Alla inlägg den 2 december 2008

Av ♥Jennie♥ - 2 december 2008 19:39

...men ärligt tror jag faktiskt inte hon kommer göra

det ikväll heller förrän uret börjar närma sig halv nio...

I dag har jag varit i stan och köpt:

* Mossa

* Amaryllis

* Kanelstänger

* Adventskalender

* 5 st vita hyacinter


Det bidde ingen krans i år heller!!!

Saknar lusten till det.

Huvudet vill och har massa idéer om hur det skulle kunna se ut...

Men resten av kroppen pallar inte att sitta o pilla, limma o greja.

Synd - för kransen ser jättefin ut i huvudet!!!!

  


Mossan la jag i en låg och rund glasskål...

Satte i 4 av hyacinterna i mitten så mossan kom runtom...

La i några kanelstänger på kanten på skålen...

Amaryllisen sattes i en glasvas och överst

fyllde jag på med små, röda dekorstenar...

Nice...

Synd vi inte bor i hus, för då hade jag velat ha (eller göra oss)

en sån där fin julabock iklädd med granris och rött band runt halsen... 

Så kunde man satt i några vaniljvita minilampor

och hängt små julklockor med röda rosetter i den...

Nej nu spårar jag snart iväg med mina idéer som ändå aldrig nyttjas.

Men den hade blivit fin...

 Line25.gif


I morgon ska det vara pysseldag på dagis

o Hanna sa en av sakerna vi skulle göra...

"- Sätta kryddor i apelsiner!"

Alltså dekorera en apelsin med nejlikor och ett rött band.

Det luktar sååå gott så jag tror att vi ska göra några såna hemma med...

   


Jag kom att tänka på att granen ska ju också fram så småningom.

Man bara m å s t e  ha en gran till jul.

Men den har ju hamnat långt in i en garderob och jag är så trött på den.

Grenarna kan bara inte hålla sig så fina i alla år, så

några ser ut precis som att de har "brutit armarna".

Hänger på trekvart liksom.

Hur kul är det att dekorera en gran där grenarna når ner till golvet?

Inte.

Alls.

Man kan lika gärna lägga alla kulor och allt pynt nere på julgransmattan

meddetsamma, för allt kommer ändå ligga där i en glittrig hög tillslut.
Med alla julklapparna...


47-18.gif





CG5Fxmas5Fcows2Dvi.jpg

Av ♥Jennie♥ - 2 december 2008 14:54



Nu har jag smakat den nya yoghurten med choklad och jag

kan inte hålla med om att den skulle smaka choklad precis.

Vaniljsmaken är ganska överlägsen i smak och när man fått

in yoghurten i munnen har man små flagor - som då är chokladen.

Jag trodde att själva chokladen skulle vara god och komma

fram meddetsamma, men den märks bara en stund efter man

fått bort vaniljsmaken och då med smak av mörkchoklad.

Inget jag kommer köpa fler av precis...

(Den får dock 3 av 5 stjärnor för den goda vaniljsmaken)


Äkta vaniljyoghurt Choklad


Även yoghurten "Kärlek" med Hallon o Lakrits har jag smakat.

Den är ganska god och jag skulle faktiskt kunna köpa den mer än en gång.

Ett extra plus till att den smakar godare än den luktar,

oftast brukar det vara tvärtom så därför får den bättre betyg.

Sen älskar jag hjärtan och lakrits, så eftersom

det finns på flaskan så blir mitt betyg 4 av 5 stjärnor!!!


Nya flaskor och nya smaker på Skånemejeriers drickyoghurt

Av ♥Jennie♥ - 2 december 2008 09:07

Hur kul är vädret ute just nu????????

Inte alls.

Har precis varit på dagis o lämnat Hanna.

Visst är jag glad över att det är den 2 december och ingen snö.....

Men ösregn är ju så in i bombens tradigt.

Jag är en pessimist i allra högsta grad när det gäller dåligt väder.

Eller väder överhuvudtaget.


a228.gif



Mannen var lika lat i morse som på helgerna...

" Den man ligger med får bädda " heter det ju...

Men han har säkerligen glömt det...

Han kör väl på det att " Det man inte vet, har man ingen aning om "...

Så hans svar om jag frågar blir väl: " Det man inte minns, har inte hänt "...

Men varför ska jag göra det egentligen?

Då är det är nästan bättre att låta bli för " Det jag inte gör idag, slipper jag göra om imorgon "...


26.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards