Alla inlägg den 16 april 2008

Av ♥Jennie♥ - 16 april 2008 15:57

Jag satt med Hanna i knäet

och vi väntade på att klockan skulle bli 15.25

Då skulle vi cykla till dagis

för Hanna skulle följa med Paula hem.

Klockan var bara 15.05 och Hanna sa:

"- Mamma när ska vi köra?"

Jag sa att vi ska cykla snart.

Det gick 2 minuter sen frågade hon samma sak igen:

"- När ska vi köra mamma?"

"- Vi ska snart cykla!"

"- Men det tar lång tid ju!"

"- Nej, du kan säga till när den stora visaren pekar

 på femman för DÅ ska vi cykla bort till dagis!"

"- Men det gör den nu!"

"- Nej det är 10 minuter till!"

Hanna efter ca 5 sekunder:

"- Men nu kan vi väl köra mamma?"

"- Snart gumman, om vi är där för tidigt

så får du ändå vänta på dagis!"

Då säger Hanna med en tröttare o tystare röst:

"- Men mamma jag vet inte vad "snart" betyder!!!"

  

    

Av ♥Jennie♥ - 16 april 2008 14:14

2 pers


1 banan

1 näve hallon

1 apelsin

1 dl vaniljyoghurt


Kör allt i en mixer och häll upp i fina glas.

(Alt ta vilken frukt som helst)

Av ♥Jennie♥ - 16 april 2008 13:21

Jag cyklade vidare in till torget i stan o köpte bananer, lök och apelsiner.

Var så sugen på att göra mig en god och nyttig drink.

Slängde i banan, apelsin, hallon och vaniljyoghurt o körde ihop allt i en mixer. ASGOTT blev det. Slök allt på en gång. Lite c-vitaminer är alltid gott.

Av ♥Jennie♥ - 16 april 2008 13:10

Eftersom det inte blev nån träning så bestämde jag mig för att ändå bli varm i kroppen. Så jag cyklade in till stan och använde mitt solariekort jag fick av Hanna o Fidde i julklapp. Stoppade in kortet och plussade på till 24 min. Jisses vad skönt det var med fläktar i mitten längs kroppen och uppe vid ansiktet.

Av ♥Jennie♥ - 16 april 2008 10:14

Av ♥Jennie♥ - 16 april 2008 10:08

Att kunna höra sitt barns egna sagor och berättelser är guld värt.

Att inte kunna förstå var de får allt ifrån.

Deras egna upplevelser och händelser som de kopplar ihop till en saga.

De vill förmedla deras känslor och dela deras glädje med oss.

Sina föräldrar, vänner och kompisar.

Jag tycker det är så kul att höra när Hanna vill berätta en saga för mig.

Det blir en otrolig berättelse som egentligen bara finns i sagornas värld.



Av ♥Jennie♥ - 16 april 2008 10:02

Av ♥Jennie♥ - 16 april 2008 09:31

Fan vad irriterad jag är nu.

Har precis lämnat Hanna på dagis och tänkte ta tag

i min träning igen som jag var så inne i för ett tag sen.

  

Bytte om, tog fram vatten, mattan, satte i cd-skivan

och satte mig på golvet för att börja.

Hör hur den j-a dvd:n börjar krångla och låta

som den gör när det inte går att kolla på film.

Nej inte NU när jag för en gångs skull ska ta

få tummen ur och göra nåt bra för min kropp.

Lägg av nu jävla dvd.

  

Fortsatte att trycka på Play ett antal gånger,

men som jag trodde var det meningslöst.

Så istället för att ligga på golvet och

förbränna kalorier så sitter jag nu istället

på min vanliga plats i stolen i datarummet

och skriver en massa skit.

Det förbränner man inga kalorier på inte.

Eller?

  

Någon enstaka måste ju försvinna

efter ett antal timmar här?

Vi måste bara köpa en ny dvd.

När Hanna äntligen bestämt sig för vilken film hon vill se -

står det bara "Bad Disc" fast skivan är ny.

Så det börjar nog bli dags att införskaffa en ny.

De är inte så himla dyra heller har jag sett.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards