Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av ♥Jennie♥ - 15 oktober 2008 23:07

sfall6.gif


Innan vi gick in på gympan med Hanna, stannade vi en stund utanför och tittade på alla kastanjer och fina löv som hade ramlat av träden.

"- Varför ligger det löv på marken mamma?"

Jag försökte berätta så gott jag kunde:

"- Nu är det den årstiden då träden inte orkar hålla kvar sina löv

längre, då släpper de taget och så ramlar de ner på marken!"

Efteråt tyckte jag att det lät ganska fint talat om de stackars träden...


 blatt11.gif   blatt6.gif     blatt11.gif   blatt6.gif


Igår när jag o en annan mamma hade hämtat våra barn på dagis, gick vi ut samtidigt på parkeringen och då såg barnen den gigantiska lövhögen som samlats vid gräsmattan.

Oj vad de tyckte det var roligt att hoppa i högen och kasta med löven så de yrde överallt. Det såg verkligen härligt ut...


3.gifIdag kom jag o den mamman dit samtidigt igen och vad är det första barnen sjunger i kör om inte: "- Vi ska hoppa i löven, vi ska hoppa i löven....!" Självklart kom de ihåg gårdagens händelse och ville göra om det igen. Fast idag hade det ju regnat så alla löv yrde inte så vackert som igår utan det var mer som en blöt och klistrig lövklump som kastades upp i luften och det tyckte dom inte var så speciellt kul.

Det hade inte jag heller tyckt...


Av ♥Jennie♥ - 15 oktober 2008 12:46

...och jag har precis kommit hem från stan.

Hämtade Fiddes halsband som de ändrade om så

som jag ville det skulle se ut och tillslut blev det bra.

Usch vilket jäkla tråkigt pissväder det är nu.

Regn, regn och regn.

Jag blir ännu mer deppad av denna årstiden när inte solen skiner.

Hösten är jättemysig med sina färgsprakande löv som ännu väntar

på att få ramla av grenarna och lägga sig fint i högar på marken.

Som tur är så är det inte så kallt heller, jag var i stan nyss och hade bara

ett par tunna kneehigh-byxor och en sweatshirt och det var riktigt nice...

Det är pissigt att det är så förbaskat mörkt på morgonen nu och sen mörknar det lika fort på kvällen.

Jag är en sån som älskar ljus i olika former och färger

och helst ska det då vara många precis överallt, i alla rum.

Ja - även på toaletten med en påse doftgott blir pricken på i:et...


0-2732918.gif

Jag har tänkt tanken (många gånger) att ringa till en körskola och skriva in mig på en Intensivkurs och äntligen ta tag i att försöka skaffa mig ett sånt där plastkort med ett foto på mig och så lite text om att jag KAN köra bil.

Ha ha, det låter roligt att tänka så och lite pinsamt känns det att jag

är 32 år och är utan körkort när jag kunnat haft det sen jag fyllde 18 år.

Jaja, ingen panik...

Det finns dom som tar körkort när de är 50 med!!!

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards