Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av ♥Jennie♥ - 17 oktober 2008 23:06

Vi körde hemåt från att ha varit o hälsat på hos Hannas faster o kusiner

och när vi sitter i bilen är Hanna jättetrött, säger hon rakt ut:

"- Jag vill att vi ska ha en racerbil!"

Jag: "-Va? En racerbil???"

Hanna: "- Ja en sån utan tak!"

J: "- Ha ha, varför då?"

H: "-Jo för då kan man åka foooooorrrrrt!!!"

J: "-Ha ha!"

H: "-Nästan så man lyfter!"

J: "-Men bilarna ska väl inte kunna lyfta?"

H: "-Jo... det kan vara trevligt!!!"


13.gif

Av ♥Jennie♥ - 17 oktober 2008 15:46

I fjol såg jag ut som ett skelett och det var ganska coolt att vara skallig.

Jag tycker det är häftigt med de Halloweenfesterna vi har som tradition.

Det finns så mycket fint pynt, dekorationer och musik att använda.

Jag skulle vilja göra en riktigt cool Halloweentårta eller nåt...

Som tur är går det inte till överdrift i Sverige med denna dag utan det är mest i USA som det firas på riktigt med både dörrknackning med Trick Or Treat, vattensprutning, äggkastning eller annat bus.


Av ♥Jennie♥ - 17 oktober 2008 15:33

Att vara ute när man hostar lite skadar inte, så vi gick ner och satte oss på marken i den sköna solen. Hanna hade tagit med sig sina gatukritor och började skriva "Hanna" överallt på alla plattor hon såg. Hon ritade ett bord som hade 6 ben och det kan ju vara praktiskt  ibland - om bordet ser ut som en stoppskylt!!!


Av ♥Jennie♥ - 17 oktober 2008 12:47

En sån här dag som idag, önskar jag att det kunde vara ända fram tills mars så vi hade sluppit de kalla dagarna o nätterna med frost och kyliga vindar.

Tänk att slippa tjocka dunjackor, halsdukar, vantar,

mössor och allt sånt som behövs under vinterhalvåret...

Det är ju superhärligt idag.

Solen skiner och nu har vi hela 15 grader i skuggan

och DET är inte illa pinkat för att vara den 17:e oktober!!!

Tjoohoooo.



sndspring.gif

Av ♥Jennie♥ - 17 oktober 2008 12:18

Jag o Hanna hade varit i den nya Second Hand-affären

och fyndat lite, så när vi var på väg hem sa Hanna:

"- Mamma, jag är så elak i mitt huvud!"

  










Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards