Alla inlägg den 18 december 2008

Av ♥Jennie♥ - 18 december 2008 21:19

Det märks sååå tydligt att barnen på dagis tränar sig på att ljuda fram ord och på sina namn och det är så kul att höra vissa samtal här hemma...

Dottern frågade mig:

"- Mamma??? Vet du vad vi har ätit idag på dagis???

"- Nej, fisk kanske?"

"- Neeej... det börjar på kött..... och slutar på bullar!!!!"

Det påminde mig om den där sagan om Pelle Svanslös då några ungar hade gett sin mamma en julklapp o hon skulle gissa vad det var, o då sa dom:

- Det börjar på gryt... och slutar på lapp!!!


Idag frågade Hanna:

"- Mamma, vet du vad jag har gjort på dagis???

"- Eh... har ni lekt eller?"

"- Nej, vad JAG har gjort!"

"- Du har byggt en koja?"

"- Nej, det börjar på f-f-f-f... fe....!"

"- Har du haft fest med kompisarna?"

"- Neeeeej, jag fes...HA HA HA HA HA HA!!!"

  







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards