Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av ♥Jennie♥ - 5 oktober 2008 21:15

Jag o mannen var uppe i Stockholm och kollade på matchen mellan Pittsburgh - Ottawa i Globen lördagen den 4:e oktober.

Vi tog tåget både dit och hem eftersom det var billigast alternativ.

Jag har bara varit i Stockholm en gång innan och det var när jag var så liten att jag glömt hur gammal jag var...

Kan kanske varit i 7-8 årsåldern???

Det enda jag kommer ihåg var att vi var inne i en affär i Globen och

att vi gick i affärer i Gamla Stan där jag o syrran fick varsin klubba...!?

Eller det var kanske inte ens där, ha ha.

Minnet tryter på äldre dar.

Mitt lokalsinne är inte bättre.

Jisses Amalia, hade inte kära mannen som nu hunnit fylla 30 - x6.gif

varit med mig så hade jag definitivt inte hittat hem!!!

Jag har nog heller aldrig gått så mycket på två dagar som vi gjorde

både i fredags och på lördagen.

Jag säger bara:

-Herrrreguuuuud!!!!

Jag fick skoskav på högra lilltån och resultatet blev en beundransvärd

stor vattenblåsa - som jag lyckades låta bli att pilla hål på,

ända tills vi kom hem i Kristianstad igen till vår egen lägenhet.

Sen sprack det, ha ha ha...


Vi såg en sån där vit rätt-som-det-är-så rör-jag-mig figur som stod på en gata och det var fantastiskt att se hur en person lyckas och orkar stå kvar så länge i otroliga postioner som en annan hade fått krampanfall av efter bara några sekunder. Skickligt.


Sen blev det shopping på både Zara, Gina Tricot, Buttericks, tingeltangelaffärer och en hel del annat smått o gott.


Senare åt vi på TACO BAR och jag valde en tallrik med nachosskal, köttfärs, gräddfil, sallad och en stark sås. Skitgott!!!

Fidde valde tacoskal med färs inuti med riven ost, sallad och stark sås.

Nästan likadant men det var såååå gott.

Mumma för magen...

I like it a lot!!!

 


Vi tog tunnelbanan till Globen vid 19 för att vara ute i god tid.

Skulle ju hitta våra platser bland 13000 säten!!!

Vi hittade dom.

På 49:e raden!!!

DET VAR SKITHÖGT UPP!!!!!!!!!

 

Till en början fick jag faktiskt lite svindel och för Fidde som inte gillar höjder, var det bara till att svälja och se matchen eller inte.

Efter att ha kollat ner ett tag innan matchen startade så vande vi oss vid höjden och sen var det inga problem.

Som tur var.


De tre flaggorna höjdes.

Canada - Sverige - USA.

Publiken reste sig upp.

Alla tre nationalsångerna spelades o sjöngs.

Nästan alla i Globen sjöng med.

Det var ett riktigt Hallelujamoment.


Pingvinerna vann tillslut på förlängning med 4-3.

Det lag som vi hejade på!!!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS

  49.gif 59.gif


Här kommer lite foto från vår minisemester!




















Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards