Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av ♥Jennie♥ - 18 oktober 2008 23:41




This WOMAN is walking the World for BREAST CANCER.
Please pass her on so she can reach her destination.
Say a prayer for all those who are afflicted with this disease.
She is walking around the world--via the Internet !!
Pass it on so she can get there!!!!!
Help me - Keep her going !!!

Av ♥Jennie♥ - 18 oktober 2008 23:23


Då sitter man här igen o bloggar för fullt.

Läser andra sidor om vad andra tycker om Halloween.

Själv längtar jag till festen som äntligen är spikad.

Halloween countdown banner


Kollar på olika maskeradutstyrslar och hur de målar sig.

Vissa har fantastiskt bra fantasi o vissa har visst inte hittat sin än.

Vissa klär sig i samma kläder som fjolåret.

Men så är det ju.

En del gör allt inför Halloween och andra gör lite mindre.

Vi tre vet redan vad vi ska vara för nåt och man ser på Hanna att hon längtar, för när man pratar om det så gnistrar hennes ögon och pratar glatt.

                                   




Av ♥Jennie♥ - 18 oktober 2008 22:40

Alfons börjar sila.

Tintin o de sju flirtkulorna.

Att vara annorlunda är fel.

Pelle, Pappa o pappas nya fru Bosse.

Därför tejpar farbrorn hamstern.

Bamse o Skalman testar uppåttjack.

Pippi Långstrump och dubbelmackan med Kling o Klang.

Vad man kan spola ner i toaletten mer än bilnycklar.

Lilla Anna o Långa farbrorn leker "gömma salamin".

Nicke Nyfiken får se Mannen utan den gula rocken.

Totte o Lina gafflar och ligger sked.

Klaras klättermus går hockeylaget runt.

Mamma Mu piercar juvret.

Lucky Luke runkar snabbare än sin egen skugga.

Familjen Hedenhös har familjefest i höhalmen.

Bullerbybarnen bakar crackkakor.

Emil i Lönneberga lär sig rida under hästen.

Kajsa Kavat hög som ett höghus på svampätartävling.

Tummelisa försvann i bruna hålet.

Abbe knasjuckar med kringlorna.

Skrållan får äntligen in nappen.


   







Av ♥Jennie♥ - 18 oktober 2008 22:29

Eller så kan man också dra till med:

-Det är bäst du stänger, flatlössen flyr fältet!

-Ormen har ätit sig genom byxorna igen!

-Har inte du lärt dig att det är fult att peka?

-Själv kör jag PTH men du kör PTF - Pitten Till Folket!

-Inte visste jag att det är flaggdag idag!

-Ingen fara, död fågel ramlar inte ur boet!

  







Av ♥Jennie♥ - 18 oktober 2008 21:48

Det sägs att storleken inte spelar roll.

Vad fan menas med det?

Klart att storleken visst har betydelse.

Jag hatar alla storlekar och då inkluderas knappt synbar, yttepytte,

mini, liten, lagom, mittemellan, större, bauta, enorm och gigant. 

Även ifall det inte syns utanpå så är alla rena rama plågan.

Alla har nåt äckligt inom sig som jag definitivt hatar.

Det spelar ingen roll om jag försöker klä upp mig

eller klä av mig för att försöka slippa se dom i ögonvrån.

Jag vet att de finns där hela tiden så nära inpå. 

De syns, stör, känns och irriterar mig så jävla mycket.

Har ni fattat vad jag försöker berätta om? 

Dessa förbannade ansiktsförstörare. 

DESSA JÄVLA FINNAR.

Det sägs att "allt o alla blir bättre och snyggare" ju mer sprit man dricker.

Jag kan absolut inte hålla med i nåt av de orden i den meningen.

Kanske "och" om jag nu ska välja...

Om jag vet att jag har en "lagom innebrännare" som knappt känns

och jag dricker nåt med alkohol i, ja jag ljuger inte om jag säger att:

Det dunkar och spränger i finnen som värsta basen i ett rockband.

Man känner ännu fler finnar som man inte visste fanns.

Innehållet i finnen börjar jäsa till och DET känns lagom skönt...

Sen pulserar den i en mer jämn takt.

Då fortsätter jag att dricka mer sprit.

Sen är jag så bedövad i varklumpen så då känner jag inget mer.

Då är resten av kvällen räddad.

Då skiter jag totalt i mina ingrodda och klämbara ansiktsinvaderare...

  










Av ♥Jennie♥ - 18 oktober 2008 17:20

...ja det är faktiskt mörkt nu, både ute och inne och här

i datarummet där jag infinner mig i detta ögonblick är det

inte mycket ljusare än vad skenet från datorn avger.

Inte så bra för de stackars ögonen precis.

Men jag pallar inte går bort o tända lampan bara för att

trycka på tangenterna lite här o lite där i nån minut.

Var en runda på SkoPunkten och köpte ett par

stövlar till dottern och så fick jag två par stövlar.

Jag som alltid velat ha stövlar köpte mig två par nu - äntligen.

Det första Hanna sa när jag berättade vad vi skulle köpa til henne,

var att hon vill eminsann ha såna svarta stövlar med hjärtan på.

Det hade hon i fjol men det var ju inte säkert att de hade såna nu...

Gissa om vi hade tur??

De hade exakt likadana stövlar som hon ville ha

och vi hoppades bara på att det skulle finnas i stl 29.

Fanns inga på hyllan så vi frågade expediten om hon kunde kolla på lagret.

Tjoohoooo!!!!

  

Hon kom med ett par till oss och Hanna ville ha dom på sig på en gång.

Sorry men vi måste betala och sen impregnera dom först...!

Sen bar det av till ÖB då dottern fick välja chipspåse till kvällsmyset.

Hem och då var det dags för mannen att ligga i soffan o kolla

på sitt älskade fotbollslag ASTON VILLA kicka boll mot Portsmouth.  


Nu blir det till att fundera över vad vi ska äta ikväll...


GreatWeekend-LMG.gif









Av ♥Jennie♥ - 18 oktober 2008 14:13

Fidde stod o diskade medan jag hängde tvätt och Hanna stod i köket och lekte med sina bokstavsmagneter på kylskåpet.

Fidde frågade Hanna om hon hittade ett H.

"- Ett H?" frågade Hanna.

"- Ja ett H som i "Hanna"!" sa Fidde.

Sen frågade han om hon hittade ett A.

"- Ja jag ska se!" sa hon och letade.

Tillslut hittade hon ett och sa:

"- Titta, ett A som i "tepåse"!!!"

  







Av ♥Jennie♥ - 18 oktober 2008 12:42

Idag är det de HÖRSELSKADADES DAG i hela landet och för dom som vill fira denna dag kan bege sig till Hässleholm där det svaras på frågor och visas hörapparater och andra olika hjälpmedel.

Jag visste inte ens om att det fanns en dag som denna!!!

Det kan ju vara en trevlig utflykt till de som inte längre hör så bra...

  


Här kommer en gammal goding:

Ett äldre par i 90-årsåldern ligger i sängen o småmyser lite.

Rätt som det är ringer det på dörren o gubben säger:

"- Det ringer på döra!"

Gumman frågade:

"-Vad sa du?"

"-Jo det ringer på döra!"

"-Vad säger du för nåt?"

Då säger gubben ännu högre:

"- DET RINGER PÅ DÖRA!!!"

Gumman:

"-Va? Slank den in i röva???"


034.gif







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards