Alla inlägg under februari 2009

Av ♥Jennie♥ - 2 februari 2009 21:13

Idag har jag jobbat på mammas jobb och det var skönt att äntligen ha nåt att göra, slippa gå hemma och pula med samma saker som alltid. Skriva på datan till exempel, ha ha... Nej det brukar jag faktiskt inte göra hela dagen fast jag skulle kunna. Lite långtråkigt blir det ändå till slut.

Syrran har visst stukat fossingen, *styrkekram* och kidsen o herr B hade tydligen fått en släng av influensan... Tur att hela familjen är det samtidigt.

  
Hade ingen matlust ikväll så det blev mackor o yoghurt.

Duger gott i magen.

Fast det är skit om man inte har nån mat över med till dagen efter...

Tur att man ska på mojjans jobb och att dom käkade middag idag, ha ha...

Jag måste få tummen ur och slänga in granen i garderoben snart.

Jo, den är ihopbunden och klar till att sättas in men det har liksom bara inte blivit av.

Satte upp vårgardiner igår, sådana med tulpaner i olika färger och jag blev lite mer längtansfull efter en solig och skön vårdag med härligt sjungandes fågelkvitter...

Idag sken solen och för en liten stund blev jag sugen på att gå ut, men den tanken blåstes iväg 10 sekunder senare då solen försvann av kyliga vindar. Så dagen idag tillbringades inomhus större delen av tiden. Brrrrr... 






Av ♥Jennie♥ - 2 februari 2009 07:36

Monday Glitter Graphics

Tjohooo, idag är det min första jobbdag på länge och jag är pigg o vaken sen kl 6.30 då mobilen stängdes av innan den ens ringde. Det är en halvtimme kvar tills jag ska lämna Hanna på dagis men hon sa redan att hon ville dit... Fick precis ett sms om jag kunde jobba till 16.30 istället och det kan jag absolut!!!

Ska hämta Fidde när han slutat. Han ska kanske jobba till kl 18 hela denna vecka om det krisar sig där inne. Ganska jobbigt... Han hade hellre börjat tidigare än att behöva jobba över och det är det nog många som hade valt.


 Dividers Graphics


Hanna har sovit i sin säng hela natten i dag utan en endaste protest.

Det är så skönt att ha sängen för sig själv.

Hon sover ju bättre också.


Jaha, nähä nu kallar dagistiden...

Ha en bra måndag.


Hug Glitter Graphics

Av ♥Jennie♥ - 1 februari 2009 19:07

Ja iallafall fram till en månad innan det är dags för nästa.

På denna födelsedag har Hanna fått:

  • 5 olika prinsessklänningar
  • En biobiljett
  • Ett sminkbord med tillbehör
  • Böcker
  • Docka som kan krypa
  • Tv-spel
  • Tiaro
  • Smycken
  • Barbie + häst
  • Underkläder
  • Ask till att ha tappade mjölktänder
  • Pengar
  • Kort

Om det var mer så kommer jag inte ihåg det nu...

Idag pimpade jag muffinsen och gjorde rosa och grön frosting

och så här blev dom med strössel på...



I morgon väntar dagis för jag ska äntligen jobba!!!

Visserligen bara en dag än så länge, men jag hoppas att det blir fler.

Nu ska jag borsta gaddarna på Hanna och sen ska hon i bingen.

Kanske se en liten stund på film...

Om hon kan bestämma sig för en, innan vi går ut o sätter oss i soffan!


Natti natti   







Av ♥Jennie♥ - 1 februari 2009 14:59


 Sunday Glitter Graphics

Efter frukosten åkte vi till badhuset liksom så många andra badsugna gäster. Det hade blivit för mycket att göra det med igår så det var kul att ha nåt att göra idag med för Hannas skull. Till en början var det inte jättemånga i den lilla varmvattenbassängen, men det var simskola på

gång så halva bassängen var avstängd.

Mer folk kom och samsades i vattnet och tillslut gick det

inte att simma omkring längre så vi gick upp och åkte hem.

Nu står fikabordet färdigt och vi väntar på gästerna som skulle

dykt upp kl 14.30 men det verkar som att de tar det lugnt idag.

Kollar jag ut just nu, så blir jag deppad.

Det SNÖAR!!!!

Blääääää.

7.gif

Av ♥Jennie♥ - 1 februari 2009 00:10

Så här ser Hannas fjärilstårta ut.

Sockerkaka

Mosad banan

Jordgubbssylt

Grädde

Riven vit choklad

Strössel

Glitterpinnar


Sen tände vi ett ljus med en 4:a i och Hanna ville

att vi skulle sjunga "Happy Birthday To You"...

och så här fin blev den med ljuset tänt innan Hanna blåste ut det...!

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards