Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av ♥Jennie♥ - 8 oktober 2008 08:54

Igårkväll när jag kom hem från jobbet, låg mannen på sängen helt stel.

Jag frågade honom varför han låg där?

Han sa att han låg på en SPIKMATTA!!!

Okeeeej... det kan man ju göra om man inte gillar sin egen mjuka säng.

Ordet "spikmatta" lät inte skönt och det SÅG inte skönt ut heller.

Han reste sig och frågade om jag ville prova.

"-Ha ha... skojar du????"

 

Jag läste på lappen om mattan och där stod det att en sån kan lindra ischias, ryggskott, diskbråck, stelhet, stress, kronisk värk, frusen skuldra, huvudvärk, whiplash, fibromyalgi och sömnproblem!!!

Jag hade visserligen behövt bli av med min stelhet i ryggen, men med sömnproblemet är det absolut ingen fara.

Tvärtom!

Jag hade behövt ha nåt som gör att jag hinner säga godnatt till mannen!!!

Igår satt han o pillade på tangentbordet och jag sa att jag går in o lägger mig.

Jag hann lägga mig ner, ställa mobilen på alarm, släcka lampan och sen SOV jag som skönaste törnrosa......!

Jag som brukar störas av att han alltid ska läsa sin sporttidning då lampan lyser - visste inte ens om att han hade gått in till mig!!!

 


Nu kan jag så här i efterhand tala om att jag TESTADE faktiskt spikmattan.

Jag var lite skeptisk till det i början med alla de vassa "spikarna".

När Fidde hade rest sig, lyfte jag hans tröja och såg alla fördjupningar i  ryggen.

Aj, aj, aj...

Till en början hade jag två tröjor på mig men då kändes det ingenting.

Tog av mig den tjockaste o la mig ner.

Aaaaaoooowwwiiiiiiii!!!!!!!!!!

Det kändes verkligen att man låg på en spikmatta.

Först stack det på hela ryggen o man kände precis var varje "spik" satt.

Sen blev jag alldeles varm i sidorna och uppe vid skuldrorna.

Några sekunder senare kände jag ett liiiiitet "rus" och då sa Fidde att det är när ENDORFINERNA sätter igång och sen efter ca 3 minuter släpper smärtan och då ska det bara kännas "ont-skönt"!

Innan Fidde gick sa han:

"- Ta bort mattan innan du somnar bara!"

WHAAAT??? Skojade han eller? Hur i hela friden skulle han kunna tro att jag hade kunnat somnat på den där obehagliga stickiga saken???

Never ever in my life!

 

Okeeeeej - jag stod ut o väntade in de tre minuterna som aldrig verkade sätta igång. Det hände inte heller. Jag funderade på hur det kunde vara om man tatuerar sig, om det känns likadant... hugaliga...

Det fick minsann räcka. Jag reste mig och kände på ryggen hur varm den hade blivit. Full med små fördjupningar var där med. Isch.

Jag satt och läste igenom lappen igen och tänka sig, efter ca 5 minuter ville jag testa den igen!!!! Jag säger bara "- Herreguud!!!"

Denna gången visste jag ju hur det skulle kännas och försökte stå ut en längre stund, och det gick!!!!

Jag låg kvar på mattan och kände mig varm i kroppen och stunden senare gjorde det inte lika ont mer som innan. Det var nog de där små "ont-skönt"-endorfinerna som trätt fram och visat hur de ska bete sig... Så dags.

Har jag inte fel så låg jag nog på spikmattan 8 minuter och jag lovar -

det kändes faktiskt skönt tillslut när jag låg och tänkte:

"- Var är ni små endorfiner, kom o ge mig ruset nu som gör att det inte gör så in i hel....s ont mer. Jag ligger här självmant och plågas likt en kroppsskadliggörande fakir."

Jag tror att spikmattan verkligen var en avgörande

faktor till mitt enormt snabba insomnande igårkväll.  
Till min fördel - till Fiddes förtret!!!


Nu ska jag åka till frissan o låta henne göra det bästa hon kan -

prata om allt och inget fast än hon inte har så stort intresse om mitt liv.

Men det kan ju vara lite pinsamt att inte säga nåt till varandra

under en halvtimme, eller en timme, (om det dröjer).

Sen får vi se om hon är bra på att klippa mig med!!!


24.gif






Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards