en kille med kanske, men han har redan fått det på andra födelsedagar så denna gången får det bli nåt annat...

Finns det nån som är mer urkass att komma

på några bra och praktiska presenter än mig???

 

Alltså till tjejer kan man köpa smycken, böcker, blommor,

presentkort på precis allt, smink, kläder, saker till hemmet,

servetter, ljus m.m.m.m

Vad blir en kille glad av att få som inte kostar flera tusen kronor???

Nu menar jag inte att en kille som precis flyttat hemifrån inte skulle blivit glad över att få just saker till hemmet som grytor, gardiner och sånt...

Klart att han blivit...

Speciellt glad över virkade dukar och grytlappar...

 

Visst smycken går väl också an, om de använder det...

Men helst ska det vara tjocka massiva pansarkedjor som väger kilo

och kostar skjortan.

Slipsar. Hur kul är det att få en slips varje Fars Dag eller i julklapp???

Till slut står de där med 4 skjortor och 50 slipsar!!!

Mmmm... själv hade jag jämfört det med ett par tåstrumpor.

Jag hatar dom.

Ändå fick jag det i födelsedagspresent.

2 år i RAD...


  i123470544_97769_www-animaatjes-nl.gif

Vad är det för mening med såna strumpor egentligen?

Svetten från stortån kommer kanske inte lika nära inpå tån intill...

Som smittar av sig på nästa tå och så vidare...

Visst är dom fina o gulliga med sina kossor

och andra djur i olika färger, men ändå?

Finns det verkligen nån som köper såna än???


Modet på solglasögon har visst avtagit på nåt sätt.

Speciellt de där gigantiska brillorna som täcker halva nyllet.

Varför vill man se ut som en SPYFLUGA???




Bautabrillor a´la Nicole Richie...



Jaha... nahä... nu ska jag inte sitta här mer och irritera de som

irriterar sig på vad jag skriver, så gå in på min irriterande blogg igen

om nån dag så kan ni säkert irritera Er på ännu mer skit från mig!!!

        





Förresten.... sa jag att JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA RESA????


i144582075_74180_www-animaatjes-nl.gif










Av ♥Jennie♥ - 20 augusti 2008 22:22

JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA

JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA

JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA

JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA

JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA JAG LÄNGTAR TILLS VI SKA ÅKA


SÅ ANTINGEN SKIT I ATT BESÖKA MIN BLOGG ELLER ACCEPTERA VAD JAG SKRIVER FÖR JAG SKRIVER PRECIS VAD FAN SOM HELST NÄR FAN SOM HELST OCH OM VAD FAN SOM HELST, SO - GET THE HELL OUT OF HERE


BITCH!!!


Av ♥Jennie♥ - 20 augusti 2008 12:46

Jag o Fidde blev bjudna på fika hos mamma o pappa

en dag på jättegott fika. KANELKNÄCKE!!!


 


Det är supermumsigt att tugga på till kvällen, om man bara vill ha nåt litet men som ändå knaprar istället för chips... Popcorn går väl an...


Just nu VRÄKER regnet ner och det gör att jag längtar ännu mer till resan.

Det är alldeles för länge sedan sist och jag kommer knappt ihåg hur det var.

Jag kommer ihåg spänningen i bilen när man ser flygplatsen

och det står med stora bokstäver: VÄLKOMMEN TILL STURUP...

När man checkar in väskorna...

Väntan i stolarna med vår lilla "fördrink" och tilltugg...

När gaten för planet lyser och det är dags att gå...

Kön till att visa sin biljett...

Ingången till planet och letandet efter sin sittplats...

När alla är på plats och värdinnorna går igenom säkerheten...

Man hör motorerna gasa...

Sen är man äntligen på väg till sol o bad och härliga minnen...

Tänker på människorna "myrorna" som finns där nere

"Vi ska ivä-äg, det ska inte ni-i...!"


 


Vi "påbörjade" resan igår med att först tog mannen o dottern

varsin spruta och sen drack vi Dukoralen på kvällen...

Eftersom man inte fick dricka eller äta en timme innan man tagit

den och en timme efter man druckit - blev självklart Hanna törstig...

Men hon fick snällt vänta en timme.

Undertiden frågade hon 511 gånger om hon får dricka...

Ja snart... sa vi 511 gånger tillbaka.

Det är inte lätt att inte veta hur mycket tid är...


Idag blir det makaronigratäng med makaroner och köttfärs

med massa mumsig vitlök i och så sallad till det...



331.gif " VÄGEN TILL MANNENS HJÄRTA GÅR GENOM MAGEN " 331.gif

Av ♥Jennie♥ - 20 augusti 2008 09:55

Ha ha ha... jag kollade på 4:an igårkväll som handlade om en dam som skulle gifta sig men var rädd att fisa i kyrkan. Hon hade gjort anteckningar om fisarna var stora, små, tysta eller luktade. Det kunde bli upp till 50 fisar om dagen...!!! Hela fisandet förstörde hennes liv och vågade inte lämna hemmet. Jisses... bara när hon provade bröllopsklänningen så fes hon både högt och många gånger så de i affären kastade några avskyvärda blickar mot henne. Vaddå crazy pinsamt...

Men snacka om att det var underhållande och roligt program om väderspänningar!!!


blitzerbilder2B(10).gif


Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards