Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av ♥Jennie♥ - 13 oktober 2008 23:04

På en gata i Sverige:

"-Goddag herr Svensk, tack så mycket för att jag fått asyl i ert underbara land!"

Personen avbryter o säger:

"- Jag är inte svensk, jag är turk!"

Irakiern går vidare o stoppar nästa person:

"-Åh tack herr Svensk för att jag fått ta hit min stora familj!"

Han blir avbruten igen.

"- Jag är inte svensk, jag är från Bosnien!"

Han går vidare och stoppar nästa person.

"- Tack herr Svensk för all hjälp o gästfrihet i ert land!"

Mannen säger:

"- Jag är inte svensk, jag är från Palestina!"

Irakiern frågar då:

"- Men var är alla svenskar???"

Palestiniern tittar på sin klocka o svarar:

"- Dom är på sina jobb till kl 17!"


  







Av ♥Jennie♥ - 13 oktober 2008 13:58

Vi ska på informationsmöte på dagis ikväll, mannen o jag.

Hannas farmor o hennes sambo ska passa Hanna undertiden.

Vi lär väl få träffa de nya barnens föräldrar och se vilka de är.

Hoppas det inte blir en sån där mini-pysseldag som det brukar vara där föräldrarna ska sy och pilla med en massa saker som barnen sen ska ha.

Jag HATAR att sy, virka, sticka och hålla på med handarbete.

Det var fanimej det värsta jag visste i skolan, att ha SYSLÖJD.


Jag o Hanna har varit ute på lekplatsen en stund och

hon lekte med sandsakerna, gungade och åkte rutschkana.

Istället för att använda trappan att gå upp för kanan så gick hon

upp där man åker ner, och det jag väntade på - hände också...

Hon ramlade o slog sig på kinden.

Lika gott när hon inte lyssnar.

Konstigt att det alltid måste hända nåt innan de lyssnar ordentligt.

Men sen är det ju av misstagen de lär sig!!!


Nu ska vi baka rulltårta med en god citronkräm i till fikat ikväll!!!


                                     







Av ♥Jennie♥ - 13 oktober 2008 00:25

Satte igång med att baka tårtbotten till tårtan mannen hade valt

ut i min pärm, och faktiskt så hade jag kollat en extra gång innan

på just DEN tårtan och tänkt att den hade nog varit mumsig...

Häftigt att han valde den då!!!

  

Hanna var som vanligt inte sen med att fråga om hon fick

slicka på vispkrokarna när jag vispat ihop socker och smör.

Mmmm, jag kan inte bara gilla den kombinationen,

med hon hade slickat av precis allt.

Kom på sen att jag fick diska krokarna

eftersom jag skulle använda dom igen...


Stunden senare hade jag blandat ihop

smör, socker, ägg, hasselnötter, mjöl,

bakpulver, vaniljsocker och mjölk till en

jämn o fin smet och bredde ut den i en ugnsplåt.

DEN smeten var fantastiskt god kan jag lova.

  

Hade dottern varit hos mig då, hade det

säkerligen inte varit mycket kvar...

Undertiden bottnen svalnade, så gjorde

jag kolakrämen att ha mellan bottnarna.

Det tog låååång tid att koka den

(satt på en stol o rörde o rörde o rörde ca 30 -35 min)

så Hanna o Fidde gick ut o matade ankorna

och köpte några frallebullar till vår fika. 

Både jag o Fidde hjälptes åt med middagen.

Kassler o risgratäng!!!

Det blev en riktig höjdare och båda två formarna vi gjorde gick åt.

Skönt att slippa ha rester till dagen efter - och till dagen efter igen...


Tårtan lager för lager:

Botten - kolakräm - grädde - andra botten -

kolakräm - grädde - tunt lager kolakräm -

hackade nötter - halvmosade bär.

Här har jag sparat en del på tårtan till barnen som inte ville ha nötter!!!













Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards