Alla inlägg den 11 april 2008

Av ♥Jennie♥ - 11 april 2008 21:49

Usch vad jag blir avis på de man ser att deras resekataloger ligger framme och visar ett uppslag på Grekland, Bulgarien, Mallorca...

Man hör att de har köpt en resa och de talar om vilket datum de ska åka, vilket hotell de ska bo på, hur många veckor de ska vara iväg, att de inte ska ta så mycket kläder med sig som förra gången, bla bla bla...

JAG VILL OCKSÅ ÅKA PÅ SEMESTER!!!

    

Helst i slutet av maj

då resorna är något så när hyfsade för en barnfamilj.

Jag älskar spänningen i kroppen när

det är dax att checka in väskorna,

när man går längs gången ut till gaten,

när man visar sin biljett,

den korta sträckan mellan gaten och in mot själva planet,

synen inne i planet

och då man intensivt letar efter SIN flygstol

(med troligtvis en påse med starkt innehåll att ta med 

fall ifall man inte kan köpa eget på plats)

  

hittar den och slänger upp handbagaget i facket,

sätter sig till rätta och spänner fast bältet,

inväntar värdinnorna som instruerar ev utgångar

och hur man gör vid ev olycka,

hör kaptenen anropa att det är dags,

man känner att planet rullar ut längs startbanan,

stannar upp,

släcker all belysning,

laddar för fullt,

gasar,

åker fortare och fortare och

 SEN LYFTER PLANET UPP I LUFTEN PÅ VÄG MOT SEMESTERN.....!

Bara en tanke...

  

Av ♥Jennie♥ - 11 april 2008 11:37

Jippie!!!!

  

Nu har jag äntligen fått tummarna ur och tagit mig tid att beställa,

hämta, sätta in och skrivit till mina kort på sminkningarna.

Nu är det kul att kunna sitta i en SOFFA och kolla på bilderna.

Innan blev det bara vid datorn.

126 kort kan jag njuta av i mitt album.

Men fler lär det bli!!!

  

I natt har jag jobbat

och som alltid lägger jag inte mig med smink på.

Tvättade av det igår och i morse var jag helt ren från smink.

En assistent bara tittade på mig,

tog sig för hakan och tittade fundersamt och sa:

"- Det är nåt som inte stämmer här.

Jag tror det är nåt som fattas på dig!"

  


Smartie där är.

Tror han att jag sover med smink

så jag slipper sminka mig dagen efter?

Tvi vale.

  

Men han hade ju rätt!

Jag var helt naken.

I ansiktet!!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards