Alla inlägg den 15 december 2008

Av ♥Jennie♥ - 15 december 2008 20:35

1.Vad gläder du dig mest åt i jul?

a. Alla julklappar jag ska få.

b. Glöggfester o annat umgänge.

c. Mina barns glädje.

d. Den härliga julmusiken.

e. Jag bryr mig inte om julen.


Här svarar jag c...

Hur kul är det inte att se barnens ögon tindra vid

först de fina julkläderna de vet att de ska ha på sig.

Sen när Gottebordet dukat fram, för julmaten är skitsamma.

Men det som är höjdpunkten är när Tomten Smyger

Utanför Huset o alla barnen står i fönstret  o kollar!!! 

  


2. Hur skulle du helst fira julen?

a. Ensam.

b. Tillsammans med min partner.

c. Med familjen.

d. Med släkten.

e. Med vänner istället för familjen.

f. Bara med mitt husdjur.

g. Bortrest på hotell.


Här är alternativet samma som innan, c och d...

Hur kul är det att äta upp allt själv och hur fet hade man inte blivit?

   

3. Vad tycker du om alla inköp som behövs inför julen?

a. Ett kul nöje.

b. Ett jävla stressande in o ut i alla jävla affärer.

c. Jag slipper köpa nåt för det fixar min partner.

d. Jag äter det jag har i kylen, gör julklappar av nåt jag har hemma.

e. Det är både roligt o jobbigt.


Jag svarar e här...

För samtidigt som det är roligt att köpa julklappar, är det jobbigt att försöka hitta nåt till den man har kvar då hjärnkontoret har lagt av och man har no ideas kvar.

   

4. Vem köper du julklappar till?

a. De vi ska fira julen hos.

b. Bara min partner.

c. Mitt husdjur.

d. Min lärare/fröken.

e. Närmsta grannarna.

f. Syskonen.

g. Föräldrarna.

h. Barnen.

i. Ingen.


Jag får svara a, b, f, g och h på denna frågan...

Jag köper alltid något till de vi firar julen hos som "tack".

Sen blir det nåt till min man såklart.

(Egentligen skulle jag gett syrran o deras hund en julklapp

oxå men jag har glömt var jag har gömt den nånstans...)

Oftast blir det en liten klapp till päronen med...

De som kommer hem med flest julklappar är självklart BARNEN...

   


5. Hur resonerar du när du väljer att köpa julklappar?

a. De måste vara dyra.

b. Så billigt som möjligt, typ från loppis eller Röda Korset.

c. Jag köper aldrig något, jag ger bort nåt från hemmet.

d. Jag köper bara det jag själv skulle vilja haft.

e. De som inte säger vad de önskar sig, skiter jag i.


Självklart blir valet d...

Oftast letar jag med hjärtat när jag ska ge bort nåt,

inte bara att ta det första bästa o tro att det duger...

   


Vilken är den dyraste julklappen du köpt i år?

a. Till min man/fru/sambo.

b. Till syrran/brorsan.

c. Till husdjuret.

d. Till mig själv.

e. Till barnen.

f. Till svärföräldrarna. 

g. Till de jag vill imponera på.


Jag kan säga att det är e...

  


Vad önskar du dig i julklapp?

a. Inget.

b. En hund.

c. Jag gör alltid en önskelista så folk vet vad de ska ge mig.

d. Pengar.

e. En doggybag.

f. En bil.


Här blir listan lång!!!

Leilas bok "A Piece Of Cake"

Körkort.

Bil.

Betjänt.

En kock.

Mobil.

Bättre syn.

Manikyr.

Massör.

Frisör.

Bla, bla, bla....


   


Hur gör du om du får en julklapp du inte vill ha?

a. Jag låtsas bli glad och sen slänger jag den när vi kommit hem/när de åkt.

b. Jag säger som jag tycker rakt ut och frågar om nån annan vill ha den.

c. Jag frågar om de har kvittot kvar så jag kan få pengarna istället.


Om jag ska vara helt ärlig så svarar jag a... 

Det är ju inte speciellt schysst att vara otrevlig på julafton o säga nåt sånt rakt ut, och så beror det på vad det hade varit, men jag hade hellre slängt det hemma istället...


   


Hur viktiga är barn när det är jul?

a. Det är dom som ÄR jul....

b. Vaddå, det räcker väl med att tomten kommer.

c. Jag vill inte ha en massa kladd, skrik och spring i huset, lugn o ro tack.

d. Inte viktigare än vuxna.


Innan när det bara var syrran som hade barn tyckte jag att

julen var spännande med allt tjohej runt hela dagen o kvällen.

Nu när jag själv har barn så kan inte julaftonen bli mycket

roligare utan de små härliga uppspelta sockergrynen...

Det riktigt l y s e r om dom den dagen. 

I deras ögon kan man nästan se tomten o alla julklapparna... 


       
 
  












Av ♥Jennie♥ - 15 december 2008 20:02

Tanken att ta av sig kläderna och sen kliva i badkaret naken, fyllde förr många människors hjärnor med stor skräck.

Tänk, det gällde inte bara vanligt folk utan även han den där

gamlingen... kung Oscar nånting, han badade nästan a l d r i g...

Usch, fy fasen vad snuskig han måste ha känt sig.

Fast det skulle ändå bli helkroppsvaskning ialllafall till jul, och

då tog man det största man hade som gick att fylla med vatten.

Oftast fick det duga med djurens dryckes-ho... mmm, ljuvlig tanke...

Vem fick turen att hoppa ner först då???

Jo det var skitiga husfar som fick första tjinget i rent vatten.

 9.gif


När han skrubbats ren och ansat skägget, av antagligen en eller två stackars pigor, var det dags familjens svett-osande söner att hoppa ner - i samma vatten...

Därefter badade mamman och sen döttrarna...

Jag ryser av bara tanken hur det "vattnet" såg ut vid det tillfället...

Nästsist var det husets drängar och de sista stackarna som blev minsta sagt tvingade att kliva i vattnet som antagligen inte var sååå rent längre, var de stackars pigorna...

Usch vilken hemsk tanke egentligen.

Tänk att det verkligen GICK TILL så här förr!!!

  

Tvål då???

Hade de nåt att tvätta väck den årsgamla smutsen med???

I gamla tider gjordes det ihopkok på de mest

oglammiga ingredienser man kan tänka sig idag.

Det var bla Björkask-lut, djurben efter höstslakten, talg och ister...

Hur ren blev man av det egentligen???

Talg och ister som är så fett!!!

Ööööörkkk.

Klökning på gång.

Efter detta oglamorösa "bad", fick de sedan på sig nya kläder!!!

Vad rena... hm... de måste känt sig då... 

   

40.gif   61.gif













Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards