Alla inlägg den 3 december 2008

Av ♥Jennie♥ - 3 december 2008 22:02

Såna där Post it lappar kan man ha till mycket kul.

Speciellt om man vet med sig att andra läser dom och sen sprider rykten.

Då kan man själv få sig framstå som smart och ännu

mer spännande genom att skriva så här på lapparna:

* Mötet med P Gessle ändrat till ons!!!

* Boka Rio-biljetterna!

* Klädprovning hos Lars Wallin? Kolla m stylisten!

* Ameliafotografering kl 14

* Intervju med V Bernadotte tor kl 15!



Om man vill hämnas på någon på

anonymt, sätt upp en post-it och skriv:

* Undersök STD-symptomen på UVSE-servern!

* Förnya NRA medlemskapet omgående!

* Din online-anslutning till Dildo.com stör det interna IT-nätverket!

Av ♥Jennie♥ - 3 december 2008 20:58

I natt har Hanna hostat så mycket att det lät som att hon var hes.

Ganska synd för hennes egen del eftersom hon blir så

trött på morgonen och orkar inte upp för att gå till dagis.

Efter allt hostande sov hon sedan helt tyst

efter kl 6.30 i morse när Fidde kört till jobbet.

Hon vaknade inte ens till när min mobil ringde så då

vände jag mig om igen och så sov vi vidare en stund till... 


 


20 min senare vaknade hon och frågade efter sin chokladkalender!

Då fick hon minsann spring i benen.

Hon åt sin macka med ost först och sen öppnade hon lucka nr 3.

Hon är precis som mig när jag äter något gott.

Vi vill spara det så länge som möjligt.

Fast hon blir ju mer kladdig om fingrarna efter ett tag...


Jag dammsög lägenheten och letade fram en bortglömd halmgris och

så hittade jag Hannas bigga tomte som var långt inne i garderoben.

Granen tog jag också fram och den står inne vårt sovrum.

Fortfarande ihopbunden.

Ståendes i julgransfoten.

För vi tycker att det är så jobbigt att pilla o skruva på skruvarna varje år.

Nu står granen rejält stadigt i foten och där får den stå tills vi bestämmer oss för att kasta möget och möjligtvis införskaffa oss nåt annat.

En riktig kanske.

Om.

Några.

År...

Så vi kan ha den utomhus - fastsatt i marken utan några jävla skruvar.

Om vi bor i hus såklart...

 ! ! ! ! ! ! !


Var en snabbis inne på Sommarlust på deras rea och fyndade en del.

Hem igen och tvättade golven.

Fy fasen vad svart vattnet var!!!!

Man skulle kunna tro att vi har skorna på oss inomhus.

Alltså vattnet var s v a r t.....!

Men gissa om det kändes nice när jag var klar.

Hela lägenheten doftade fräsch av Ajax Original.

   

Cyklade bort till dagis för att vara med på pysseldagen.

Det var roliga saker de hittat på eftersom denna gången var

det inte så svårt, så t om barnen kunde vara med på allt!!!

Det var klä en apelsin med nejlikor, måla ett trähjärta och

strö guldglitter på, en trätomte målades med glitterlim

och fick en fin luva samt en röd/silvrig piprensare till halsduk!!!

Superfina alltihop.


Hem med Hanna som kollade på en liten stund

på  filmen "Hitta Nemo" innan det blev tid för gympan.

Idag sa hon hejdå innan jag hann säga nåt.

Sen sprang hon raka vägen in o satte sig

med resten av barnen i samlingsgruppen.

Skönt när det går så bra vissa dagar...

Jag blev sugen på att göra fler såna där juliga "nejlikoapelsiner"

så Jag o Fidde åkte till Maxi och handlade lite smått o gott pynt.

VILKET VÄDER det var när vi kom ut sen!!!

Det snöade... men det var plusgrader och låg inte kvar på marken länge.

Har bara väntat på detta skitet.


xm9.gif


Det var så fint i morse, solen sken och det var bara +6, men sköööönt.

Den enda dagen jag verkligen hoppas att det snöar på - är JULAFTON.

Då tycker jag att det ska komma riktigt gigantiskt stora flingor som

lägger sig som ett fint och tjockt duntäcke på marken och ligger kvar...

Helst till dagen efter.

Då ska det vara sån där härlig kramsnö så man kan

göra fina snölyktor och ställa in många värmeljus...

Men det slår heller aldrig in.

Inte på den dagen.

Eller, på Nyårsafton kan det också komma lite snö så man kan ställa

raketerna direkt på marken utan att behöva använda annat stöd.

Helt otroligt vad mycket pengar som bara smälls upp i rök på så kort tid.

Visst blir det fint med glitter-stjärnor-knallar-regn och allt

möjligt, men hur kan man lägga så mycket på bara raketer??? 

Som bara varar i några minuter uppe i luften. 

Och så säger vissa:

"-Nej så mycket pengar lägger vi inte på julklappar!"

Mhhmm, mhhmmm... Interesting!!!



CAWHUJ4X.gif











Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards