Alla inlägg under april 2008

Av ♥Jennie♥ - 14 april 2008 15:33

Hanna ville se en film nu när jag var klar med kycklingen.

Jag frågade vilken hon ville se och hon sa "Gustav"


Cartoon Glitters # 206587


Så nu är filmen i dvd:n men ingen Hanna har dykt upp.

Hon sitter fortfarande inne i gästrummet o ser på den tv:n.

Hon vill nog inte se Gustav verkar det som...

Han som är så pöööt - ska hon inte kolla nu då?

På lilla söta.... KATTAFAN!!!!

Av ♥Jennie♥ - 14 april 2008 12:26

Okej visst fattar jag att man kan vara gravid i 4:e månaden

utan att märka det.

Ha ha - checka in min syrra.

  

   

Men att vara gravid  i hela 9 månader utan att märka DET

 - det fattar jag inte.

Om man inte käkar onormalt mycket men ändå ökar i vikt?

Brukar inte bebisen röra på sig i magen efter ett antal månader?

Hmmm....

  

Om man vet (eller kommer ihåg) att man legat het mellan lakanen

 

med en till person och man märker av sådana tecken

- varför inte kolla sig?

Hallå?

Svårare kan de inte bli.

Eller?




Av ♥Jennie♥ - 14 april 2008 12:08

14 april och det är varken soligt eller molnigt.

Jo förresten.

Det är det.

Både och.

9.5 grader ute.

Inget regn som tur är.

Jisses vad jag saknar en hel dag med bara varm o härlig sol.

Ligga ute på gården, lata sig på en filt o sola.

Eller iallafall vara ute på gården och sola.

Man måste ju hålla ett öga på Hanna.

  





Av ♥Jennie♥ - 14 april 2008 11:35

Jag längtar efter att åka på semester o ligga på stranden

Miscellaneous Glitters # 170177


under några palmer


Palm Trees Glitters # 180078


och bara njuta av havets vågor...

Av ♥Jennie♥ - 14 april 2008 11:24

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe

för jag behöver nåt varmt och starkt i mig -

och Fidde är ju tyvärr inte hemma!!!


  

Av ♥Jennie♥ - 14 april 2008 11:11


Förbrukningsdag på smink???

  

Mascara: 3-6 månader

- Oftast tar min slut fortare en inom 3 månader!
Kajalpenna: Tills den tar slut

- Det ju kan ta tid så där sparar man pengar!
Flytande eyeliner: Högst 1 år

- Min varar max 6 mån!
Foundation: Högst 1 år

- Max 5 mån här!
Puder och puderrouge:

Tills det tar slut undvik att peta med orena fingrar

- Använder bara puffen eller borste till pudret!!
Läppstift: Högst ett år, torka av med papper då och då

- Använder aldrig sånt klet!
Läppglans: 6 månader

- Använder bara cerat!
Krämrouge och krämögonskugga: Ett år

(om du undviker att peta med orena fingrar)

- Förbjudet hos mig!
Concealer: Penselconcealer: Ett år. Fastconcealer: 6-8 månader

 - Har bara i puderform som är bättre på mig!
Ögonskugga: Tills den tar slut (undvik fingrar i den)

- Jag använder fingertopparna ibland och det går så bra sååå!!!

  

Av ♥Jennie♥ - 14 april 2008 10:19

Fy fan vad jag blev ledsen igår kväll.

Jag hörde att lilla 10-åriga Engla är mördad.

  

42-åringen har erkänt att han dödat henne.

Han erkände också att han dödat Pernilla för 8 år sen.

Han hade dödat Engla och grävt ner henne på en plats

utanför det område där människor sökt och letat efter henne.

Fy faan säger jag.

Hennes första cykeltur hem själv...

Så händer sånt här.

100 meter från hemmet blir hon bortrövad av en galning.

En person som mördat någon innan.

För 8 år sen.

Fast hon hade telefonkontakt med mamman var 10:e minut.

Fan alltså, man kan inte tro att det är sant.

Helt sjukt ju.

Vad är det för en jävla människa egentligen?

Varför?

Varför göra nåt sånt mot ett oskyldigt barn?

Vad är det som driver en person att vilja döda ett barn?

Jag fattar inte det.

Vad har de upplevt som unga själva?

Har de sett nåt sånt hemskt i verkligheten eller har de fått det från tv?

Efter det Helén-mordet utanför Tollarp har det varit så jävla mycket barnmord och sorgligheter hela tiden.

Visst är det hemskt när man läser att en vuxen person har hittats mördad någonstans, men jag tycker ändå att det är ännu mer hemskt när det gäller ett barn!

Ett BARN.

Vad fan har de gjort?

De har inte en chans att kunna försvara sig på nåt sätt

om någon kommer och tar dom.

Bara att försöka skrika och hoppas att någon hör dom.

Tyvärr oftast utan nytta.

Det är fan inte klokt.

Hoppas att det ALDRIG ALDRIG ALDRIG någonsin kommer hända i min närhet att någon försvinner spårlöst och hittas död av andra.

Jag tror att det är min värsta mardröm.

Det ÄR min värsta mardröm.

Stackars stackars föräldrar och familjer till de som dött unga.

Fy fan säger jag...

Jag kramar och pussar Hanna en extra gång varje dag

innan hon ska till dagis och när hon ska lägga sig,

och säger "Jag älskar Dig" ofta - för jag tänker:

"Tänk om det hade hänt mig"

Jag vet fan inte vad jag hade gjort.

Ärligt.

Av ♥Jennie♥ - 14 april 2008 09:08

Jag hade precis kommmit hem från nattjobbet och solen sken genom fönsterrutorna här hemma. Så underbart...

  

Jag frågade Fidde om vi kunde köra till Skånes Djurpark

och ta fika med oss.

Han var också sugen på det,

ringde och frågade om Pa o Sofie ville hänga med.

Lite roligare för Hanna att ha en kompis med sig.

Vi packade ner frallebullar, kaffe, mjölk, kex.

Sofie hade bakat en kladdig chokladkaka som de skulle

bjuda på.

Smaskigt värre.

  

Solen sken hela tiden på väg ner,

sen när vi var framme gick den i moln!!!

Jag frågade Hanna vilka djur hon tror det finns.

Hon sa att hon ville se på KAMELERNA!!!

  


Vi fick inte gå in till getterna för de skulle föda

och då fick man inte störa dom.

Typiskt...

  

Vi såg sälar, vildkatt, älgar, björnar, rävar, ugglor, grisar m.m

Hanna o Sofie var i lekparken och gick balansgång.

Förra gången vi var här ville Hanna rida men det gick inte

då det var runt 15 barn före henne

och vi pallade inte vänta så länge,

men nu var det bara tre före!

  

Hanna red på den stora hästen

och ville att Sofie skulle gå vid sidan om.

Inte jag.

Nejdå.

   

Mamma skulle minsann sitta o titta på.

Lilla dottern på den stora krabaten...

Hmmm...

Fidde filmade henne och hon var sååå stolt och glad

där uppe på hästryggen.


Sen var det Sofies tur.

Att rida den stora rundan kostade 30 kronor.

Hanna betalade själv.

Solen sken igen och Sofie tog av sig jackan.

Självklart ville Hanna oxå det.

Why not?

Solen växlade lite fööör ofta

med att vara framme och att gå i moln.

  

Ett tag såg det ut som att det var ett orosmoln på väg

men det klarade sig. 

Efter att rundan var avklarad körde vi till CityGross

och åt middag på restaurangen som låg intill.

Gick en snabb runda inne på C.G

Sen körde vi hem!!!

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards