Alla inlägg den 23 april 2008

Av ♥Jennie♥ - 23 april 2008 15:55

Jaha då sitter jag här vid datorn igen och skriver en massa tankar.

Har varit ute på gården med dottern nån timme idag efter dagis.

Innan låg jag i hennes puff ute på balkongen o solade.

Sååå sköööönt.....

Just i de stunderna då det inte blåser nånting,

drömmer jag mig bort till fjärran länder

där det alltid är så varmt och skönt.

   

Har faktiskt använt mina foppatollor ute men efter ett tag blåste det genom i hålen så jag frös om tårna. Får nog ha sockar i ett tag till...

På några stenplattor låg det ett stort ägg.

Det låg mitt i vägen där man gick så jag puttade in det till rabatten.

Då kände jag att DET LÅG NÅNTING I DET!!!

  

Ägget rullade runt och ut igen

så man såg några fjädrar eller vad det var.

Tvi vad äckligt, jag lät det vara.

Några pojkar lekte på lekplatsen och de

såg ägget och började pilla på det.

Efter ett tag hade de tagit sönder ägget

och ut kom det en död ankunge.

Jag tänkte på att det kunde kanske vara därför

den där stora rovfågeln flög så nära husen innan

då det såg ut som om att den letade efter nåt...


Ska fixa till middagen snart.

Vi ska ha falukorv och potatismos.

Hanna vill väl hjälpa till att skala

så det är nog säkrast att börja i tid

innan mannen kommer hem från träningen.

Dags att stänga datan och göra lite nytta.

See you later...


  okcomputer.gif


Av ♥Jennie♥ - 23 april 2008 11:20

Igår messade jag med syrran och som vanligt

klickade jag på nån emotionsmilies.

  

Då kom det upp en konstig bild med en

annan sorts smilies som borrade i marken.

Det betydde att man kunde uppdatera sina smilies.

  

Oj vad kul tänkte jag och klickade på "Download" och väntade.

Ingenting hände, sen kom det upp en massa sidor

jag tryckte på för att installera smilisarna.

Trodde jag.

Inga nya smilisar dök upp.

Inte några av mina gamla heller för den delen.

Allting hade försvunnit.

  

Jag fick lite irritationsproblem

och fattade inte varför dom inte fanns. 

Hade jag laddat ner några andra som tagit

den platsen eller vad fan hade hänt???

 4.gif

Gick in på en mapp där jag trodde

jag sparat dom men där sket det sig.

Det fanns ingenting där heller.

Skitdata!!!

  

Stängde ner allting o började om igen.

Ingenting hände.

Inga smilisar på messenger.

Helvete med.

  

Fidde visste inget för han brukar inte använda den.

Stängde av datan och gick o la mig istället.


Idag satte jag igång datan, öppnade messenger

och då ser jag att mina gamla smilisar har kommit tillbaka.

Jippieee!!!

Jag ville fanimej testa idag igen med de andra o ladda ner.

Denna gången "SPARADE" jag först och sen tryckte på "KÖR".

När hela proceduren var klar

öppnade jag messenger och DET FUNKADE!!!

WOOHOO257E14_20316.gif

Av ♥Jennie♥ - 23 april 2008 11:00


SpringIsHere-LMG1.gif


Att våren har kommit märker man tydligt.

Solsken rakt in genom köksfönstret på morgonkvisten

gör att jag vaknar väääääldigt tidigt.

Det gör ingenting - för jag sover bra nu

när dottern nästan vägrar komma in till oss o sova i vår säng.

Ganska nice...!

  

Har större plats att ligga på o sno rundor med täcket

utan att behöva höra:

"- JAG vill inte ha täcke på mig!"

  


Nu hade det varit perfekt att ha ett hus.

Tänk att bara öppna en dörr mot trädgården och gå ut,

ta fram en solstol, lägga sig ner och sola flera timmar

undertiden dottern leker i sandlådan,

gungar lite eller leker med grannbarnen.

Vilken dröm...

  

Av ♥Jennie♥ - 23 april 2008 10:22

 


EUROPA

Israel

Kroatien

(Bulgarien)

0445.gif 

AFRIKA

Marocko

Tunisien


ASIEN

Filipinerna

Indien

Thailand

(Dubai)

Malaysia

Singapore

Vietnam

Smiles Images # 215112 


NORDAMERIKA

Mexico

USA


KARIBIEN & CENTRALAMERIKA

Aruba

Jamaica


SYDAMERIKA

Brasilien


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards