Alla inlägg den 17 april 2008

Av ♥Jennie♥ - 17 april 2008 19:58

Då har man varit duktig och gjort middagen klar tills i morgon.

Jag satte in en rostbiff i ugnen men först hällde jag i olja,

sweet chilli sause, en massa pressad vitlök, grönsaksbuljong-tärning,

chilli sweetkrydda, morötter i bitar, två gula lökar, ananaskross, 

lite vatten och sen in i ugnen på 175 *C 

tills köttermometern visar på 75 grader.

När det var klart, efter ca  2 timmar gjorde jag såsen

på det som köttet legat och gosat i.

  

Silade bort allt så det bara blev sky kvar och det luktade såååå gott.

Hällde skyn och grädde i stekjärnet och  lät det koka upp. 

Kryddade extra tills jag fick den smak jag ville ha.

Hanna hjälpte mig hela tiden.

Hon skalade morötter, skalade vitlök, pressade i den, vispade skyn och provsmakade såsen efteråt.

  

Hon sa att den var jättegod 

så det hoppas jag hon tycker i morgon också

när det blir dags att äta...!

  

Av ♥Jennie♥ - 17 april 2008 16:39

Tänk att köpa en triss-lott, skrapa den och inse att

MAN HAR VUNNIT MINST 50 000 KRONOR!!!

Det gjorde du mamma.

Jag fattar fortfarande inte det.

Vilken jävla TUR du har.

Det är ni verkligen värda båda två.

Ni har tur i kärlek och tur i spel.

DU SKA VARA MED I TV!!!

 

Tänk att Du kan dra en lott med 50 000 kronor,

100 000, 200 000, 300 000, 500 000, 1 miljon 

eller det s t ö r s t a man kan vinna

FEM MILJONER KRONOR!!!!!

 

Unbelievible alltså.

Tänk att någon som JAG känner

ska vara i tv och skrapa fram pengar.

Och att den någon är min älskade MAMMA.

Jag hoppas verkligen att Ni får glädje av

den summan Ni kammar hem.

Stor som liten.

Gud vad många önskningar som kommer uppfyllas.

 

Bara att vraka o välja resor, köpa rysk kaviar och en flaska skumpa...

fast det senaste har ni väl redan börjat smutta på!!!

  

Älskade mamma o pappa - Ni är världens bästa päron!!!

Jag älskar Er i all evighet för att Ni är de Ni är.

Lycka till i den stora dragningen på tisdag den 29/4 kl 8.45

Vi spelar in, filmar med mobilen och digitalkamerorna.

Ett minne för livet!!!

 

Av ♥Jennie♥ - 17 april 2008 12:55

WOW nu har jag varit duktig.

Enligt mig själv...

  

Har rensat ut saker från passagen där vi bara slängt

 in en massa som vi inte vet var det annars skulle ligga.

Har burit ner o slängt 6 kassar skräp.

   

Letat fram sakerna som Jossa ska ha till bebban;

Sängstolpar, skruvar, täcke, sängskydd och filtar.

Kanske inte vill ha det, men jag tog fram det ändå.

   

Läste på hennes blogg att hon redan köpt så mycket

andra saker till lill*n, så sånt här gammalt mög

duger nog inte längre, ha ha ha!!!

  

Fram med dammsugaren

och sen väck med de uråldriga trasmattorna.

Jisses vad fint det blev där inne.

Satte en dörr som inte används framför julgranen och andra julsaker.

Vill ju inte att sånt ska synas nu när det börjar bli vår och sommar.

  

Tids kommer nog till jul ändå...

 Alla Hannas gamla avlagda leksaker ska ner i källaren.

Fidde får bära ner det och försöka få in det på nåt sätt.

När allt var klart, satte jag mig här vid datan och skulle skriva lite.

Svetten lackade i pannan o rann längs med ryggraden kände jag.

Det är nästan som ett halvt gympapass - att städa intensivt!!!

Av ♥Jennie♥ - 17 april 2008 08:57

Torsdag idag och har precis lämnat Hanna

på dagis som alltid när jag inte jobbar.

Ja jobba, det var inte igår.

I tisdagskväll jobbade jag 4 timmar.

4 sketna timmar.

Vad ger det?

Inte ett smack i börsen.

  

Ja och vad finns i min börs då?

Nån hundring, en tjuga, lite småskrammel,

kontokort och medlemskort.

Medlemskort som man kan gödsla med.

Känns som att jag skulle behöva en börs till att bara ha mina kort i.

De tar ju en sån himla massa plats och sen kan man inte stänga börsen.

Eller också skulle man kunna ha en liten väska

och bara slänga ner alltsammams i den.

Fast då hade det blivit en väldig röra

och man hade kanske inte hittat nånting.

Vad hade man hittat i min väska?

  

Kalender, bläckpenna, vanligt vitt papper,

andra onödiga papper men som jag tycker är bra att ha,

näsdukar, anteckningsbok, trosskydd, lite pengar,

läppsyl, kam, tuggummi, frimärken, nycklar, mobil,

kontokort, ID-kort, alla förbenade medlemskort, 

 ja det är nog allt....

Det räcker gott o väl.

Gott ja.

Vad tycker jag är gott att äta om jag går på stan?

Det kan bli frukt, bulle, godis, det beror på vad jag känner för

och vad jag är sugen på i just den stunden.

Måste man käka mat så kan jag ta en bakad pära,

korv i bröd, hamburgare, pasta eller nåt annat.

Synd att det inte finns en Fast Food

som bara säljer mat gjord på fisk.

Nu menar jag inte sushi för det äter jag inte,

och inte nån hamburgare med fisk heller,

utan det kunde varit som det är under Kristianstadsdagarna

där vagnarna säljer stekt sill på en macka,

sill och mos och såna grejor. 

Eller nåt med lax. 

Det är sååå gott med fisk.

  

Och nyttigt.

Vad är det det heter nu?

Omega-3 tror jag som ska vara bra för kroppen.

Varför inte satsa mer på restauranger med sån mat som innehåller Omega3 när det är bra för kroppen?

Alla vill väl må bra - men inte knapra i sig piller.

Jo förresten, vissa äter hellre en vitlökskapsel istället för att njuta

av en utsökt knäckemacka med kaviar, pressad vitlök och skivat ägg,

som man kan ta varje kväll.

För att för det första är det gott.

För det andra är färskpressad vitlök bra

med sina antioxidanter mot förkylning

och för det tredje så är det bättre än en påse chips...

  

Måste alla kinarestauranger ha så smaklös mat

att man behöver krydda extra själv?

Eller är det bara jag som tycker att maten är

för det mesta nästan smaklös?

  

Det enda som är RIKTIGT supergott i hela stan

- nu har jag visserligen inte käkat på alla ställen i stan,

men iallafall ÄLSKAR jag Kebabtallriken inne på Kebab-City.

Köttet är såååå jäkla gott kryddat,

såserna "stark och vitlök" tar både jag o Fidde

när vi beställer och det gör pricken över i:et!!!

  

Visst är Bakad Potatis gott.

Dessutom är det säkert många som tror att det är bra med potatis.

Visst är det det.

  

Men inte med alla feta och kletiga majonnäsfyllningar som de lägger i.

Ska man tänka nyttigt är det bättre att välja en salladstallrik

med en liten bakad potatis till, som då inte är fylld.

Men det är ju inte lika gott med en torr tallrik?



Av ♥Jennie♥ - 17 april 2008 08:10

Det är så spännande med formen på Jossas mage.

Vem är det som bor där inne i den uppvärmda poolen???

Myspace Hearts Glitter Graphics Myspace Hearts Glitter Graphics

Hanna frågar ofta om bebisen i Jossas mage.

Hon tror att Eric o Elias får en lillasyster.

Det säger hon varje gång jag frågar henne.

"- Det är en flicka!" säger hon.

Baby3e2.gif

Hanna säger själv att hon också har en bebis i sin mage.

"- En flicka och en pojke!"

Tvillingar alltså.

Tänk om det slår in när hon blir stor.

Hmmm....

 

Kommer ihåg vad syrran sa när hon bara var en liten chatte:

"- När jag ska ha barn vill jag bara ha flickor.

Får jag pojkar ska jag kasta ner dom i soptunnan!"


Vad jag vet så har hon två pojkar (kanske är en till på G)

Baby3e1.gif

 och livet leker som det ska göra - när man har barn.

Fast de är pojkar!!!

And I love you.

Forever.

 



Av ♥Jennie♥ - 17 april 2008 08:06







Nu har jag druckit en god kopp te som precis på bilden är gjord av kärlek!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards